زمان مطالعه: 4 دقیقه
اتحادیه هتلداران تهران

اتحادیه هتلداران تهران

با اتحادیه هتلداران تهران چقدر آشنایی دارید؟ اگر می خواهید با اتحادیه هتلداران تهران بیشتر آشنا شوید این...
اتحادیه هتلداران تهران
اتحادیه هتلداران تهران


با اتحادیه هتلداران تهران چقدر آشنایی دارید؟ اگر می خواهید با اتحادیه هتلداران تهران بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را حتما مطالعه نمایید چرا که به معرفی کامل اتحادیه هتلداران تهران می پردازیم.

تاریخچه اتحادیه هتلداران تهران

پیشرفت تکنولوژی در انجام سفرهای داخلی و بین‌المللی توسعه صنعت گردشگری در جهان را در پی داشته که متعاقباً بخشهای مرتبط با آن همانند هتلداری توسعه پیدا کرده و میزان توجه و سرمایه‌گذاری‌ها در آن با در نظر گرفتن این موضوع که امروزه گردشگری سومین صنعت پر درآمد جهان محسوب می‌شود یکباره افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

ایران نیز در این میان از توجه به این بخش غافل نبوده است، اگر چه در ابتدای قرن اخیر به دلیل اقامت مسافران داخلی در منزل اقوام و دوستان و کم بودن تعداد گردشگران خارجی توجه زیادی به راه‌اندازی تأسیسات اقامتی و پذیرایی در کشور نمی‌شد به طوری که صاحبان این اماکن محدود برای جذب مشتری در 60 الی 70 سال پیش اقدام به چاپ آگهی در نشریات آن زمان می‌کردند و تعداد مراکز اقامتی خوب در اوایل قرن در کشور بسیار محدود بود و تنها شهرهایی که تردد تجار در آنها زیاد بود دارای مهمانخانه‌های خوبی بودند.

اتحادیه هتلداران تهران اقامتی مهم60 الی70 سال پیش تهران می‌توان به هتل نادری و مهمانخانه‌های مدرن و گراند هتل اشاره کرد که از قدیمی‌ترین واحدهای پذیرایی و اقامتی پایتخت در آن زمانها محسوب می‌شدند که امروزه تنها نامی از آنها باقی مانده است.

اتحادیه هتلداران تهران در سال 1328 همزمان با رشد و توسعه فعالیتهای جهانگردی راه‌اندازی شد، از زمان تأسیس آن یکی از قدیمی‌ترین اتحادیه‌ها در کشور محسوب می‌شود. و نقش مؤثر و بسزایی در توسعه هتلها، و نیز کمک به تصویب قوانین مرتبط با این صنعت و کاهش قوانین دست و پا گیر داشته است.

اتحادیه هتلداران تهران از زمان تأسیس تا کنون فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل بوجود آمده شرایط خاص جنگی نسبت به تأسیس شرکت تعاونی اتحادیه به ریاست و مدیر عاملی آقای احمد معماری‌مقدم و فعالیت آن در خصوص تأمین کالاهای مصرفی هتلها بخصوص در زمان جنگ تحمیلی و کمک به جبهه‌های جنگ نقش مؤثر و موفق به دریافت لوح تقدیر و تشکر گردید.

همچنین در سال 1380 با توجه به افزایش تعداد هتلها و هتل‌آپارتمانها و پانسیونهای تحت پوشش اتحادیه، کمیسیون هیأت عالی نظارت طی مصوبه‌ای تحت عنوان «ضوابط خاص صدور پروانه کسب» نام اتحادیه را به «اتحادیه هتلها و هتل‌آپارتمانهای استان تهران» تغییر داد.

در ادامه با توجه به فعالیت‌های گسترده اتحادیه هتلداران تهران جهت تنظیم مقررات شهرسازی مرتبط با هتل، هتل‌آپارتمان در تصویب ساماندهی و توسعه تأسیسات گردشگری شهر تهران (ماده واحده) اثر پذیری بسیاری را ایفا نموده و در سال 1394 با احداث ساختمان جدید در میدان بهار شیراز و ایجاد مؤسسه آموزشهای تخصصی هتلداری نقش برجسته‌ای از ارزش‌گذاری به منابع انسانی هتلها را به نمایش گذارد و نیز با جلب اعتماد نهادهای حاکمیتی موفق به اخذ پروانه بهداشت جهت نظارت بر امور بهداشتی هتلها نایل گردید.

در حال حاضر بهمن سال 1395 مجموع واحدهای تحت پوشش 139 واحد می‌باشد که 88 واحد هتل، 20 واحد هتل‌آپارتمان و 8 واحد پانسیون دارای جواز کسب می‌باشد

در حال حاضر هیأت رئیسه اتحادیه هتلداران تهران متشکل از پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل هستند که از طریق برگزاری انتخابات برای مدت چهار سال از سوی اعضاء انتخاب می‌شوند. افراد منتخب در هیأت رئیسه در راستای حمایت از سیاستهای توسعه این بخش فعالیت نموده و همواره با حداقل امکانات از منافع اعضای خود دفاع کرده‌اند.

برخی از رؤسای اتحادیه هتلداران تهران در دوره‌های گذشته عبارتند از:

آقایان قبادیان، شمس‌الدین امیرعلایی، محمود یوسف‌زاده، اسماعیل ملک‌افضلی، فریدون امید، مهدی ساطعی‌فرد، مظفر شعری، هرمز پورعزیز و محسن غفاریان در حال حاضر نیز آقای محمدعلی فرخ‌مهر ریاست اتحادیه را عهده‌دار می‌باشند.

اهم وظایف و اقدامات اتحادیه هتلداران تهران
  1. ارائه پیشنهاد برای تهیه ، تنظیم یا تغییر ظوابط صدور پروانه کسب و انواع پروانه های لازم برای مشاغل ، به مجمع امور صنفی
  2. اجرای مصوبات و بخشنامه های هیات عالی نظارت و کمیسیون نظارت که در چارچوب این قانون به اتحادیه ها ابلاغ می گردد .
  3. ارائه پیشنهاد درباره امور اصناف به مجمع امور صنفی .
  4. صدور پروانه کسب با دریافت تقاضا و مدارک متقاضیان با رعایت قوانین و مقررات مربوطه
  5. ابطال پروانه کسب و تعطیلی محل کسب طبق مقررات این قانون و اعلام آن به کمیسیون نظارت و جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای صنفی که بدون پروانه کسب دایر می شوند یا پروانه آنها به عللی باطل می گردد .
  6. تنظیم بودجه سال بعد و تسلیم آن تا آخر دی ماه هر سال به مجمع امور صنفی جهت رسیدگی و تصویب
  7. تنظیم ترازنامه سالانه و تسلیم آن تا پایان خرداد ماه هر سال به مجمع امور صنفی جهت رسیدگی و تصویب
  8. ایجاد تسهیلات لازم برای آموزشهای مورد نیاز افراد صنفی به طور مستقل یا با کمک سازمانهای دولتی یا غیر دولتی
  9. تشکیل کمیسیونهای رسیدگی به شکایات ، حل اختلاف ، بازرسی واحدهای صنفی ، فنی و آموزشی و کمیسیونهای دیگر مصوبات هیات عالی نظارت
  10. وصول مالیات ، عوارض و هزینه خدمات به نمایندگی از طرف وزارتخانه ها ، شهرداریها و سازمانهای وابسته به دولت
  11. هماهنگی با شهرداری و شورای شهر به منظور ایجاد شهرک های صنفی و تمرکز تدریجی کالاها و معاملات عمده فروشی در میادین و مراکز معین شهری متناسب با احتیاجات شهر طبق مقررات و ظوابطی که به تصویب کمیسیون نظارت برسد .
  12. ارائه پیشنهاد به منظور تعیین نرخ کالا و خدمات ، حدود صنفی ، تعداد واحدهای صنفی مورد نیاز در هر سال جهت صدور پروانه کسب به مجمع امور صنفی جهت رسیدگی و تصویب نظارت
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اتحادیه هتلداران تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اتحادیه هتلداران تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.