زمان مطالعه: 7 دقیقه
راهنمای شهر تهران

راهنمای شهر تهران

راهنمای شهر تهرانبه گزارش آسمونی تهران، بیست و چهارمین شهر بزرگ دنیا که قلب تپنده و کانون اقتصاد ایران...

راهنمای شهر تهران

راهنمای شهر تهران
راهنمای شهر تهران

به گزارش آسمونی تهران، بیست و چهارمین شهر بزرگ دنیا که قلب تپنده و کانون اقتصاد ایران است؛ به دلیل موقعیت سیاسی و وجود پیشینه‌ای غنی و پربار، یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور به حساب می‌آید.

بهترین راهنمای تهرانگردی

به گزارش آسمونی تهران یکی از پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای آسیاست. برخلاف این که بیشتر مردم تصویری شلوغ و پر هرج و مرج از این شهر در ذهن دارند؛ تهران به علاوه‌ی ازدحامش پر است از جاذبه‌های گردشگری ارزشمند و دیدنی. این دیدنی‌ها شامل تعداد بسیاری موزه، کاخ، بازار و جاذبه‌های طبیعی است.

بدون شک مهم‌ترین نماد تهران برج آزادی است که بسیاری از ایرانی‌ها حدقل یک عکس یادگاری با آن دارند. البته تهران نماد دیگری هم در سال‌های اخیر دارد و آن برج میلاد است که نماد تهران جدید و مدرن‌تر است. یکی دیگر از نمادهای تهران که به عنوان نماد ایران هم شناخته می‌شود قله دماوند است که از نظر جغرافیایی در استانی دیگر واقع شده است. در یک روز تمیز و با هوای صاف، این سه از هرکجای تهران قابل مشاهده هستند. پیشینه‌ی تاریخی تهران به دوران نوسنگی و 7 هزار سال پیش بازمی‌گردد؛ ولی دوران اوج پیشرفت این شهر، از زمانی آغاز شد که آغا محمد خان، نخستین شاه قاجار، شاه شده و تهران را پایتخت خواند. پس از گذشت سال‌های بسیار و گذراندن اتفاقاتی تلخ و شیرین، تهرانی به وجود آمد که اکنون شاهدش هستیم. سفرهای چندین و چند باره به تهران، هر دفعه همانند بار اول جذاب، هیجان‌انگیز و پر از تجربه‌های جدید خواهد بود.

دره تهران، مجاور با کوه و کویر

به گزارش آسمونی شهر تهران،‌ در ناحیه‌ای بین کوه‌های رشته کوه البرز و مناطق کویری قرار گرفته است؛ همچنین به دو قسمت دشت و کوهپایه تقسیم شده است. شهرستان تهران از قسمت شمالی‌اش با شمیرانات و استان البرز، از شرق با شهرستان پردیسان، از سمت جنوب با ورامین، ری، اسلام‌شهر، و پاکدشت، و از غرب با قدس، شهریار و استان البرز همسایه است.

آب و هوای تهران

به گزارش آسمونی تهران دارای اقلیمی نیمه خشک است که در زمستان پربارش‌ترین و در تابستان، گرم و خشک‌ترین آب و هوایش را تجربه می‌کند. تهران زمستان‌هایی سرد همراه با وارونگی هوا دارد. تفاوت ارتفاع شمال و جنوب تهران، باعث شده که دو نوع آب و هوای متفاوت را در این شهر شاهد باشیم. بهترین زمان برای سفر به تهران، تعطیلات نوروز است. در فروردین و اردیبهشت ماه، و از شهریور تا آذر، تهران هوایی خوب و متعادل دارد.

چگونه به تهران برویم؟

به گزارش آسمونی اگر با اتوبوس سفر کنید؛ به یکی از چهار ترمینال‌ اتوبوس‌رانی جنوب، غرب یا آزادی، آرژانتین یا بیهقی و شرق تهران وارد خواهید شد. تهران دو فرودگاه دارد؛ مهرآباد در غرب تهران که مخصوص پروازهای داخلی است و فرودگاه امام خمینی در ورودی شهر، که مخصوص پروازهای خارجی است. راه آهن تهران نیز که قلب خطوط راه آهن کشور است، در جنوب شهر تهران قرار گرفته است. تهران خطوط متروی نسبتا خوبی دارد و تقریبا در تمامی میدان‌ها و خیابان‌های شهر، ایستگاه مترو را خواهید یافت. با وجود مترو، دسترسی به دیدنی‌ها بسیار ساده است. استفاده از نقشه‌ی مترو کار شما را ساده‌تر خواهد کرد. قیمت بلیط تک سفره، هزار تومان است. ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه مهرآباد، ترمینال جنوب و ترمینال غرب ایستگاه مترو دارند و در صورتی که پرواز خارجی داشته باشید، دسترسی به فرودگاه امام خمینی از ساعت 7 صبح تا 8 شب از طریق مترو امکان‌پذیر است. در تهران می‌توانید از سیستم اتوبوس‌رانی که در تمامی نقاط شهر رفت و آمد دارند؛ خطوط اتوبوس‌های بی‌آرتی غرب به شرق و شمال به جنوب، و تاکسی‌های گردشی، خطی، و آنلاین نیز استفاده کنید. استفاده از تاکسی، ماندن در ترافیک شلوغی‌های شهر و هزینه‌ای به نسبت بالا را در پی خواهد داشت.

هتل‌های تهران

به گزارش آسمونی شهر تهران دارای بیش از صدها هتل و اقامتگاه است؛ به طوری که تمام امکانات دلخواه و انتظارتان از اقامتگاه به راحتی برآورده می‌شود. گران‌ترین و لوکس‌ترین، ‌هتل‌های 5 ستاره‌ی آزادی، استقلال، اسپیناس پالاس، و اسپیناس هستند؛ که امکاناتی در سطح استاندارد جهانی هتل‌های 5 ستاره به شما ارائه خواهند داد. هزینه‌ی یک شب اقامت در این هتل‌ها از 650 تا 680 هزار تومان است. اگر می‌خواهید هزینه‌ی کمتری بپردازید؛ هتل‌های 2 ستاره‌ی ساسان، دانش، آرمان، و هتل 1 ستاره‌ی سروش، از هتل‌های ارزان قیمت هستند که هزینه‌ی یک شب اقامت آن ها از 130 تا 160 هزار تومان است. اگر امکانات و هزینه‌‌ی متفاوت تری مد نظرتان باشد، هتل‌ها و مهمانسرا‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی بسیاری در تهران خواهید یافت.

بازارها و مراکز خرید تهران

به گزارش استانبول افتاد، حتما به پارکینگ پروانه سر بزنید تا جذاب‌ترین جمعه بازار ممکن را مشاهده کنید و لذت ببرید. از شاخص‌ترین مراکز خرید تهران می‌توان به مرکز خرید، مرکز خرید هایپر مارکت، مرکز خرید تندیس، مرکزخرید ارگ درتجریش بازار صفویه در خیابان ولیعصر و بسیاری دیگر از مراکز خرید اشاره کرد.

tehran-city-guide
tehran-city-guide

دیدنی‌های تهران

به گزارش آسمونی تهران شهر زیباییست و در هرجای آن دیدنی‌های بسیاری را خواهید یافت. تهرانگردی از جذاب‌ترین کارهایی است که در سفر به تهران باید انجام داد. در ادامه، به مهم‌ترین و برجسته ترین آثار تاریخی و مراکز تفریحی تهران خواهیم پرداخت.

امامزاده صالح تهران

به گزارش آسمونی امامزاده صالح در تجریش، جاذبه‌ای مذهبی و تاریخی، از زیباترین بناهای شمال تهران است که حیاطی با صفا با چنارهایش زیبایی‌اش را تکمیل می‌کند.

دربند تهران

به گزارش آسمونی مقصدی بسیار جذاب برای مسافران و تهرانی‌هاست، با هوایی معتدل، خنک و کوهستانی و رستوران‌های بسیار.در دربند می‌توانید تله سیژ سوار شوید و از زیبایی‌های طبیعت وحشی کوهستان شمال تهران لذت ببرید.

توچال تهران

به گزارش آسمونی بام تهران که در شمال شهر قرار گرفته، مسیر پیاده روی کوهستانی و تله کابین دارد و در آن‌جا می‌توانید شهر را زیر پای خود احساس کنید. به همین دلیل به بام تهران معروف شده است.

پل طبیعت تهران

به گزارش آسمونی از دیدنی‌های نسبتا جدید تهران، این پل سه طبقه و زیباست که بین پارک‌های طالقانی و آب و آتش قرار گرفته است.

برج آزادی تهران

به گزارش آسمونی نماد معروف شهر تهران، در میدان آزادی و غرب تهران قرار گرفته و در زمان پهلوی دوم ساخته شده است.

برج میلاد تهران

به گزارش آسمونی برج میلاد، بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی دنیا و نوزدهمین سازه‌ی بلند نامتکی در جهان، در شهرک غرب قرار گرفته است و در هوای صاف از همه جای شهر قابل مشاهده است.

فرحزاد تهران

به گزارش آسمونی از خوش آب و هواترین مراکز تفریحی تهران، که بین تجریش و کن قرار گرفته و پر است از رستوران‌های خوب.

دریاچه چیتگر تهران

به گزارش آسمونی در پارک جنگلی چیتگر، در غرب تهران قرار گرفته و از دیدنی‌های جدید و جذاب تهران است.

تئاتر شهر تهران

به گزارش آسمونی در پارک دانشجو، در خیابان ولیعصر و در مرکز شهر تهران قرار گرفته‌است. این ساختمان دوار از جذاب‌ترین دیدنی‌ها و مراکز تفریحی شهر است.

سر در باغ ملی تهران

به گزارش آسمونی این اثر به جا مانده از قاجار، تا قبل از ساخت برج آزادی نماد تهران بوده است.

میدان حسن آباد تهران

به گزارش آسمونی چهار بنای کاملا یک شکل از دوران قاجار، که دور تا دور این میدان قرار گرفته‌اند، منظره‌ای بسیار چشم‌نواز و زیبا به وجود آورده‌اند.

کاخ گلستان تهران

به گزارش آسمونی مجموعه‌ی کاخ موزه‌ی گلستان، کاخ‌های دوران سلطنت قاجار، آنقدر جذاب هست که هرکس در زندگی‌اش باید حداقل یک بار از آن دیدن کند. و البته لازم به ذکر است که این کاخ  از جمله  بناهای تهران است که به  ثبت یونسکو رسیده است.

تهران سعدآباد تهران

به گزارش آسمونی مجموعه کاخ‌های سعدآباد، قرار گرفته در شمال شهر تهران، آثار به جا مانده از دودمان پهلوی را به نمایش عمومی گذاشته است.

تهران نیاوران تهران

به گزارش آسمونی این کاخ که مجموعه ای است از کاخ نیاوران که مکان زندگی محمدرضا شاه و خانواده پهلوی بوده و کاخ  صاحبقرانیه که از دوره  قاجار به جامانده است.  در تمامی کاخ های تهران می‌توان زیباترین معماری قرون مختلف از دوران قاجار تا معاصر را شاهد بود. شهر ری یکی از مناطق بسیار تاریخ ، کهن و دوست داشتنی تهران است که خود زمانی مجرا برای گشت و گذار را میطلبد امامزاده شاه عبدالعظیم حسنی ، بازار تاریخی شهر ری ، بی بی شهر بانو و برج طغرل و بسیار ی دیگر از دیدنی‌های تاریخی شهر ری که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

موزه‌های تهران

به گزارش آسمونی تهران شهر موزه‌هاست. شهری که بیشترین تعداد موزه را در خود جای داده‌است. اگر به بازدید از موزه‌های مختلف علاقه دارید، تهران بهشت شماست! موزه‌های ایران باستان، جواهرات ملی، آبگینه و سفالینه، پست، صلح، فرش، عبرت، هنرهای معاصر، پول، زمان، موسیقی، رضا عباسی، باغ مینیاتور، عروسک‌ها، سینما، مجموعه‌ی کاخ موزه‌ی نیاوران، خانه موزه‌ی مقدم، و باغ موزه‌ی قصر، تعدادی از این موزه‌ها هستند که هرکدام با پیشینه و جریانی متفاوت در جایی از شهر تهران قرار گرفته‌اند.

رستوران ها و کافه های تهران

به گزارش آسمونی تهران نیز مثل هر شهر بزرگ دیگری دارای رستورا ن‌ها و کافه‌های فراوان است که هر کدام ویژگی خاصی دارند اما طبیعی است که بعضی مکان‌ها به لحاظ تاریخی ارزش یک بار دیدن را دارند همانند کافه نادری که بخشی از تاریخ تهران را در آن می‌توان لمس کرد و یا رستوران هایی که در باملند وجود دارد می‌تواند انتخاب متنوعی باشد وجود رستوران‌ها و فست فود ‌ای فراوان در راستای خیابان ولیعصر و همچنین کافه‌های خیابان انقلاب که فضایی متفاوت را برای هر گردشگری ایجاد می‌کنند. و همچنین رستوران های موجود در دربند و درکه که فضایی بسیار دلنشین را برای مسافران تهران ایجاد می‌کنند.

سینما پردیس ملت تهران

به گزارش آسمونی از شاخص ترین سینماهای تهران میتوان به پردیس سینمایی ملت،پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی آزادی، پردیس سینمایی سمرقند و سینمای فلسطین ،سینما سپیده ،سنمای عصر جدید و بسیاری دیگر از سینماها که در بخش های مختلف تهران وجود دارد اشاره کرد سفر تهران با وجود این همه دیدنی‌های جذاب، بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

نظر خود را درباره «راهنمای شهر تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای شهر تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.