زمان مطالعه: 5 دقیقه
بلیط اتوبوس تهران

بلیط اتوبوس تهران

بسیاری از افراد و خانواده هستند که برای سفرهای خود از اتوبوس استفاده می کنند. اگر جزو این دسته از افراد...
بلیط اتوبوس تهران
بلیط اتوبوس تهران


بسیاری از افراد و خانواده هستند که برای سفرهای خود از اتوبوس استفاده می کنند. اگر جزو این دسته از افراد هستید پس باید در زمان خرید بلیط اتوبوس نکاتی را رعایت کنید. آسمونی در این بخش نکاتی در مورد بلیط اتوبوس و راهنمای خرید بلیط اتوبوس را برای شما عزیزان منتشر می کند. در این مقاله برای آن دسته از عزیزانی که قصد سفر به تهران با اتوبوس را دارند، به معرفی پایانه های اتوبوس تهران می پردازیم.

معرفی پایانه های اتوبوس تهران برای تهیه بلیط اتوبوس تهران

پایانه مسافربری که با عنوان ترمینال مسافربری هم شناخته می شود فضایی برای سوار و پیاده کردن مسافران اتوبوس های شهری و بین شهری است که غالباً به شکل یک ساختمان بزرگ همراه با امکانات رفاهی طراحی می شود. شهر تهران دارای چند پایانه مسافربری است که هر کدام امکانات مختلفی برای مسافران در نظر گرفته اند. پورتال آسمونی در این بخش اطلاعات مفیدی در مورد پایانه های اتوبوس تهران عنوان می کند که در ادامه می خوانید. همچنان آسمونی را همراهی کنید. بسیاری از شهرهای ایران دارای پایانه های مسافربری بین شهری هستند که مسافران را با اتوبوس بین شهرهای مختلف کشور جابجا می کنند. علاوه بر اتوبوس، معمولاً برای مسیرهای درون استانی و شهرهای نزدیک، سرویس مینی بوس و سواری هم وجود دارد.

ترمینال غرب تهران یکی از پایانه های اتوبوس تهران برای تهیه بلیط اتوبوس تهران

ترمینال غرب تهران پایانه‌ای است در باختر تهران و در ضلع شمال غربی میدان آزادی و در ابتدای بزرگراه مخصوص کرج می باشد که رفت و آمد مسافران بین تهران و شهرهای غربی ایران از آنجا صورت می‌گیرد.

ترمینال غرب تهران یکی از ترمینال پایانه های بزرگ است که بیشتر نعاونی های اتوبوسرانی در آنجا نمایندگی دارند و به بیشتر استان های غربی کشور (مانند: آذربایجان شرقی وغربی و کردستان و …) و البته به دلیل فراوانی اتوبوس، انواع اتوبوس نیز وجود دارد. (مانند: اسکانیا مدل جدید و قدیم و ولوو b7 دیم و جدید و مانو …) همیشه نیز در آنجا اتوبوس یافت می شود.

tehran-bus-ticket
tehran-bus-ticket


پایانه شرق تهران یکی از پایانه های اتوبوس تهران برای تهیه بلیط اتوبوس تهران

پایانه شرق تهران، مکانی جهت استفاده و جابجایی مسافر با استفاده از وسایل نقلیه از جمله اتوبوس است.این پایانه در شرق تهران در محدوده تهران پارس و خیابان دماوند و در منطقه 13 واقع شده است.

پایانه شرق با مساحتی حدود 5٫3 هکتار در سال 1360 تاسیس شد. این پایانه پس از پایانه جنوب دومین پایانه است که در کلان شهر تهران به منظور جابجایی مسافر افتتاح گردید.

بزودی این پایانه به بزرگترین پایانه مسافربری خاورمیانه تبدیل خواهد شد. عملیات اجرایی آن از بهمن 1390 آغاز شده و فاز نخست آن تا سال 1392 به پایان خواهد رسید. در حال حاضر این پایانه روزانه 15 هزار مسافر را جابجا می کند که با اجرایی شدن عملیات این مقدار به 120 هزار مسافر در روز افزایش خواهد یافت.امتداد خط 2 مترو تهران نیز از زیر این پایانه عبور خواهد کرد.

کل مساحت 300 هکتاری پایانه جدید شامل:

80 هزار متر مربع شبکه ارتباطات

40 هزار متر مربع پارکینگ

110هزار متر مربع ساختمان اصلی

20 هزار متر مربع ساختمانهای جانبی شامل مهمانسرا،باس واش،تعمیرگاه سبک وسنگین،پمپ بنزین،مسجد و…

135 هزار متر مربع فصای سبز

پایانه جنوب تهران یکی از پایانه های اتوبوس تهران برای تهیه بلیط اتوبوس تهران

پایانه مسافری جنوب که بیشتر مردم آن را با نام ترمینال جنوب می‌شناسند، جزئی از سیستم حمل‌ونقل برون‌شهری کشور است که سرگذشت جالبی دارد. در گذشته با ورود و توسعه وسایل نقلیه موتوری بخصوص اتوبوس برای ارتباطات بین‌شهری ، هرگونه خدمات توسط گاراژهای وابسته به بنگاه‌های مسافربری انجام می‌شد و هر کس قصد سفر داشت، باید سری به این گاراژها می‌زد و بلیت می‌گرفت. گاراژ کلمه‌ای فرانسوی و به معنای جای سرپوشیده یا دربسته برای پارک کردن خودرو و وسایل نقلیه است و معنای لغوی آن به معنای ایستادن است. پیش از این،  گاراژها در مرکز شهر و در امتداد محور خیابان‌هایی که به جاده ارتباطی شهر با خارج از آن می‌رسید، مستقر شده بودند. بیشتر گاراژهای آن زمان در خیابان‌های ناصرخسرو، مولوی، باب همایون و سرگرد سخائی مستقر بودند و نام‌هایی ازجمله اتوعدل، تی‌بی‌تی، میهن‌تور، ایران و… از نام‌های آشنا و پرخاطره نسل قدیم به مشار می‌رود.

بلیط اتوبوس تهران
بلیط اتوبوس تهران


افزایش جمعیت کشور، تراکم جمعیت در بافت شهری، به وجود آمدن ترافیک و رشد سفرهای بین‌شهری، همچنین تغییر و تحول در نحوه ارائه خدمات مسافربری، در سال 1353، به ساخت اولین ترمینال تهران یعنی ترمینال جنوب از طرف شهرداری تهران منجر می‌شود. سرانجام پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تصویب قانون ترمینال‌ها توسط شورای انقلاب، شهرداری تهران تصمیم می‌گیرد سازمان پایانه‌های مسافربری را تاسیس کند.

پایانه و پارک سوار بیهقی یکی از پایانه های اتوبوس تهران برای تهیه بلیط اتوبوس تهران

پایانه و پارک‌سوار بیهقی در مهرماه سال 1370 به دستور شهردار وقت تهران از شرکت نوسازی عباس‌آباد به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران واگذار شد و در دی ماه همان سال به عنوان پایانه و پارک‌سوار، در اختیار سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران قرار گرفت.

این پایانه و پارک‌سوار در 22 بهمن 1370 با مساحتی در حدود 13/5 هکتار و ظرفیت 2000 سلول اتومبیل در شرق میدان آرژانتین مورد بهره‌برداری قرار گرفت. ابتدا شرکت‌های مسافربری سیر و سفر و سپس دفتر فروش نمایندگی تعاونی‌های 17گانه و شرکت مسافربری همسفر در محل مستقر شدند.

مشخصات پایانه و پارک‌سوار بیهقی                                                                        

مساحت کل پایانه: 13/5هکتار

مساحت فضای سبز: حدود 15درصد کل فضای پایانه و پارک‌سوار

مساحت ایستگاه اتوبوس‌های شرکت واحد: 5000 مترمربع

پایانه پونک یکی از پایانه های اتوبوس تهران برای تهیه بلیط اتوبوس تهران

امکانات رفاهی

خدمات بیمه ای- فروش بلیت مسافرتی- کارواش

میدان پونک، بلوار میرزابابایی، تقاطع سردار جنگل، جنب مرکز میوه و تره بار

طول جغرافیایی: 529562

عرض جغرافیایی: 3957526

tehran-bus-ticket
tehran-bus-ticket


آدرس: خ سردار جنگل نبش میرزا بابایی

راهنمای خرید بلیط اتوبوس (بلیط اتوبوس تهران)

بسیاری از شرکت‌های معتبر حمل‌ونقل جاده‌ای سایت‌هایی دارند که اطلاعات تمامی مسیر‌ها در آنها درج می‌شود و می‌توان از آنها به‌صورت اینترنتی بلیت خرید.

با ورود به قسمت فروش اینترنتی بلیت در این سایت‌ها می‌توانید با مشخص‌کردن مقصد، تعداد مسافران و تاریخ سفر، بلیت‌تان را رزرو کنید و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب خرید کنید.

شرکت های فروش بلیط اتوبوس (بلیط اتوبوس تهران)
  • شرکت سیر و سفر
  • شرکت رویال سفر ایرانیان
  • شرکت همسفر
* سه شرکتی هستند که سرویس‌های سفر مناسبی را به مسافران ارائه می‌کنند.

در کنار این گزینه‌ها، می‌توانید از:
  • سامانه‌های پایانه
  • سفر 724
* هم بلیت تاریخ و مقصد مورد نظرتان را به‌صورت اینترنتی بخرید.

گرچه تعداد سایت‌های خرید اینترنتی بلیت اتوبوس زیاد است اما برای خرید بلیت، معمولا روند مشابهی را باید در این سایت‌ها طی کنید.
  • ابتدا باید بخش ثبت‌نام سایت را پیدا کنید و با وارد کردن مشخصات مورد نیاز، حساب کاربری بسازید و نام کاربری و کلمه عبور را دریافت کنید.
  • بعد از وارد شدن به سایت، در صفحه اصلی سایت دنبال بخش مربوط به انتخاب شهر مبدا و مقصد بگردید.
  • در این بخش شهر مبدا، شهر مقصد و تاریخ حرکت را وارد کنید و روی دکمه تأیید یا جست‌وجو کلیک کنید تا سایت، گزینه‌های موجود را نمایش بدهد.
  • در قدم بعدی باید صندلی‌ها را انتخاب کنید و بعد از تأیید قیمت نهایی، وارد درگاه پرداخت اینترنتی شوید و از طریق کارت شتاب، مبلغ را به‌صورت اینترنتی واریز کنید.
  • بعد از تمام شدن عملیات پرداخت اینترنتی، دوباره به سایت فروش بلیت برگشت داده می‌شوید و این بار پیغام رزرو شدن بلیت و اطلاعات دیگر را مشاهده می‌کنید.
نکته‌هایی در مورد خرید بلیط اتوبوس (بلیط اتوبوس تهران)
  • هنگام وارد کردن آدرس ایمیل و شماره تلفن‌تان دقت کنید، چون مشخصات بلیت‌تان برای ایمیل و گوشی‌تان هم ارسال می‌شود. این مشخصات بعدا به دردتان می‌خورد.
  • هنگام رفتن به پایانه (یا ترمینال) شماره رهگیری و شماره خرید را همراه داشته باشید. کارت شناسایی را هم فراموش نکنید.
  • هنگام خرید به نام ترمینال هم توجه کنید. به‌خصوص در شهرهای بزرگ که چند ترمینال دارند.
 
نظر خود را درباره «بلیط اتوبوس تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بلیط اتوبوس تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.