زمان مطالعه: 1 دقیقه
تد دبنی موسس آتاری درگذشت + معرفی شرکت آتاری

تد دبنی موسس آتاری درگذشت + معرفی شرکت آتاری

تد دبنی در تاریخ 27 می 2018 درگذشت . دبنی یکی از افراد تاثیرگذار در تاریخچه آتاری و بازی های ویدئویی بود.

بیوگرافی موسس آتاری

تد دبنی و بوشنل در سال 1971 Syzgy و سال بعد آتاری را تاسیس کردند.دبنی موسس بازی محبوب آتاری 81 سال داشت . آتاری را می توان یکی از محبوب ترین بازی های کاربران ایرانی در دهه 60 و اوایل دهه 70 شمسی دانست. شرکت آتاری یک نام تجاری با مالکان چندملیتی است که از سال 1972 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت هم‌اکنون زیرنظر شرکت آتاری اینتراکتیو فعالیت می‌کند؛ شرکت‌هایی که همگی از شرکت مادر آتاری اس‌ای پیروی می‌کنند. شرکت اصلی آتاری در سال 1972، توسط نولان باشنل و تد دابنی پایه‌گذاری شد. شرکتی که از همان آغاز، پیشرو در زمینه بازی‌های ویدئویی، کنسول‌های بازی و رایانه‌های خانگی بود. محصولاتی چون پونگ و آتاری 2600 از تولیدات محبوب و پرفروش این شرکت به حساب می‌آمد.این محصولات و فعالیت‌های شرکت آتاری، کمک شایانی را برای معرفی سیستم‌های رایانه‌ای در پیشبرد صنعت سرگرمی از 1970 تا میانه 1980 انجام داد.

تد دبنی موسس آتاری درگذشت + معرفی شرکت آتاری
تد دبنی موسس آتاری درگذشت + معرفی شرکت آتاری

موفقیت‌های اقتصادی کنسول‌های بزرگ بازی‌های ویدئویی در کلوپ‌ها و بارها در آغاز دهه 1970، و همچنین عامه‌پسندی بسیاری از اینگونه بازی‌ها و میل بازی‌کنندگان به انجام بازی‌ها در خانه، باعث شد که فرصت بزرگی برای عرضهٔ نسخه‌های خانگی این بازی‌ها به وجود آید. در سال 1975 شرکت آتاری نسخهٔ خانگی بازی پونگ یا تنیس دو نفره را -که خود سازندهٔ آن بود- عرضه کرد.با این عرضهٔ موفقیت‌آمیز، شرکت‌های دیگری نظیر مَگناوُکس و کولکو نیز بازی‌های مختص خود را انتشار دادند. تمام اینها روی کنسول‌هایی که فقط قادر بودند یک بازی را اجرا کنند قابل بازی بودند. پس از آن، شرکت فیرچایلد در سال 1976 کنسول کانال اف را عرضه کرد.این دستگاه، اولین کنسول برای بازی‌های ویدئویی بود که به جای اجرای یک بازی از حافظهٔ داخلی، از کارتریج (که در میان صحبت‌های مردم ایران به نوار معروف است) استفاده می‌کرد.

تد دبنی در تاریخ 27 می 2018 درگذشت . دبنی یکی از افراد تاثیرگذار در تاریخچه آتاری و بازی های ویدئویی بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تد دبنی موسس آتاری درگذشت + معرفی شرکت آتاری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تد دبنی موسس آتاری درگذشت + معرفی شرکت آتاری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.