زمان مطالعه: 4 دقیقه
فیلتر شکن چیست و فیلترشکن چه معایبی دارد ؟

فیلتر شکن چیست و فیلترشکن چه معایبی دارد ؟

یک فیلتر شکن یا همان شبکه خصوصی مجازی به شما امکان می دهد یک اتصال ایمن به یک شبکه دیگر از طریق اینترنت...
فیلتر شکن چیست و فیلترشکن چه معایبی دارد ؟
فیلتر شکن چیست و فیلترشکن چه معایبی دارد ؟


یک فیلتر شکن یا همان شبکه خصوصی مجازی به شما امکان می دهد یک اتصال ایمن به یک شبکه دیگر از طریق اینترنت ایجاد کنید. از فیلترشکن ها می توان برای دسترسی به وب سایت های محدود منطقه ، محافظت از فعالیت مرور خود از افراد جاسوس در وای فای عمومی و موارد دیگر استفاده کرد.

این روزها فیلتر شکن ها واقعاً محبوب هستند ، اما نه به دلایلی که در ابتدا ایجاد شده اند. آنها در ابتدا فقط راهی برای اتصال ایمن شبکه های تجاری به اینترنت و یا امکان دسترسی به شبکه تجاری از خانه بودند ، لیست فیلتر شکن فعال در حال حاضر .

فیلتر شکن ها اساساً کلیه ترافیک شبکه شما را به شبکه امن منتقل می کنند ، جایی که این مزایا ، مانند دسترسی به منابع شبکه محلی از راه دور همه حاصل می شود. اکثر سیستم عامل ها دارای پشتیبانی فیلترشکن یکپارچه هستند.

 

فیلتر شکن چه خطراتی برای کاربران دارد ؟

techtip
techtip


فیلتر شکن های غیر قابل اطمینان و ناشاناس ممکن است اطلاعات شما را به سرقت ببرند یا ، اطلاعات شما را به شرکت های دیگر بفروشند .

بسته به نیاز شما ، می توانید از فیلترشکن در محل کار خود استفاده کنید ، یا خودتان یک سرور فیلترشکن ایجاد کنید ، یا گاهی اوقات یکی از خانه های خود را میزبان کنید ، اما در واقع اکثریت قریب به اتفاق مردم فقط در جستجوی چیزی برای محافظت از آنها در هنگام تورنت یا کمک به آنها هستند. برخی از رسانه ها را به صورت آنلاین تماشا کنید که به نظر نمی رسد آنها از کشور خود به آنها دسترسی دارند .

ساده ترین کار این است که به سادگی به یکی از این سایت ها بروید ، ثبت نام کنید و فیلترشکن را برای سیستم های شخصی ویندوز ، مک ، اندروید ، آیفون یا آیپد خود بارگیری کنید. به همین سادگی است ، لیست زیر فیلتر شکن ها محبوب و مطمئن قرار داده شده است :

فیلتر شکن کیوی : این فیلترشکن بهترین ترکیب از سرورهای واقعاً سریع را دارد و از رسانه های جریان و تورنت پشتیبانی می کند ، حتی دارای نسخه پولی که با قیمت ارزان می توانید خرید کنید .

فیلتر شکن vpnify :  استفاده از این فیلترشکن بسیار آسان است ، برای استفاده در مکان های عمومی بسیار عالی است و دارای یک سطح محدود (محدود) رایگان است ، که اطلاعات شما را رمزنگار می کند .

فیلترشکن StrongVPN : استفاده از آن به راحتی مانند قبلی آسان نیست ، اما قطعاً می توانید از آنها برای رسانه های تورنت استفاده کنید ، که دارای امنیت بالایی است .

این سه فیلترشکن نسخه های رایگان دارند ، بنابراین می توانید قبل از خرید نسخه پولی این برنامه ها ، فیلترشکن ها را تست کنید و در صورت لزوم اقدام به خریداری اکانت کنید .

 

فیلترشکن چگونه کمک می کند؟

به زبان خیلی ساده ، یک فیلترشکن سیستم ، تلفن هوشمند یا تبلت شما را به سیستم دیگری (به نام سرور) در جایی در اینترنت متصل می کند و به شما امکان می دهد با استفاده از اتصال اینترنتی آن سیستم ، در اینترنت مرور کنید. بنابراین اگر آن سرور در کشور دیگری باشد ، به نظر می رسد که شما از آن کشور می آیید ، و به طور بالقوه می توانید به مواردی دسترسی پیدا کنید که نمی توانستید به طور عادی دسترسی داشته باشید.

بنابراین چگونه فیلترشکن به شما کمک می کند؟ سؤال خوبی بود ، امکانات فیلترشکن :

·         محدودیت های جغرافیایی در وب سایت ها یا پخش صوتی و تصویری را دور بزنید.

·         رسانه هایی مانند Netflix و Hulu را تماشا کنید.

·         خود را در وای فای غیرقابل اعتماد محافظت کنید.

·         با مخفی کردن مکان واقعی خود ، حداقل ناشناس ماندن آنلاین را بدست آورید.

·         در هنگام تورنت از ورود به سیستم محافظت کنید.

این روزها بسیاری از افراد از فیلترشکن برای تورنت یا دور زدن محدودیت های جغرافیایی برای تماشای محتوا در کشور دیگری استفاده می کنند. آنها هنوز هم برای محافظت از خود در حین کار در کافی شاپ بسیار مفید هستند ، اما این تنها استفاده دیگر نیست.

 

فیلترشکن چگونه کار می کند ؟

فیلتر شکن چیست و فیلترشکن چه معایبی دارد ؟
فیلتر شکن چیست و فیلترشکن چه معایبی دارد ؟


وقتی سیستم (یا دستگاه دیگری مانند تلفن هوشمند یا تبلت ) خود را به فیلتر شکن متصل می کنید ، سیستم طوری عمل می کند که گویا در همان شبکه محلی مانند فیلتر شکن قرار دارد. تمام ترافیک شبکه شما از طریق اتصال ایمن به فیلتر شکن ارسال می شود. از آنجا که سیستم شما مانند شبکه رفتار می کند ، به شما این امکان را می دهد تا به طور ایمن به منابع شبکه محلی دسترسی داشته باشید حتی وقتی در آن طرف جهان هستید.

شما همچنین قادر خواهید بود از اینترنت استفاده کنید که گویی در موفعیت مکانی فیلترشکن حضور دارید ، اگر از وای فای های عمومی استفاده می کنید یا و می خواهید اطلاعات شما امن باشد می توانید از فیلتر شکن استفاده کنید ، به این خاطر که فیلتر شکن ارتباط شما را رمزنگاری میکند ، تا از دسترسی افراد مخرب جلوگیری شود .

هنگامی که در اینترنت در حالی که به یک فیلتر شکن متصل هستید جستجو می کنید ، سیستم شما از طریق اتصال فیلتر شکن رمزگذاری شده با وب سایت ارتباط برقرار می کند. فیلتر شکن درخواست را برای شما ارسال می کند و پاسخی را از طریق وب سایت از طریق اتصال مطمئن به وب سایت منتقل می کند. اگر از فیلتر شکن مستقر در امریکا برای دسترسی به شبکه Netflix استفاده می کنید ، Netflix ارتباط شما را از داخل ایالات متحده مشاهده می کند.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فیلتر شکن چیست و فیلترشکن چه معایبی دارد ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فیلتر شکن چیست و فیلترشکن چه معایبی دارد ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.