زمان مطالعه: 5 دقیقه
لیفت صورت با نخ لیفتینگ

لیفت صورت با نخ لیفتینگ

  مقاله کوتاه درباره لیف صورت با نخ لیفتینگ : نخ ليفت صورت عملی است که طی آن به شيوه ای مشابه جراحی زیبایی،...
 
مقاله کوتاه درباره لیف صورت با نخ لیفتینگ :

نخ لیفت صورت عملی است که طی آن به شیوه ای مشابه جراحی زیبایی، ساختار صورت تجدید و جوان شده و بهبود می یابد با این تفاوت که در این روش هیچ نیازی به جراحی وجود ندارد. در روش از نخهای خاصی استفاده میشود، این نخها با سوزن بسیار باریکی وارد پوست میشوند تا بافتها و عضلات را بالا کشیده و بافت پوست را زیبا کنند.
نخهای استفاده شده در این روش از پلی دی اکسانون (PDO) ساخته شده اند. این مواد سالهای زیادی است که در پزشکی به ویژه در جراحی مورد استفاده قرار دارند. تحقیقات نشان داده اند که این نخها عضلات و تاندونها را از حالت انقباض خارج میسازند و فرایند نئوکلاژنز را تحریک میکنند و این امر تولید کلاژن جدید در پوست را افزایش می دهد.
همچنین نخهای پی دی او ( PDO ) سنتز الاستین و اسید هیالورونیک در پوست را تحریک میکنند که هر دوتای این مواد برای حفظ جوانی و شادابی پوست لازم هستند. نخ پی دی او توسط دکتر متخصص پوست از طریق یک سوزن بسیار کوچک به پوست تزریق میشود. ظاهر زیباتر پوست بلافاصله پس از انجام این درمان، قابل مشاهده است اما نتایج درمان در روزها و هفته های پس از تحریک نئوکلاژنز توسط پی دی او، بهتر و بهتر خواهد شد.
بافت کلی پوست در این درمان بهبود یافته و محکمتر، ضخیمتر و سفت تر میشود و خطوط ریز و چین و چروک صاف میشوند. انواع و ضخامتهای مختلف نخ در نواحی مختلف صورت ، مورد استفاده قرار میگیرند. نخهای کوتاه بدون خار را میتوان برای درمان خطوط ریز صورت و نیز سفت و جمع کردن پوست نواحی خط فک و گردن استفاده کرد. از نخهای خاردار (Cogs) ضخیم تر میتوان برای برای بهبود قابل توجه بخش میانی و تحتانی صورت استفاده کرد. گاهی اوقات نیز از ترکیبی از هر دو نخ )خار دار و بدون خار( برای کسب بهترین نتایج، بهره گرفته میشود. نخها ظرف شش تا هشت ماه به صورت طبیعی توسط بدن جذب میشوند اما تاثیر این درمان میتواند تا دو سال باقی بماند.
نخها بسیار تطبیق پذیر هستند و در همه نواحی صورت و گردن قابل استفاده میباشند. این نخها میتوانند چین و چروکهای افقی و عمودی پیشانی، آویزان بودن ابروها، افتادگی گونه، چین نازولابیال ) خطوط بالای لب ( و چینهای ماریونت ) خطوط گوشه دهان تا چانه (، و چین و چروکهای گردن و چانه را اصلاح نمایند .
میتوان از دکتر شهزاد شیرزاد یکی از بهترین متخصص پوست در تهران نام برد .

عکس های لیفت صورت با نخ لیفتینگ

 
 

لیفت صورت نخی برای چه کسانی مناسب است؟ ( از زبان دکتر پوست )

با بالا رفتن سن، تأثیرات نیروی جاذبه بر روی صورت هم آشکارتر می‌شود. در این زمان، بافت تکیه‌گاه پوست در ناحیه گونه‌ها ضعیف می‌شود، چربی صورت از دست می‌رود، پوست زاویه فک که قبلاً محکم و صاف بوده دچار افتادگی‌ می‌شود، گوشه‌های دهان پایین می‌روند و پوست قسمت پایینی صورت و گردن کیسه‌ای می‌شود. عمل لیفت گردن نخی یا بطور کلی لیفت نخی برای افرادی مناسب است که بافت‌های صورتشان به مقدار نسبتاً کمی کیسه‌ای شده است، که معمولاً شامل افرادی می‌شود که در میانه دهه سوم تا پنجم زندگی‌شان قرار دارند.

جراحی لیفت صورت با نخ معمولاً برای زنان و مردانی مناسب است که بین 35 تا 65 سال سن داشته و از یک طرف می‌خواهند نتیجه لیفتینگ صورت شان از نتایج روش‌هایی که در آن‌ها تنها از بوتاکس یا فیلرها استفاده می‌شود مؤثرتر و دائمی‌تر باشد، و از طرف دیگر نمی‌خواهند یا آمادگی ندارند که تحت یک جراحی زیبایی کامل مثل لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ یا لیفت ابرو قرار بگیرند.
روش لیفت نخی برای افرادی مناسب است که هر یک از شرایط زیر را داشته باشند:

• کیسه‌ای و شل بودن پوست گونه‌ها، ابروها، چشم‌ها، زاویه فکی و گردن، در حد متوسط
• از بین رفتن تأثیرات عمل‌های قبلی لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ یا گردن
• افتادگی گونه و ابرو در بیماران جوان‌تر، که به دلیل ضعف عضلات صورت (پتوز) رخ می‌دهد
• بیمارانی که انتظارات واقع بینانه‌ای از نتایج جراحی لیفت نخی خود دارند

جراحی لیفت نخی برای افراد زیر مناسب نیست:

• بیمارانی که به دلیل فرایند پیری، پوست بسیار نازک، شکننده، شل و آویزانی دارند
• بیمارانی که افتادگی پوست زاویه فکی‌شان زیاد بوده و پوست ناحیه صورتشان به شدت کیسه‌ای شده است
• بیمارانی که چربی صورتشان خیلی کم است
• بیمارانی که انتظارات واقع‌بینانه‌ای از جراحی لیفت صورت با نخ ندارند.

در طول عمل لیفت نخی چه اتفاقی می‌افتد؟
قبل از انجام عمل باید با بهترین دکتر پوست مشاوره کنید تا مطمئن شوید که این روش برایتان مناسب است. جلسه مشاوره فرصتی است تا هر سؤالی که در مورد این عمل لیفت ابرو با نخ و کلا لیفت صورت با نخ دارید را بپرسید. البته، در این مقطع، مهمترین چیز این است که پس از آگاهی کامل با اطمینان خاطر در مورد عملتان تصمیم بگیرد.
در طول مشاوره، دکتر شرح کاملی از تاریخچه پزشکی‌تان را از شما خواسته و به شما یک فرم رضایتنامه می‌دهد که آن را امضاء کنید تا اطمینان حاصل شود که خطرات و عوارض احتمالی عمل کشیدن پوست صورت با نخ را به خوبی درک کرده‌اید. حتماً فرم مذکور را به دقت بخوانید.
دکتر طرزی پس از معاینه، گزینه‌های موجود را برای شما شرح داده و به شما خواهد گفت که چه نوعی از جراحی لیفت صورت با نخ می‌تواند به بهترین شکل نیازهایتان را برطرف کند.
از عمل لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ می‌توان برای بالا بردن و نگه‌داشتن موارد زیر استفاده کرد:

• ابروهای افتاده
• ابروهای نامتقارن
• چین‌های نازولبیال
• گونه‌های افتاده
• قسمت‌های میانی و پایینی صورت و گردن

در حال حاضر انواع مختلفی از عمل لیفت نخی در ایران انجام می‌شود، از جمله لیفت کانتور و لیفت پَر و لیفت نخی آپتوز. نخ کانتور از جنس پلی‌پروپلین شفاف ساخته شده و در طول آن‌ها زائده‌های خار مانندی وجود دارد، که زمانی که در جای خود قرار می‌گیرند مانند چتر به آرامی باز می‌شوند و بافت‌های افتاده زیر پوست صورت را جابجا کرده و بالا می‌برند تا صورت ظاهر جوان‌تری پیدا کند. نخ آپتوز نیز در تمام طول خود چنین زائده‌هایی را دارد. این زائده‌ها زیر پوست وارد می‌شوند تا با جمع کردن بافت زیر آن، زیر پوست کیسه‌ای شده را پر کرده و آن را بالا ببرند.
تعداد نخ‌ها و تکنیک‌ لیفت نخی مورد استفاده به نوع نخ مورد استفاده بستگی دارد. عموماً عمل لیفت صورت با نخ تنها به بی‌حسی موضعی نیاز دارد. البته بسته به گستردگی ناحیه تحت درمان و همچنین نظر شما، می‌توان عمل را تحت بیهوشی سبک نیز انجام داد. معمولاً جراحی کشیدن پوست صورت با نخ بسته به تعداد نخ‌های مورد استفاده 30 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.
در این روش، نخ‌ها کلاً از طریق برش‌های کوچکی که پشت خط رویش مو ایجاد می‌شوند زیر پوست فرستاده می‌شوند که به همین دلیل هیچ‌گونه جای زخم آشکاری باقی نمی‌ماند. جراح پس از ایجاد برش‌ها با استفاده از یک سوزن باریک و توخالی نخ را از نزدیک استخوان گونه به زیر پوست می‌فرستد. سپس سر دیگر نخ به ساختارهای داخلی عمیق‌تر پوست متصل می‌شود. نخ به آرامی بالا کشیده می‌شود، که با این کار پوست شل و بافت‌های زیر آن کشیده و سفت می‌شوند. زائده‌های روی نخ نیز در محل شکاف درگیر می‌شوند. سپس دو سر نخ به زیر سطح پوست بخیه زده می‌شوند. نخ‌ها زیر پوست باقی می‌مانند تا ساختار زیر سطح پوست را حفظ کنند. قاعدتاً شما نباید پس از عمل کشیدن پوست صورت با نخ بتوانید نخ‌ها را ببینید یا احساس کنید. بعدها بدن با تولید کلاژن این حالت بالا آمده را حفظ می‌کند.

 

منبع : لیفت صورت با نخ لیفتینگ

مطالب دیگر که شاید به آن علاقمند باشید

لیزر موهای زاید (زائد)

 
 
نظر خود را درباره «لیفت صورت با نخ لیفتینگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لیفت صورت با نخ لیفتینگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.