زمان مطالعه: 2 دقیقه
اینترنت TD-LTE

اینترنت TD-LTE

در سال‌های اخیر اپراتورها به راه‌اندازی اینترنت نسل سوم و چهارم پرداخته‌اند. حالا پس از راه‌اندازی...

اینترنت نسل چهار ثابت یا TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است و گزینه‌ای بی‌سیم و مناسب برای تامین اینترنت سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های تجاری و همچنین منازل مسکونی به شمار می‌رود. این سرویس در مقایسه با سایر سرویس‌های موجود اینترنت ثابت از جمله Dial-up، ADSL و WiMAX تجربه سرعت بالاتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و محدودیت‌هایی مانند فناوری قدیمی، محدودیت مکانی و عدم امکان جابجایی مودم، نیاز به استفاده از خط تلفن و لزوم وجود ظرفیت خالی در مرکز مخابرات منطقه را برطرف کرده و از پایداری بالایی در آپلود و دانلود برخوردار است.

تاریخچه تکنولوژی TD-LTE

در سال2010، نخستین آزمایش‌های میدانی درزمینهٔ این فناوری توسط شرکت اریکسون، همراه با شرکت Reliance Industries در هند انجام شد که طی آن به‌سرعت 80 مگابیت بر ثانیه دست‌یافته شد. پس‌ازآن در سال 2011 شرکت China Mobile با همکاری شرکت Huawei، سرویس TD-LTE را در 6 شهر چین به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کرد و در 2012، سرویس TD-LTE به‌عنوان سرویس نسل چهار توسط Soft Bank در ژاپن به بهره‌برداری رسید. سال 2013 سالی بود که نخستین سرویس TD-LTE در آمریکا راه‌اندازی شد و در 2014، نخستین سرویس تجاری TD-LTE در منطقه غرب آسیا و شرق آفریقا توسط STC به راه افتاد. بین سال‌های 2013 تا 2015 نیز، تعداد 76 شبکه TD-LTE در 43 کشور راه‌اندازی شده و 93 شبکه TD-LTE در 60 کشور نیز در حال راه‌اندازی است که این امر، توجه به توسعه زیرساخت‌های آی‌تی در کشور را دوچندان نمایان کرده است.
بافاصله بسیار کوتاهی از این روند جهانی، ایرانسل در سال 2015 پروانه راه‌اندازی شبکه سراسریTD-LTE  را دریافت کرد و یک روز بعد این سرویس به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شد. هم‌اکنون و در سال 2016 نیز نخستین شبکه TD-LTE در ایران توسط ایرانسل به‌صورت رسمی و تجاری راه‌اندازی می‌شود. ایرانسل با رصد بازار و تشخیص صحیح نیازهای واقعی مشترکان، خود را مصمم به سرمایه‌گذاری بیشتر در شبکه پهن‌باند ایران می‌داند و هم‌زمان با گسترش نسل سوم و چهارم تلفن همراه، توسعه اینترنت پرسرعت خانگی را هم در دستور کار خود قرار داده است.

مزیت TD-LTE در مقایسه با فناوری‌های اینترنت ثابت موجود

علاوه بر TD-LTE، فناوری‌های اینترنت ثابت موجود شامل Dial-Up، DSL و WiMAX هستند. هر یک از این فناوری‌ها به دلیل مشکلاتی از جمله سرعت بسیار کم، نیاز به استفاده از خط تلفن ثابت، هزینه بالا به دلیل نیاز به پرداخت اشتراک اینترنت و هزینه خط تلفن مورداستفاده (در سرویس Dial-Up)، نیاز به ظرفیت خالی در مرکز مخابرات منطقه، نیاز به استفاده از خط تلفن ثابت و بدون امکان جابجایی و محدود به مکان خاص (در سرویس DSL) و محدودیت سرعت و فناوری قدیمی (در سرویس WiMAX) به‌طور کامل پاسخگوی نیاز کاربران و مشترکان امروزی نیستند. این در حالی است که سرویس TD-LTE، با دارا بودن ویژگی‌هایی همچون قابلیت استفاده در مکان‌های مختلف، بدون نیاز به خط تلفن ثابت، راه‌اندازی سریع و پایداری بالا در آپلود و دانلود، تجربه سرعت بسیار بالاتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

مزایای اینترنت TD-LTE

نسبت به اینترنت نسل چهار همراه بخش قابل توجهی از ظرفیت به دانلود اختصاص داده شده و بدین منظور در جهت جهت مصارف دانلود و IPTV و همینطور مصارف خانگی و شرکتی توصیه می‌شود. ضمنا در صورت سنگین شدن بار ترافیکی به راحتی قابلیت افزایش ظرفیت بیشتر را دارا است. همچنین با توجه به تجربه پینگ پایین‌تر و پایداری بهتر گزینه بسیار مناسبی برای بازی های آنلاین است.شما برای راه‌اندازی اینترنت TD-LTE نیازی به خط تلفن نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید آن را با داشتن مودم و سیم‌کارت مخصوص راه اندازی کنید.در حال حاضر شما در 25 مرکز استان قابلیت استفاده از اینترنت TD-LTE را خواهید داشت.

نحوه راه‌اندازی اینترنت TD-LTE

شاید این سوال برای شما پیش آید که آیا می‌توانید با سیم‌کارت و گوشی‌ فعلی‌تان از اینترنت TD-LTE استفاده کنید؟ پاسخ خیر است. شما برای استفاده از اینترنت TD-LTE باید از سیم‌کارت‌های مخصوص این نوع از اینترنت که صرفا برای انتقال داده بوده و قابلیت تماس ندارند، استفاده کنید.

اما در مورد دستگاه دریافت کننده باید گفت هر نوع مودم و یا گوشی تلفن همراه که از فرکانس 3500 مگاهرتز پشتیبانی کند، قابلیت دریافت این نوع اینترنت را دارد.

نظر خود را درباره «اینترنت TD-LTE» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اینترنت TD-LTE فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.