زمان مطالعه: 2 دقیقه
متوسط پرداخت مالیات یک شخص در آمریکا چقدر است؟

متوسط پرداخت مالیات یک شخص در آمریکا چقدر است؟

اطلاعاتی در رابطه با مالیات در کشورهای توسعه یافته دنیا،به طور حتم می‌تواند برای بهبود کارایی و تعیین خط و مشی سیاست‌گذاری در حوزه ارتقای سیستم مالیاتی در کشور

ایالات متحده آمریکا دارای دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی است که در هر یک از این سطوح، مالیات اعمال می‌شود. سیستم مالیاتی آمریکا بر اساس درآمد افراد، شرکت‌ها، املاک و دیگر دارایی‌ها است. مالیات در آمریکا علاوه‌بر درآمد، به وضعیت اجتماعی شما به‌عنوان مجرد، متاهل، بیوه یا سرپرست خانوار نیز بستگی خواهد داشت. تمامی براکت‌‌های مالیاتی در آمریکا بر اساس درآمد مشمول مالیات کار می‌کنند، نه بر اساس مقدار واقعی پول به دست آمده در یک سال معین.

مالیاتِ فدرال چیست؟

مالیات پولی است که مردم و موسسات قانوناً ملزم هستند به دولت پرداخت کنند. آمریکایی ها مالیات را به سطوحِ مختلفِ دولتی (اعم از ایالتها، شهرداری ها، نواحی، و گاه اداره های آموزش و پرورش یا نهادهای دیگر) پرداخت می کنند.

قوانین مالیات بر درآمد شخصی در آمریکا

قوانین مالیات بر درآمد شخصی در آمریکا
قوانین مالیات بر درآمد شخصی در آمریکا

اکثر آمریکایی ها هر سال ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد شخصی خود می باشند. منظور از درآمد به طور معمول شامل هر گونه درآمد مانند حقوق، کمیسیون، سود سهام، سود سرمایه، مزایای بیکاری و مزایای تامین اجتماعی است که در طول سال مالیات دریافت می شود. در ایالات متحده آمریکا مالیات بر درآمد بسته به وضعیت تاهل و میزان درآمد متفاوت می باشد. یک زن و شوهر به لحاظ قانونی بایستی در یک حوزه قضایی ازدواج کنند و اتحادیه آنها را به رسمیت بشناسد.

این ازدواج توسط حداقل یک ایالت، قلمرو یا مالکیت ایالات متحده، بدون در نظر گرفتن محل زندگی زوج ، به رسمیت شناخته می شود. به طور کلی بر اساس 4 حالت تاهل و به صورت مشترک، متاهل و به صورت جدا، مجرد و یا سرپرست خانوار نرخ های مالیات متفاوت می باشد.

مهم ترین مالیات ها در آمریکا

پارامتر شرح
مالیات بر درآمد مالیات بر درآمد را می توان در سطح فدرال، ایالتی و محلی بیان کرد. در سطح فدرال، مبلغ پرداخت شده به عوامل مختلفی از جمله میزان درآمد و وضعیت تاهل بستگی دارد.
مالیات فروش این نوع مالیات از فروش کالاها و ارائه خدمات اخذ می شود. از این رو معمولا به عنوان درصدی از بهای پرداخت شده محاسبه می شوند.
مالیات غیر مستقیم مالیات غیر مستقیم مانند مالیات بر کالاهای خاص است. مالیات های غیرقانونی نیز غالبا به اصطلاح محصولات گناه نام می گیرد.
مالیات بر مستغلات معمولا مالیات ملک برای تامین بودجه خدمات محلی اعمال می شود. این مالیات ها براساس ارزش بازار ملک است.
مالیات املاک مالیات بر املاک در آمریکا بحث برانگیز می باشد. زیرا از نظر برخی به عنوان مجازات مرگ دیده می شود. پول نقد، اوراق بهادار، بیمه، املاک و مستغلات و منافع تجاری از جمله مواردی هستند که بخشی از یک ملک در نظر گرفته شده است.

نرخ مالیات شرکت ها در آمریکا

نرخ مالیات شرکت ها در آمریکا
نرخ مالیات شرکت ها در آمریکا 

مالیات بر درآمد شرکت ها توسط دولت های فدرال و ایالتی بر سود تجاری تعلق می گیرد. شرکت ها از همه فنون در کدهای مالیاتی استفاده می کنند تا با کاهش درآمد مالیاتی خود، هزینه مالیات پرداخت شده را کاهش دهند. هنگامی که رئیس جمهور ترامپ در 22 دسامبر سال 2017 قانون کاهش مالیات و شغل (TCJA) را به تصویب رساند. نرخ مالیات شرکت ها را از 35% به 21% که پایین ترین نرخ از سال 1939 می باشد کاهش داد.

نرخ مالیات در آمریکا سال 2023

نرخ مالیات درآمد مشمول مالیات به دلار
0 الی 10% 19400$
12% $19401 الی 78950$
22% $78951 الی 168400$
24% $168401 الی 321450$
32% 321451$ الی 408200$
35% 408201$ الی 612350$
37% 612350$

کمترین و بیشترین مالیات در ایالت های آمریکا

کمترین ایالت از لحاظ مالیات بیشترین ایالت از لحاظ مالیات
آلاسکا – ۵.۰۶٪ نیویورک – ۱۲.۴۷٪
دلاویر – ۶.۱۲٪ هاوایی – ۱۲.۳۱٪
نیوهمپشایر – ۶.۱۴٪ مین – ۱۱.۱۴٪
تنسی – ۶.۲۲٪ ورمونت – ۱۰.۲۸٪
فلوریدا – ۶.۳۳٪ کانکتیکات – ۹.۸۳٪
وایومینگ – ۶.۴۲٪ نیوجرسی – ۹.۷۶٪
داکوتای جنوبی – ۶.۶۹٪ مریلند – ۹.۴۴٪
مونتانا – ۶.۹۳٪ مینه سوتا – ۹.۴۱٪
میسوری – ۷.۱۱٪ ایلینوی – ۹.۳۸٪
اوکلاهما – ۷.۱۲٪ آیووا – ۹.۱۵٪
نظر خود را درباره «متوسط پرداخت مالیات یک شخص در آمریکا چقدر است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره متوسط پرداخت مالیات یک شخص در آمریکا چقدر است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.