زمان مطالعه: 1 دقیقه
مالیات و تسلیم رونوشت گزارش رسیدگی و اجرای قرار به مودی

مالیات و تسلیم رونوشت گزارش رسیدگی و اجرای قرار به مودی

درخصوص مالیات و توضیحات حول این موضوع من جمله "تسلیم رونوشت گزارش رسیدگی و اجرای قرار به مودی" در این مطلب خواهید خواند.

در آسمونی مطالب دیگری راجع به مالیات و امور مربوط به آن نوشتیم، اما در خصوص رسیدگی به اعتراض شما، و یا تسلیم رونوشت گزارش رسیدگی و اجرای قرار به مودی ، در این مطلب میتوانید بخوانید.

بند 25 فصل اعتراض به برگ تشخیص، مربوط به "تسلیم رونوشت گزارش رسیدگی و اجرای قرار به مودی" میباشد.

اداره امور مالیاتی در مواردی موظف است هنگامیکه مودی مالیاتی یا وکیل و نماینده قانونی وی، در صورت درخواست رونوشت گزارش رسیدگی ، تمام جزییات گزارش را که مبنای صدور برگ تشخیص میباشد را در اختیار وی قرار دهد. همچنین گزارش اجرای قرار را به وی اعلام کرده و هر توضیحی که در این خصوص بخواهد را به وی بدهد.

درصورت رسیدگی هیات حل اختلاف مالیاتی و منجر شدن این رسیدگی به صدور قرار اعم از رسیدگی یا رفع نقص، ابلاغ نسخه ای از قرار صادره جهت اطلاع مودی الزامی میباشد.

در مواردی نیز میزان و مبلغ مالیات مودی هنوز قطعی نشده و یا مراحل اجرایی آن طی نشده و احتمال تفریط مال یا اموال از طرف مودی به قصد فرار از پرداخت مالیات وجود دارد، بنابراین اداره امور مالیاتی باید با ارائه دلایل و مدارک کافی، از هیات حل اختلاف مالیاتی قرار تامین مالیات را بخواهد و در صورتی که هیات صدور قرار را لازم بداند، مبلغ را تعیین کرده و قرار متقاضی صادر خواهد شد.

در فصل مربوط به اعتراض به برگ تشخیص، در بند یکم قید شده: مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و به مودی ابلاغ میشود، چنانچه مودی نسبت به آن معترض باشد، میتواند ضرف سی روز از تاریخ ابلاغ شخصا یا به وسیله وکیل تام الاختیار خود به اداره امور مالیاتی و یا دبیرخانه هیات های حل اختلاف مالیاتی ذیربط مراجعه و با تکمیل فرمهای مخصوص و ارایه دلایل و اسناد و مدارک کتبا تقاضای رسیدگی مجدد نماید. البته مهلت اعتراض به برگ تشخیص، تقریبا تا یک ماه پس از صدور برگ تشخیص مالیات میباشد.

نظر خود را درباره «مالیات و تسلیم رونوشت گزارش رسیدگی و اجرای قرار به مودی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مالیات و تسلیم رونوشت گزارش رسیدگی و اجرای قرار به مودی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.