زمان مطالعه: 3 دقیقه
سبک های تاتو

سبک های تاتو

سبک های تتو بسیار متنوع هستند اما بسیاری از افراد فقط با خود تتو آشنایی دارند و اطلاعی از انواع مختلف سبکهای آن ندارند و سریعاً دست به تتو روی بدن خود می زنند

موقعی که صحبت از زدن تاتوی جدید می‌شود و می‌خواهید آن‌ را روی بدنتان به اجرا دربیاورید، اول از همه باید بدانید که چه استایلی را می‌پسندید و آیا به شخصیت و استایل کلی شما می‌آید یا نه، سپس باید در مورد سبک‌های مختلف آن جستجو کنید و بعد از تتو آرتیست تان بخواهید که کارهایی در آن سبک را به شما نشان دهد. آسمونی در این بخش به معرفی انواع سبک های تاتو می پردازد. البته در بخش های دیگر، انواع سبک های تاتو را به صورت مجزا و همراه با تصاویر آن سبک توضیح داده ایم که می توانید از طریق جستجو در سایت به آن ها دسترسی پیدا کنید. 

 سبک سنتی تاتو (Traditional)

سبک سنتی تاتو
سبک سنتی تاتو

استایل سنتی تتو در حدود سال 1700 میلادی به وجود آمد. بعد از این‌که دریانوردانی که با کاپیتان جیمز کوک (Captain James Cook) مسافرت می‌کردند با ورود به جوامعی که با تاتو روی بدن‌هایشان علامت‌هایی را مشخص می‌کردند آشنا شدند و در آن سفر طولانی به جمع آوری اطلاعات لازم برای این کار پرداختند. با نزدیک شده به قرن 19 میلادی این هنر بهتر شده و از خطوط واضح‌تر و رنگ‌ها نیز در آن استفاده شده است.

سبک سه بعدی یا رئال تاتو (Realism)

سبک سه بعدی تاتو
سبک سه بعدی تاتو

هنر نقاشی کلاسیک رئال از زمان رنسانس همواره مد نظر آرتیست‌ها بوده است، اما ورود آن به زمره‌ی تتو اخیرا صورت گرفته است (در نیمه دوم قرن بیستم). از آن زمان تا کنون این استایل به طور خارق‌العاده‌ای پیشرفت داشته و رایج شده است. همان‌طور که در این تاپیک ملاحظه کردید، طراحی‌های حیرت آور به همراه رنگ‌های خاص، از چهره‌ی سلبریتی‌ها تا محیط طبیعی و هر چیزی که در نظر بگیرید به زیبایی حیرت انگیزی قابل تتو شدن است. بنابراین تاتو سبک رئال دقیقا به گونه ای است که انگار شما در حال تماشای یک منظره واقعی هستید.

سبک آبرنگ تاتو (Watercolor)

سبک آبرنگ تاتو
سبک آبرنگ تاتو

استایل آبرنگی این روزها در تمامی مجلات مد طراز اول دنیا باب شده است. یکی از تتوهایی که بیشترین میزان تقاضا را در میان جوانان دارد و خب چیزی کاملا جدید و منحصر به فرد است. ظاهر آن دقیقا شبیه به چیزی است که لغتش بیان می‌کند، اجرای آن توسط براشی است که در آبرنگ فرو رفته، ممکن است ظاهرش غلط انداز باشد، زیرا استفاده از آبرنگ روی بوم نقاشی این ظاهر را پدید می‌آورد، اجرا کردن آن روی پوست بدن انسان به این راحتی نیست و نیاز به تتو آرتیست کاملا هنرمند و با تجربه‌ای دارد.

سبک قبیله ای یا تریبال تاتو (Tribal)

سبک قبیله ای تاتو
سبک قبیله ای تاتو

  تتوی قبیله‌ای – بادی آرت بومی – قدیمی‌ترین نوع تتو در دنیا هستند و قدمت آن‌ها به هزاران سال پیش می‌رسد. این مدل تتو، مدلی جهانی است که در تمام دنیا استفاده می‌شده است (بر اساس فرهنگ هر ناحیه) اگرچه این تتوها در ظاهر خیلی شبیه به هم هستند، اما در زیر نظر متخصصان آن، هر کدام طرحی خاص و منحصر به فرد دارند و تقریبا همیشه هم با رنگ و الگوهای مشکی کار می‌شوند.

سبک نیو اسکول تاتو (New School)

سبک نیو اسکول تاتو
سبک نیو اسکول تاتو

اجازه ندهید که این نام شما را به اشتباه بیاندازد. اسکول (school) به معنای مکتب است. این سبک تاتو در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 باب شده بود، اما اخیرا نیز باز به مدهای روز تتوی بدن پیوسته است. شاید دلیل اصلی آن ریشه داشتنش در تاریخ آمریکا باشد. استایل‌های کارتونی و گیج کننده‌ای که کاریکاتوری شده‌اند و در آن‌ها اغراق زیادی به کار رفته است.

سبک نئو تردیشنال تاتو (Neo Traditional)

ر
سبک نئو تردیشنال تاتو

 

همان‌طور که از نامش پیداست، تغییرات انقلابی است که در استایل سنتی به وجود آورده است. استفاده از رنگ‌های بسیار زنده و کیفیت بسیار بالای طراحی است. دلیل نام گذاری آن به نئو تردیشنال این است که تتو آرتیست از خطوط با پهنای متفاوت و بافت و جزئیات بیشتر استفاده می‌کند و رنگ‌ها بهتر باهم ترکیب می‌شوند در نتیجه بهترین انتخاب برای طراحی حیوانات و طرح‌های زنده هستند.

سبک ژاپنی تاتو (Japanese)

سبک ژاپنی تاتو
سبک ژاپنی تاتو

  طرح کلاسیک ژاپنی یا ایرزومی (Irezumi) در دوران Edo (1603 تا 1868) به وجود آمد و به میزان خیلی زیادی در میان تاجران آن زمان رایج شد. به همین دلیل طراحی فولکوریکی دارد، این تتوها ایده گرفته از قهرمانان و طرح‌هایی از اژدها و ققنوس هستند. تتوهای ژاپنی هرکدام برگرفته از یک داستان غنی تاریخی هستند که در میان دودهای دراماتیک و امواج غرق شده‌اند که این باعث نشان دادن قدرت و شاهکار بودن ایرزومی است.

سبک بلک ورک یا سیاه کاری تاتو (Black Work)

سبک سیاه کاری تتو
سبک سیاه کاری تتو

سبک بلک ورک قیاس وسیعی دارد. تقریبا به هر نوع بادی آرت (Body Art) که در آن از جوهر سیاه استفاده شده باشد گفته می‌شود، اما همان طور که برای شما نیز قابل تصور است، با این متد کارهای بسیار زیاد و زیبایی می‌توان انجام داد. هر چیزی که بتوانید تصور کنید، از طراحی‌های باستانی تا طرح‌های آبستره مدرن را شامل می‌شود. طراحی‌هایی با جزئیات بسیار زیاد و خیره کنندگی خاص که محدود به زمان و مکان نیستند.

نظر خود را درباره «سبک های تاتو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سبک های تاتو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.