زمان مطالعه: 1 دقیقه
مراقبت نوع تکلم خود با فرزندمان باشیم

مراقبت نوع تکلم خود با فرزندمان باشیم

گاهی اوقات از جملات و کلماتی استفاده میکنیم که فکر و ذهن شنونده را درگیر میکند مخصوصا کودکان والدین عزیز به واسطه عشق و محبتی که به فرزند خود دارند گاهی اوقات

بنام یگانه عالم


گاهی اوقات از جملات و کلماتی استفاده میکنیم که فکر و ذهن شنونده را درگیر میکند مخصوصا کودکان والدین عزیز به واسطه عشق و محبتی که به فرزند خود دارند گاهی اوقات از جملاتی استفاده میکنند که شنونده را به فکر وادار میکند به مثال زیر توجه کنید:
از سندرم سیندرلا چه میدانید؟
دخترها را پرورش میدهیم. زمانی که دختر 3 ساله در عروسی با لباس سفید میرقصد میگوییم: «انشاءالله عروس شوی!» زمانی که کمی بزرگترشد گفته میشود: «کی میشود که خوشبختی تو را ببینم دخترم؟!» زمانی که بیست سالگی را رد کرد در مهمانیها گفته میشود: «انشاءالله که بخت تو هم باز شود!» یعنی چه؟ یعنی اینکه در این دوران بخت تو بسته بود و یک رویدادی رخ می دهد و ناگهان درهای سعادت باز می شود و تو از فردای روز ازدواج خوشبخت میشوی با این نوع صحبت کردن شنونده فکر میکند که خوشبختی و رسیدن به تمام آرزوها در ازدواج خلاصه میشود و یا هیچ مسیری زیباتر از ازدواج نیست و اگر ازدواج نکند دچار افسردگی و یاس خواهد شد.
والدین عزیز باید با فرزند خود به گونه ای صحبت کنید که متوجه شود در زندگی مراحلی وجود دارد که بعضی از این مراحل برای بعضی از افراد رخ میدهد و برای بعضیها خیر .پس همه به یک شکل زندگی نمیکنند.
سندرم سیندرلا یعنی همین؛ یعنی اینکه سواری با اسب های سفید و کالسکه طلایی به دنبال دختر می‌آید و خوشبختش میکند.
با این تفکر سیندرلایی پس من از فردای عقد نیازی به تلاش ندارم و همه چیز مهیاست و نیازهای من برآورده خواهد شد.

یعنی آموزشی داده نشده که از فردای ازدواج، زندگی مانند موتور هندلی خواهد بود که شما باید تا سالیان سال این هندل را صبح اول وقت روشن کنید و تا شب بچرخانید تا صبح فردا که دوباره این فرایند تکرار خواهد شد... زندگی به این صورت نیست که همینطوری چرخ آن بچرخد; بلکه نیاز به تلاش دارد.


(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «مراقبت نوع تکلم خود با فرزندمان باشیم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مراقبت نوع تکلم خود با فرزندمان باشیم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.