زمان مطالعه: 1 دقیقه
دغدغه های ذهن خلاق من،نگاهی به فیلمنامه وشخصیت پردازی در فیلم خوب ، بد، جلف2

دغدغه های ذهن خلاق من،نگاهی به فیلمنامه وشخصیت پردازی در فیلم خوب ، بد، جلف2

  به ندرت پیش می آید که ساخته ی دوم از فیلم یا سریالی بتواند به خوبی ساخته ی اول باشد. این موضوع دلایل مختلفی دار

اختصاصی آسمونی نقد از فاخته الله مراد 

 

اما‌ "خوب،بد،جلف 2" توانست این قاعده را نقض کند و نه تنها مانند شماره ی 1 خوب بدرخشد بلکه چیزی فراتر از قبل ارائه بدهد. طوری که بیننده منتظر ساخت سری سوم بماند.

مدتهاست ساحت سینما به ادبیات لمپنیِ اروتیکِ بی کاربرد آلوده شده. همین که چند جمله ی سیاسی یا جنسی به شوخی عنوان شود کافی ست که فیلم را در ژانر کمدی قرار دهند. که این ارمغان تئاترهایی، البته بهتر است عنوان دیگری برای این دست از نمایش ها انتخاب شود، که اخیرا به روی صحنه می روند و در شوخی های جنسی و چند تا لطیفه که از فضای مجازی عاریه شده،خلاصه می شوند.
اما "پیمان قاسم خانی" در همه ی سال هایِ خوب فعالیتش نشان داد که چطور می شود از مسائل روز ایران بهره برد، شوخی کرد و خندید. شوخی هایش در هر حال چیزی ست که از دل خود داستان بیرون آمده و نه این که از بیرون به متن الصاق شده باشد‌‌. حتی دغدغه های فیلم ساز و اتفاقاتی که مشخص است باعث عصبانیت او میشود( مانند‌ طرز استفاده از اسلحه) کاملا در خدمت متن است.
به کار بردن موضوع آمریکا و خاورمیانه‌ و انرژی اتمی نه برای فروش رفتن فیلم و خودنمایی نیست بلکه زاییده ی هوش نویسنده است که به خوبی از آن بهره گرفته و تحت این عنوان کلی به مسائل دورنی سینمای ایران هم پرداخته. از حماقت نقش های جمشیدی و درخشانی در خوب،بد،جلف 1 ، بدون اینکه چیزی از آن کم شود، به درستی استفاده شده.
نه صحنه ای اضافه بود نه دیالوگ بی ربطی وجود داشت. همه چیز کاملا به هم بافته شده بود و در نهایت مانند همه ی فیلم های خوب شاید که به همه‌ی دیالوگ ها نخندیده باشیم اما لذت درونی کافی از ربط دادن همه ی مسائلی که عنوان شد بردیم.

اما به عنوان نقطه ی ضعف فیلم می توان به موضوع پایان بندی اشاره کرد.
این درست که در ابتدای فیلم بعدی اشاره ای به فیلم قبلی خواهیم داشت ولی این کافی نیست چون ما با فیلم سینمایی سروکار داریم نه با سریالی نود شبی. بنابراین باید فیلم به سرانجامی می رسید نه اینکه بی نتیجه و به امید ساخت سری سوم رها شود.

"حامد کمیلی" بازی بسیار خوبی داشت. خوب در حدی که شخصا به بررسی نقش های دیگرش پرداختم و انگار تازه متوجه ی استعداد درجه یک این بازیگر خوش چهره شده باشم.
همچنین آقای فرهاد آئیش، در این فیلم کاراکتر و بازی منحصر به فردی داشت.

نظر خود را درباره «دغدغه های ذهن خلاق من،نگاهی به فیلمنامه وشخصیت پردازی در فیلم خوب ، بد، جلف2» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دغدغه های ذهن خلاق من،نگاهی به فیلمنامه وشخصیت پردازی در فیلم خوب ، بد، جلف2 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.