زمان مطالعه: 4 دقیقه
بلیط اتوبوس تبریز

بلیط اتوبوس تبریز

بسیاری از افراد و خانواده هستند که برای سفرهای خود از اتوبوس استفاده می کنند. اگر جزو این دسته از افراد...
بلیط اتوبوس تبریز
بلیط اتوبوس تبریز


بسیاری از افراد و خانواده هستند که برای سفرهای خود از اتوبوس استفاده می کنند. اگر جزو این دسته از افراد هستید پس باید در زمان خرید بلیط اتوبوس نکاتی را رعایت کنید. آسمونی در این بخش نکاتی در مورد بلیط اتوبوس و راهنمای خرید بلیط اتوبوس را برای شما عزیزان منتشر می کند. در این مقاله برای آن دسته از عزیزانی که قصد سفر به تبریز با اتوبوس را دارند، به معرفی پایانه های اتوبوس تبریز می پردازیم.

معرفی پایانه های اتوبوس تبریز برای تهیه بلیط اتوبوس تبریز

پایانه مسافربری شمال غرب تبریز یکی از پایانه های اتوبوس تبریز برای تهیه بلیط اتوبوس تبریز

ترمینال شمال غرب تبریز یکی از پایانه‌های مسافرتی شهر تبریز است. این ترمینال در ناحیه شمال غربی شهر تبریز و در میدان آذربایجان و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی تبریز واقع شده‌است. ترمینال شمال غرب تبریز، انتقال مردم این شهر را به‌شهرهای شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را برعهده دارد.

پایانه مسافربری مرکزی تبریز یکی از پایانه های اتوبوس تبریز برای تهیه بلیط اتوبوس تبریز

پایانهٔ مسافربری مرکزی تبریز یا ترمینال مرکزی تبریز، بزرگ‌ترین و مهمترین پایانه مسافربری در تبریز و غرب ایران است. این پایانه مسافری، در جنوب تبریز و در حاشیه آزادراه شهید کسایی واقع شده است. با راه‌اندازی این پایانه، ترمینال قدیم تبریز که در مرکز شهر در تقاطع خیابان‌های فلسطین (ملل متحد سابق) و محققی (امین سابق) واقع شده بود، تعطیل گردید.

پیشینه پایانه مسافربری مرکزی تبریز یکی از پایانه های اتوبوس تبریز برای تهیه بلیط اتوبوس تبریز

پیش از احداث پایانهٔ مسافربری تبریز، حمل و نقل برون‌شهری این شهر از طریق گاراژهای موجود در خیابان‌های امام خمینی، تربیت و فردوسی صورت می‌گرفت. به‌جهت مشکلاتی که گاراژداران با آن مواجه بودند، شهربانی وقت تبریز تمامی این گاراژها را به مکانی در جنوب کوی ولی‌عصر منتقل نمود. به دلیل دوربودن این منطقه از مرکز شهر تبریز، یک تعاونی خصوصی با همیاری اتوبوس‌داران تأسیس شد و در همین راستا، نخستین پایانهٔ مسافربری تبریز در مقابل باغ گلستان احداث گردید.

پس از احداث پایانهٔ مسافربری تبریز در باغ گلستان، نخستین اتوبوس مسافربری از طریق آن به مقصد مراغه در تاریخ 29 دی 1352 خورشیدی حرکت نمود. پس از این تاریخ رفته‌رفته این پایانه به اکثر شهرهای داخل و خارج استان سرویس‌دهی داد. در سال 1374 خورشیدی پایانهٔ مسافربری تبریز به مکانی در حاشیهٔ بزرگراه شهید کسایی منتقل شد و پایانهٔ مسافربری جدید این شهر در این مکان احداث گردید. ترمینال قدیم تبریز نیز که در محدوده باغ گلستان واقع شده بود، در دهه 1390 تخریب شده و به جای آن برج‌های دوقلوی تجاری، اقامتی ساخته خواهد شد.

پایانه جدید مسافربری مرکزی تبریز یکی از پایانه های اتوبوس تبریز برای تهیه بلیط اتوبوس تبریز

مطالعه و طراحی پروژه احداث ترمینال جدید تبریز در جنوب شهر، در سال 1366 و با در نظر گرفتن فضایی به وسعت 30 هکتار آغاز شده و دو سال طول کشید. این پروژه در سال 68 وارد مرحله عملیاتی شد و در سال 74 فاز اول آن در 22 هکتار به پایان رسید. با این حال، قسمت اصلی پروژه که همان ساختمان مرکزی است، باقی ماند، با افتتاح فاز نخست در سال 74، پروژه عملاً تعطیل شد و این تعطیلی 17 سال طول کشید.

عملیات اجرایی فاز دوم پروژه در سال 91 و در فضایی به وسعت 7٬5 هکتار شروع شده و در 20 اسفند 1394 به صورت رسمی افتتاح شد. برای اجرای این پروژه از سال 1368 تا 1394، 80 میلیارد تومان هزینه شد.

tabriz-bus-ticket
tabriz-bus-ticket


امکانات و ویژگی‌های پایانه مسافربری مرکزی تبریز یکی از پایانه های اتوبوس تبریز برای تهیه بلیط اتوبوس تبریز

مراکز خرید، مراکز خدمات عمومی و رفاهی، سالن انتظار، سالن مسافرگیری، محل بازی کودکان، اتاق مادر و کودک، نمازخانه، سالن‌های انتظار و مسافرگیری، 18 گیشهٔ بلیط‌فروشی، رستوران، کافی شاپ و فود کورت، کتابخانه، بخش اداری، شعب بانک، پارکینگ خودروهای سواری با ظرفیت 900 خودرو، آسانسورهای پنج‌گانه و پله‌های برقی از بخش‌های مختلف طبقه‌بندی ترمینال تبریز به شمار می‌رود. ساختمان اصلی پروژه در سه طبقه به مساحت 22 هزار مترمربع و در ارتفاع‌های مختلف طراحی شده و در نماسازی نیز از ترکیب کامپوزیت و شیشه استفاده شده است. در معماری ساختمان نیز، تاج ویژه‌ای در آن طراحی و اجرا شده است

راهنمای خرید بلیط اتوبوس (بلیط اتوبوس تبریز)

بسیاری از شرکت‌های معتبر حمل‌ونقل جاده‌ای سایت‌هایی دارند که اطلاعات تمامی مسیر‌ها در آنها درج می‌شود و می‌توان از آنها به‌صورت اینترنتی بلیت خرید.

با ورود به قسمت فروش اینترنتی بلیت در این سایت‌ها می‌توانید با مشخص‌کردن مقصد، تعداد مسافران و تاریخ سفر، بلیت‌تان را رزرو کنید و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب خرید کنید.

شرکت های فروش بلیط اتوبوس (بلیط اتوبوس تبریز)
  • شرکت سیر و سفر
  • شرکت رویال سفر ایرانیان
  • شرکت همسفر
* سه شرکتی هستند که سرویس‌های سفر مناسبی را به مسافران ارائه می‌کنند.

در کنار این گزینه‌ها، می‌توانید از:
  • سامانه‌های پایانه
  • سفر 724
* هم بلیت تاریخ و مقصد مورد نظرتان را به‌صورت اینترنتی بخرید.

گرچه تعداد سایت‌های خرید اینترنتی بلیت اتوبوس زیاد است اما برای خرید بلیت، معمولا روند مشابهی را باید در این سایت‌ها طی کنید.
  • ابتدا باید بخش ثبت‌نام سایت را پیدا کنید و با وارد کردن مشخصات مورد نیاز، حساب کاربری بسازید و نام کاربری و کلمه عبور را دریافت کنید.
  • بعد از وارد شدن به سایت، در صفحه اصلی سایت دنبال بخش مربوط به انتخاب شهر مبدا و مقصد بگردید.
  • در این بخش شهر مبدا، شهر مقصد و تاریخ حرکت را وارد کنید و روی دکمه تأیید یا جست‌وجو کلیک کنید تا سایت، گزینه‌های موجود را نمایش بدهد.
  • در قدم بعدی باید صندلی‌ها را انتخاب کنید و بعد از تأیید قیمت نهایی، وارد درگاه پرداخت اینترنتی شوید و از طریق کارت شتاب، مبلغ را به‌صورت اینترنتی واریز کنید.
  • بعد از تمام شدن عملیات پرداخت اینترنتی، دوباره به سایت فروش بلیت برگشت داده می‌شوید و این بار پیغام رزرو شدن بلیت و اطلاعات دیگر را مشاهده می‌کنید.
نکته‌هایی در مورد خرید بلیط اتوبوس (بلیط اتوبوس تبریز)
  • هنگام وارد کردن آدرس ایمیل و شماره تلفن‌تان دقت کنید، چون مشخصات بلیت‌تان برای ایمیل و گوشی‌تان هم ارسال می‌شود. این مشخصات بعدا به دردتان می‌خورد.
  • هنگام رفتن به پایانه (یا ترمینال) شماره رهگیری و شماره خرید را همراه داشته باشید. کارت شناسایی را هم فراموش نکنید.
  • هنگام خرید به نام ترمینال هم توجه کنید. به‌خصوص در شهرهای بزرگ که چند ترمینال دارند.
نظر خود را درباره «بلیط اتوبوس تبریز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بلیط اتوبوس تبریز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.