زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی ایرلاین تابان

معرفی ایرلاین تابان

شرکت هواپیمایی تابان (Taban Airlines) یکی از جدیدترین شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایران است. مرکز این شرکت در شهر...

شرکت هواپیمایی تابان (Taban Airlines) یکی از جدیدترین شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایران است. مرکز این شرکت در شهر مشهد است. آسمونی در این بخش به معرفی ایرلاین تابان می پردازد.



معرفی ایرلاین تابان

ایرلاین تابان در سال 1384 موفق به کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ایران شد و از سال 1385 پروازهای خود را به طور رسمی آغاز کرد.

تاریخچه ایرلاین تابان

شرکت هواپیمایی تابان توسط خلبان اصغر عبدالله‌پور و با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی سرخس و شرکت سهامی توس گستر فعالیت خود را آغاز کرد.

مقصدهای پروازی ایرلاین تابان

بوشهر-فرودگاه بین‌المللی بوشهر

اهواز - فرودگاه اهواز

آبادان - فرودگاه آبادان

اصفهان - فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان قطب

مراغه - فرودگاه سهند

خرم‌آباد - فرودگاه خرم‌آباد

کیش

نوشهر – فرودگاه نوشهر

مشهد - فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد قطب

مقصدهای پروازی ایرلاین تابان در تهران

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد 'قطب

مقصدهای پروازی ایرلاین تابان در عراق

نجف - فرودگاه بین‌المللی نجف

مقصدهای پروازی ایرلاین تابان در پاکستان

لاهور - فرودگاه بین‌المللی اقبال لاهوری

ناوگان ایرلاین تابان

ناوگان تابان شامل هواپیماهای زیر می‌شود:

بی‌ای‌ئی 146

بوئینگ 737 کلاسیک

بوئینگ

مک‌دانل داگلاس ام‌دی

معرفی ایرلاین تابان
معرفی ایرلاین تابان

سوانح ایرلاین تابان

در 3 بهمن 1388 یک فروند هواپیمای توپولوف 154 با 157 مسافر و 13 خدمه که از آبادان عازم مشهد بود در هنگام فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دچار آتش‌سوزی شد. داخل هواپیما و موتورها به کل سوخت و بال سمت راست و دم و چرخ هواپیما به علت این آتش‌سوزی جدا شد. این حادثه 47 مصدوم داشت ولی کسی در آن کشته نشد.

حوادث ایرلاین تابان

در 15 بهمن 1390، پرواز شماره 6262 هواپیمایی تابان از کیش به تهران، دقایقی پس از پرواز به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در کیش شد.

در 8 اردیبهشت 1394، پرواز شماره 6357 مسیر تهران - نجف پس از حدود یک ساعت و نیم پرواز به دلیل نقص فنی به وجود آمده در طی مسیر و آنچه که از دست دادن یکی از موتورهای هواپیما عنوان شده، مجبور به بازگشت به فرودگاه امام خمینی شد.

در 13 اسفند 1394، هواپیمای مسیر تهران - مشهد پس از 35 دقیقه پرواز به دلیل نقص فنی و تکان‌های شدیدی که در حین پرواز رخ داد، مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد تهران شد.

در 27 اردیبهشت 1395، پرواز شماره 6289 در مسیر مشهد-تبریز پس از ترک فرودگاه مشهد در محدوده فضای هوایی سبزوار به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در مشهد شد.

در 11 دی 1395، یک فروند بوئینگ MD متعلق به شرکت هواپیمایی تابان در مسیر تهران - شیراز لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شد.

در 7 فروردین 1396، یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی تابان حامل 163 مسافر هنگام نشستن در باند فرودگاه اردبیل دچار سانحه ترکیدگی لاستیک شد. در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.

در 27 آذر 1396، بروز نقص فنی در پرواز شماره 2645 هواپیمایی تابان (مسیر تهران - اهواز) خلبان را ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد کرد.

در 03 دی 1396، پرواز تهران-مشهد هنگام فرود در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس دچار نقص فنی شد اما به‌سلامت فرود آمد.

نظر خود را درباره «معرفی ایرلاین تابان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی ایرلاین تابان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.