زمان مطالعه: 1 دقیقه
نمادهای ماه رمضان

نمادهای ماه رمضان

آیا می دانید ماه رمضان چه نمادها و نشانه هایی دارد؟ برای آشنایی با نمادهای ماه رمضان دعوت می کنیم این بخش...

آیا می دانید ماه رمضان چه نمادها و نشانه هایی دارد؟ برای آشنایی با نمادهای ماه رمضان دعوت می کنیم این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید.

نمادهای ماه رمضان
نمادهای ماه رمضان



نمادهای ماه رمضان

به گزارش آسمونی فانوس رمضان (به عربی: فانوس رمضان)، فولکلور معروف مصری در ارتباط با ماه رمضان است، هر چند در بسیاری از دیگر کشورهای مسلمان از جمله ایران فانوس نمادی از رمضان شناخته شده است.

در ایران در اهواز اولین جشنواره فانوس رمضانی برگزار شد. طی این جشنواره بسیاری از کودکان با ساخت فانوس رمضانی به پیشواز رمضان رفتند.

symbols-of-ramadan
symbols-of-ramadan

اما در مصر فانوس رمضان نماد بسیار منحصربه‌فرد و مشترک ماه مبارک رمضان برای مصری‌ها، مسلمانان و مسیحیان است. و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و امروز به طور عمده در ارتباط با کودکان. تصویر محبوب آنها است که کودکان در حال بازی کردن در خیابان‌ها در طی ماه رمضان با فانون خود، با خوشحالی دیده می‌شوند.

نمادهای ماه رمضان
نمادهای ماه رمضان

این سنت ناشناخته به عنوان دکوراسیون که مرتبط با ماه مبارک رمضان است با اعتقاد از طول خلافت فاطمی در مصر سرچشمه گرفته، از آن زمان فانوس برای تزئین و نور مساجد و خانه‌ها، مراکز خرید و مکان‌های کسب و کار در سراسر مصر، همراه با اثرات روشنایی‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت است.

نظر خود را درباره «نمادهای ماه رمضان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نمادهای ماه رمضان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.