زمان مطالعه: 2 دقیقه
زندگینامه سیلویا پلات ، شاعر و رمان نویس آمریکایی

زندگینامه سیلویا پلات ، شاعر و رمان نویس آمریکایی

آسمونی : سیلویا پلات در 27 اکتبر سال ( 1932 ) در ماساچوست آمریکا و در بیمارستان رابینسون مموریال شهر بوستون به...

آسمونی : سیلویا پلات در 27 اکتبر سال ( 1932 ) در ماساچوست آمریکا و در بیمارستان رابینسون مموریال شهر بوستون به دنیا آمد. او اولین فرزند اوتو پلات و ارلیا پلات بود. پدرش در پانزده سالگی از قسمت شرقی آلمان که به راهروی لهستانی مشهور بود به آمریکا آمده بود و کرسی استادی زیست شناسی را در دانشگاه بوستون در اختیار داشت. مادرش از پدر و مادری اتریشی در بوستون زاده شد و هنگامی که دانشجوی فوق لیسانس ادبیات انگلیسی و آلمانی بود با اتو پلات آشنا شد و باهم ازدواج کردند. سیلویا پلات هشت ساله بود که پدرش که بسیار او را ستایش میکرد  را از دست داد. او در دانشگاه اسمیت به تحصیل پرداخت و با نمراتی درخشان از آنجا فارغ التحصیل شد. او در سال ( 1953 ) وقتی مادرش به او اطلاع داد که در کلاس نویسندگی فرانک اوکانر پذیرفته نشده به شدت افسرده شد. در ماه اوت همان سال با بلعیدن 50 قرص خواب بخاطر یک شکست عشقی برای اولین بار اقدام به خودکشی میکند ولی برادرش از آن اطلاع پیدا میکند و او را به بیمارستان منتقل میکند. در آنجا چند ماه تحت درمان و روانکاوی قرار داشت و تحت مداوا با شوک الکتریکی قرار گرفت. شرح وقایع این روزهای او بعدها دست مایه ی تنها رمان او یعنی حباب شیشه قرار گرفتند. در سالهای بعد، او با استفاده از یک بورس تحصیلی به بریتانیا رفت.

زندگینامه سیلویا پلات ، شاعر و رمان نویس آمریکایی
زندگینامه سیلویا پلات ، شاعر و رمان نویس آمریکایی

سلیویا پلات در دانشگاه کمبریج با تد هیوز شاعر بلندپایهٔ انگلیسی آشنا شد. آنها در ژوئن سال ( 1956 ) ازدواج کردند. سیلویا پلات و تد هیوز صاحب دو بچه می شوند؛ دخترشان “فریدا ربکا” متولد 1960 و پسرشان “نیکولاس فارار” در 1962 . و در اکتبر سال 1962 از هم جدا می شوند سیلویا پلات سرانجام در فوریه 1963 با گاز خودکشی کرد.

بسیاری از علاقه مندان سیلویا پلات، بی بندوباری تد هیوز را عامل از هم پاشیدگی روانی وی و خودکشی او میدانند و بارها عنوان هیوز را از روی سنگ قبر او کنده اند. ارلیا پلات مینویسد که او در ژوئن ( 1962 ) به دیدار سیلویا رفته است اما دریافته که کشمکش شدیدی میان دخترش و تد هیوز وجود دارد. او و دیگران این را به رابطه تد هیوز با زنی دیگر و ناتوانی سیلویا در خو گرفتن به این وضع نسبت می دادند. از سیلویا پلات پنج مجموعه شعر و یک رمان به جای مانده است :  کلوسوس و اشعار دیگر  1960 غزال  1965 گذر از آب  1971 درختان زمستانی  1972 مجموعه اشعار  1981 رمان حباب شیشه  1963  این رمان اولین بار با نام مستعار ویکتوریا لوکاس در ژانویه همان سال به چاپ رسید در باره ی حباب شیشه سیلویا پلات پس از جدایی از تد هیوز، در ژانویه سال 1963 رمان “حباب شیشه” را با نام مستعار “ویکتوریا لوکاس” در انگلستان منتشر می کند و در 11 فوریه ی همان سال در لندن خودکشی می کند.

نظر خود را درباره «زندگینامه سیلویا پلات ، شاعر و رمان نویس آمریکایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره زندگینامه سیلویا پلات ، شاعر و رمان نویس آمریکایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.