زمان مطالعه: 6 دقیقه
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ سوئیس ; حضور همیشگی در دور دوم جام

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ سوئیس ; حضور همیشگی در دور دوم جام

معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی سوئیس و حضور همیشگی در دور دوم...

معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

سوئیس و حضور همیشگی در دور دوم جام

سوئیس در یک نگاه

لقب: شوایزر ناتی، لاناتی، روسو کروچیاتی بالاترین سازمان فوتبالی: اتحادیه فوتبال سوئیس (Swiss Football association) بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: 3 (آگوست 1993) بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 83 (دسامبر 1998) تعداد حضور در جام جهانی: 11 بهترین پیروزی: سوییس (9ـ0) لیتوانی (25 می 1924 در «پاریس» فرانسه) بدترین شکست: سوییس (0ـ9) مجارستان (29 اکتبر 1911 در «بوداپست» مجارستان) علامت اختصاری در فیفا: SUI استادیوم ملی: وانکدورف (برن)

switzerland-national-football-team
switzerland-national-football-team

فوتبال سوییس در ادوار اخیر جام جهانی به تیمی همیشه حاضر در جام جهانی فوتبال بدل شده است. آخرین بار که این تیم موفق به حضور در جام جهانی نشد، مربوط به سال 2002 بود اما پس از آن شوایزر ناتی همواره در مسابقات شرکت کرده و معمولا نتایجی قابل قبول کسب کرده است. از جمله حضور در مرحله دوم جام جهانی 2006 و برگزاری چهار مسابقه بدون خوردن حتی یک گل، به گزارش آسمونی ، برد مقابل اسپانیا قهرمان جام جهانی 2010 در مرحله گروهی همین مسابقات و سرانجام صعود به دور دوم جام جهانی 2014 و ثبت آخرین هت تریک تاریخ رقابت ها توسط ژردان شقیری. حالا سوییس یک بار دیگر به جام صعود کرده و با توجه به عملکرد این تیم در ادوار اخیر جام، رسیدن به مرحله دوم مسابقات انتظاری کاملا طبیعی از سوییس است.

لوگوی فدراسیون سوییس
لوگوی فدراسیون سوییس

لوگوی فدراسیون سوییس سوییس در گروه 2 انتخابی جام جهانی کار دشواری نداشت و با تیمهایمجارستان، جزایر فارو، لاتویا، آندورا و پرتغال همگروه شده بود. این تیم هر 9 مسابقه ابتدایی خود را با برد مقابل رقبا به پایان رساند اما از آنجا که پرتغال هم به جز باخت(2-0) مقابل سوییس، در 8 دیدار خود بنده شده بود، سرنوشت دو تیم به بازی آخر مرحله گروهی کشیده شد؛ جایی که برد(2-0) پرتغال، تفاضل گل این تیم را به 28+ رساند و پرتغالی ها بالاتر از سوییس( با تفاضل گل 16+) راهی جام جهانی شدند. سوییس هم به لطف برتری(1-0) مقابل ایرلند شمالی و یک تساوی(0-0) در خانه، راهی جام جهانی شد. بازی مقابل یونان و پاناما از جمله مسابقات دوستانه ای بود که روسو کروچیاتی پیش از حضور در جام جهانی در آن به میدان رفت.   اگر میشائیل لانگ، فابین فری و دمیتری اوبرلین بازیکنان بازل را از لیست منتخب سوییس کنار بگذاریم، با تیمی منتخب از بازیکنان سایر لیگ های اروپایی روبه رو می شویم. مردانی چون:

یان زوما( دروازه بان 29 ساله مونشن گلادباخ با 34 بازی ملی) رومن بورکی( دروازه بان 27 ساله دورتموند با 8 مسابقه ملی) اشتفان لیش اشتاینر( مدافع 34 ساله یوونتوس با 98 بازی ملی) یوهان جورو( مدافع 31 ساله آنتالیا اسپور ترکیه با 73 مسابقه) فابین شار( مدافع 26 ساله دپورتیوو با 37 مسابقه ملی) والون بهرامی( هافبک 33 ساله اودینزه ایتالیا با 77 مسابقه ملی) ژلسون فرناندز( هافبک 31 ساله آینتراخت فرانکفورت با 66 بازی) دیمیتری زمایلی(هافبک 32 ساله بولونیا با 63 مسابقه ملی) گرانیت ژاکا( هافبک 25 ساله آرسنال با 61 مسابقه ملی) هریس صفروویچ( مهاجم 26 ساله بنفیکا با 49 بازی ملی) یوسیپ درمیچ( مهاجم 25 ساله مونش گلادباخ با 27 بازی) بریل امبولو( مهاجم 21 ساله شالکه آلمان با 23 مسابقه ملی)

حضور این همه لژیونر نشان می دهد که رشد فوتبال سوییس در این سالها کاملا طبیعی بوده است. چیزی که سوییس برای رسیدن به آن سالها صبر کرد.

اشتفان لیش اشتاینر کاپیتان سوییس
اشتفان لیش اشتاینر کاپیتان سوییس

اشتفان لیش اشتاینر کاپیتان سوییس

فدراسیونی با دو عنوان!

داستان فوتبال سوییس از سال 1905 آغاز شد. شهر پاریس در روز 12 فوریه 1905 پذیرای تیم ملی سوییس بود و این تیم در نخستین بازی خود با یک گل مقابل فرانسه شکست خورد. با گذشت زمان، بازی‌های ملی سوییس بیشتر و بیشتر شد. اما تنوع زبان‌های رایج در این کشور سبب شد که تیم ملی القاب مختلفی داشته باشد. آلمان‌ها به این تیم «شویزر ناتی»، فرانسوی‌ها «لاناتی» و ایتالیایی‌ها «اسکوآدرا ناتزیوناله» می‌گفتند و حتی زمانی که قرار شد یک نشانه‌ برای فدراسیون فوتبال سوییس انتخاب شود، از دو عنوان ASF و SFV در کنار هم استفاده شد که اولی علامت اختصاری اتحادیه فوتبال سوییس به دو زبان ایتالیایی (Associazione svizzera d: football) و فرانسوی (Association suissede football) و دومی به زبان آلمانی (Schweizerischer fussball verband) بود. با وجود تمام این اختلافات، سوییس آرام‌آرام به اوج رسید. این تیم در مرکز اروپا بود و با توجه به اوج‌گیری فوتبال در این منطقه، این امر چندان نیز غریب نمی‌نمود.

گرانیت ژاکا بازیکن سوییسی آرسنال
گرانیت ژاکا بازیکن سوییسی آرسنال

گرانیت ژاکا بازیکن سوییسی آرسنال

تفکر حرفه‌ای در عصر آماتوریسم

سوییسی‌ها نخستین تورنمنت بین‌المللی خود را در سال 1924 و مسابقات المپیک پاریس تجربه کردند. در آن روزها تنها آماتورها حق شرکت در المپیک را داشتند و به این ترتیب مشخص نبود تکلیف بازیکنانی که برای شرکت در المپیک، مجبور به مرخصی گرفتن از محل کار خود هستند، چه خواهد شد؟ در این میان سوییس و ایتالیا پیشرو بودند و به فوتبالیست‌های ملی، مبالغی پرداخت کردند. امری که مورد تأیید کمیته بین‌المللی المپیک نیز قرار گرفت و به این ترتیب سوییسی‌ها کار خود را در المپیک، آغاز کردند. نخستین بازی این تیم به لطف هت‌تریک «ماکس آبگلن» و چهار گل «پل اشتورزنگر» به بهترین نتیجه تاریخ سوییس بدل شد. سوییس سه روز پس از برد (9ـ0) مقابل لیتوانی، با چکسلواکی (1ـ1) کرد تا دو روز بعد، مسابقه دو تیم تکرار شود. 10 هزار تماشاگر حاضر در «استاد برژیه» در روز 30 می شاهد تنها یک گل بودند که «روبرت پاشه» در دقیقه 87 به ثمر رساند و به این ترتیب سوییس، تا نیمه‌نهایی المپیک صعود کرد. این تیم در ساعت 17 روز پنجم ژوئن، در حضور 7448 تماشاگر حاضر در استادیوم «کلمب» مقابل سوئد قرار گرفت و با دو گل «آبگلن» (2ـ1) به پیروزی دست یافت. به این ترتیب شاگردان «ادوارد داک ورث» انگلیسی تنها یک گام با قهرمانی المپیک فاصله داشتند. اما آن‌ها در روز 9 ژوئن، اسیر اروگوئه شدند و با شکست (3ـ0) از این تیم به نایب‌قهرمانی بسنده کردند. 41 هزار نفر شاهد این دیدار بودند.  

شکوه فوتبال حرفه‌ای

به گزارش آسمونی ، تیم ملی سوییس در المپیک 1928 تنها یک مسابقه انجام داد و با نتیجه (4ـ0) از آلمان شکست خورد و پس از آن هرگز موفق نشد در جمع مدعیان فوتبال حضور داشته باشد. اما در عوض، این تیم در ادوار نخستین جام‌جهانی، همواره تیمی قابل احترام بود. سوییسی‌ها در سپتامبر و اکتبر 1933 با تساوی (2ـ2) در برابر یوگسلاوی و برد (2ـ0) از رومانی، جواز حضور در جام جهانی 1934 را کسب کردند. آن‌ها در جام‌جهانی هم با دو گل «لئوپولد کیل‌هولتز» و تک گل «آندره آبگلن» (3ـ2) هلند را شکست داده و به جمع هشت تیم برتر جام جهانی صعود کردند. اما در روز 31 می و در استادیوم«بنیتو موسولینی» (3ـ2) از چک‌اسلواکی باختند و از رسیدن به جمع چهار تیم برتر جام، بازماندند.

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ سوئیس ; حضور همیشگی در دور دوم جام
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ سوئیس ; حضور همیشگی در دور دوم جام

پیروزی بر «آلمان کبیر»

سوییس در اول می 1938 با نتیجه (2ـ1) پرتغال را شکست داد و یک ماه بعد در مرحله نهایی جام‌جهانی با آلمان کبیر ـ که ترکیبی از بازیکنان آلمانی و اتریشی بود ـ (1ـ1) مساوی کرد. پنج روز بعد، مسابه دو تیم تکرار شد و سوییس به شکل تکرار ناشدنی از شکست (0ـ2) مقابل این حریف، پیروزی (4ـ2) ساخت و به جمع هشت تیم برتر جام رسید. اما اسیر دو گل مجارستان شد و از رسیدن به نیمه‌نهایی باز ماند.  

سومین ناکامی در برابر نایب‌قهرمان جام

سوییس در ژوئن و سپتامبر 1949 با دو پیروزی (5ـ2) و (3ـ2) مقابل لوگزامبورگ راهی جام جهانی شد. این تیم پس از یک شکست (0ـ3) در برابر یوگسلاوی، با دو گل «ژاک فاتون» برزیل میزبان را (2ـ2) متوقف کرد و آن‌گاه پس از برد (2ـ1) از مکزیک، از جام 1950 کنار رفت. از گروه سوییس، تیم برزیل نایب‌قهرمان شد. درست مثل چکسلواکی (1934) و مجارستان (1938) که هر دو سوییس را از رسیدن به جمع چهار تیم برتر بازداشته بودند.

ولادیمیر پتکوویچ سرمربی سوییس
ولادیمیر پتکوویچ سرمربی سوییس

ولادیمیر پتکوویچ سرمربی سوییس

پرگل‌ترین دیدار جام جهانی

به گزارش آسمونی ، به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس فیفا، پنجمین جام جهانی در سال 1954 در سوییس برگزار شد و این تیم پس از برد (2ـ1) از ایتالیا و باخت (0ـ2) از انگلستان، یک بار دیگر رودرروی ایتالیا ایستاد و در حضور 30 هزار تماشاگر، این تیم را (4ـ1) برد. این تیم در یک‌چهارم نهایی تا دقیقه 19 با سه گل از اتریش پیش افتاد. اما اتریش با سه گل دقایق 25، 26 و 27 بازی را به تساوی کشاند و سرانجام (7ـ5) پیروز شد تا باز هم سوییس به جمع بزرگان راه نیابد!

سایر پست های معرفی تیم های جام جهانی 2018

منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ سوئیس ; حضور همیشگی در دور دوم جام» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ سوئیس ; حضور همیشگی در دور دوم جام فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.