زمان مطالعه: 9 دقیقه
آشنایی با کشور سوئیس

آشنایی با کشور سوئیس

سوئیس یکی از زیباترین و البته گران‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است. اما اگر شما هم می خواهید تعطیلات تابستانی...

سوئیس یکی از زیباترین و البته گران‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است. اما اگر شما هم می خواهید تعطیلات تابستانی را از طریق تور سوئیس در این کشور سپری کنید پس این بخش آسمونی را از دست ندهید چرا که به معرفی کامل کشور سوئیس، هزینه های تور سوئیس، جاذبه های گردشگری تور سوئیس و ... می پردازیم.

یکی از دلایلی که سوئیس به عنوان یکی از گران ترین مقاصد گردشگری لقب گرفته است این است که بسیاری از مسافرانی که می‌خواهند سفری کم‌هزینه داشته باشند معمولا از سفر به سوئیس صرف نظر می‌کنند. در این کشور گران، راه‌های بسیار محدودی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد اما سوئیس یکی از زیباترین کشورهای دنیا و بهشتی روی زمین است. بنابراین سفر کردن به سوئیس ارزش هزینه کردن دارد.

آشنایی با کشور سوئیس
آشنایی با کشور سوئیس

سرزمین دریاچه‌های زیبا، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و کوهستان آلپ، شهرهای تاریخی و کوچک محصور در برج و باروهای قرون وسطایی، مزارع سرسبز، قله‌های پوشیده از برف، لذیذترین شکلات‌های دنیا و اهالی دوست‌داشتنی، در سوئیس منتظر حضور گردشگران هستند. فرقی نمی‌کند چه فصلی از سال را برای سفر به سوئیس انتخاب کنید، تابستان و پیاده‌گردی در زیباترین مسیرهای دنیا و زمستان و اسکی در کوهستان، هر کدام لذتی فراموش‌نشدنی دارد. با کمک این راهنمای سفر می‌توانید سفری کم‌هزینه‌تر به سوئیس را برنامه‌ریزی کنید و از بهترین سفر زندگی‌تان، نهایت لذت را ببرید.

اطلاعات ضروری سفر به سوئیس

اختلاف ساعت با تهران

ساعت رسمی سوئیس UTC+01:00 و 2 ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

سوئیس 4 زبان رسمی دارد؛ آلمانی که 63/3 درصد از ساکنان آن به این زبان صحبت می‌کنند، فرانسوی با 22/7 درصد در غرب، ایتالیایی با 8/1 درصد در جنوب و زبان رومانش با 0/5 درصد در کانتون گراوبوندن. زبان رومانش زبان محلی کانتون سه زبانه‌ی گراوبوندن (Graubünden) در جنوب شرقی است.

واحد پول

واحد پول این کشور، فرانک سوئیس (CHF) و ارزش آن تقریبا برابر 1 دلار آمریکا و هر 1 فرانک مساوی 100 سانتیم است.  هر فرانک سوئیس در حال حاضر برابر با 3845 تومان است.

نوع برق شهری

برق شهری سوئیس 220 ولت و 50 هرتز  است. پریز و دوشاخه‌های مورد استفاده در سوئیس از نوع J است که تصویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

کد کشور: +41

شماره‌های اضطراری

  • پلیس 117

  • آتش‌نشانی 118

  • اورژانس پزشکی 144

جهت رانندگی: راست

فهرست فرودگاه‌های بین‌المللی سوئیس

  • فرودگاه برن

  • فرودگاه بین‌المللی ژنو

  • فرودگاه سنت گالن-آلترنهاین

  • فرودگاه زوریخ

    switzerland
    switzerland

وضعیت آب ‌و‌هوایی سوئیس

آب‌و‌هوای سوئیس در مجموع معتدل است اما از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر متفاوت است. در بخش‌های کوهستانی و مرتفع آب‌وهوای سرد و در بخش‌های جنوبی، آب‌و‌هوای معتدل مدیترانه‌ای حاکم است. فصل تابستان هوا گرم و مرطوب است و باران‌های متناوب می‌بارد. زمستان‌ها رطوبت کمتری دارد و در مناطق کوهستانی در فواصل زمانی طولانی، شرایط آب‌و‌هوایی برای هفته‌ها ثابت می‌ماند. به طور کل در زمستان به ندرت دما به صفر می‌رسد و در تابستان دما تا 30 درجه سانتی‌گراد نیز افزایش می یابد. گرم‌ترین نقاط این کشور شامل Montreux،  Ticino و Valais است. در Ticino که استانی ایتالیایی‌زبان است در سال 298 روز هوا آفتابی است. بارندگی در طول سال پخش شده است. ماه‌های مه، سپتامبر و نیمه اول اکتبر از جمله کم‌بارش‌ترین ماه‌های سال است و ماه‌های آوریل و نوامبر از پربارش‌ترین ماه‌های سال هستند. از ماه ژوئن تا آگوست بارش همراه با رعد و برق است.

بهترین زمان برای سفر به سوئیس

با توجه به اولویت‌های شما در سفر، در تمام طول سال می‌توانید از سفر به سوئیس لذت ببرید. بهترین آب‌و‌هوای سوئیس را در فصل تابستان می‌توانید تجربه کنید. البته این فصل، فصل شلوغ و پرگردشگر سال است. اگر از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی هستید، در ماه‌های سردتر برای سفر برنامه‌ریزی کنید و اگر دوست دارید در جشنواره‌های مختلف شرکت کنید، با توجه به زمان جشنواره‌ی مورد نظر برنامه‌ریزی کنید.

ماه‌های جولای و آگوست، شلوغ‌ترین فصل سال در این کشور هستند و در این ایام، آب‌و‌هوا بسیار مطبوع و ملایم است. اگر قصد دارید در این فصل به سوئیس سفر کنید با توجه به شلوغی باید اقامتگاه خود را از قبل رزرو کنید. در این فصل، هاستل‌ها، مهمان‌خانه‌ها و هتل‌های سوئیس به سرعت پر می‌شوند. اگر دوست دارید از ازدحام جمعیت دور بمانید، ماه‌های آوریل، مه، سپتامبر و اکتبر بهترین زمان برای سفر هستند. در این ایام علاوه بر اینکه جمعیت گردشگران، کمتر است، آب‌و‌هوا هم نسبتا ملایم و قابل قبول است.

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به سوئیس سفر کنید، نباید ماه‌های تابستانی را انتخاب کنید. در فصل خلوت سال یعنی از نوامبر تا مارس، پیدا کردن پرواز و اقامتگاه ارزان‌، راحت‌تر است. قیمت‌ها از ماه آوریل، کم کم بالا می‌روند. اگر به قصد اسکی به سوئیس سفر می‌کنید باید بدانید که هزینه‌ی اقامت و استفاده از پیست‌ها و امکانات اسکی در زمستان بیشتر است و در بهار و پاییز، کمتر می‌شود. شهرهای بزرگ سوئیس مثل برن، زوریخ و ژنو، در تمام طول سال از سایر شهرها گران‌تر هستند.

اگر برای لذت بردن از فعالیت‌های تفریحی فضای باز و تماشای طبیعت سحرانگیز سوئیس سفر می‌کنید باید زمان درست را برای سفر انتخاب کنید. عاشقان اسکی و اسنوبورد از دسامبر تا مارس می‌توانند برنامه‌ریزی کنند. کسانی که به دنبال فعالیت‌های تفریحی فضای باز و در هوای آفتابی و ملایم هستند، از ژوئن تا سپتامبر می‌توانند برای سفر برنامه‌ریزی کنند. این فصل از سال کاملا برای فعالیت‌های تفریحی متعددی چون پیاده‌گردی، قایق سواری کایاک و کانو و سایر فعالیت‌های کوهستانی، مناسب است.

علاوه بر تعطیلات مذهبی، فستیوال‌های مختلفی در طول سال در این کشور برگزار می‌شود.  در روز ملی سوئیس (Bundesfeier) یعنی اول آگوست، در شهرها جشن و آتش‌بازی و کنسرت برپاست. در ژنو، فستیوال سالانه‌ی L’Escalade از 11 تا 13 دسامبر برگزار می‌شود.

هزینه‌های معمول

هزینه‌ی اقامت

کرایه‌ی یک اتاق در هاستل، شبی 30 فرانک سوئیس هزینه دارد. البته در برخی از شهرهای بزرگ، هزینه‌ی کرایه‌ی اتاق در هاستل تا شبی 50 فرانک هم می‌رسد. اتاق‌های خصوصی در هاستل شبی 80 تا 120 فرانک برای اتاق دوتخته هزینه دارند. بیشتر هاستل‌ها رختخواب و وای‌فای رایگان در اختیار مشتریان می‌گذارند و بعضی از آنها صبحانه‌ی رایگان هم دارند. هتل‌ها در سوئیس بسیار گران‌قیمت هستند. برای ساده‌ترین اتاق در یک هتل معمولی باید شبی 90 تا 120 فرانک بپردازید. برای اقامت در اتاق‌های بزرگ‌تر و بهتر، شبی 150 تا 200 فرانک باید بپردازید. جایگزین بهتر برای هتل، استفاده از Airbnb است. با استفاده از این وب‌سایت می‌توانید یک اتاق اشتراکی در منزل یکی از اهالی را با قیمتی در حدود شبی 30 فرانک کرایه کنید. اجاره‌ی آپارتمان کامل در حدود 60 فرانک هزینه دارد.

آشنایی با کشور سوئیس
آشنایی با کشور سوئیس

هزینه‌ی خورد و خوراک

غذا خوردن در رستوران برای شما بسیار گران تمام می‌شود. یک ساندویچ، سس، برنج، تخم‌ مرغ، میوه و سبزی برای مدت یک هفته، هزینه‌ی شما در حدود 130 فرانک می‌شود. در سوپرمارکت‌ها می‌توانید غذای نیمه‌آماده را با قیمتی در حدود 5 تا 9 فرانک خریداری کنید. کافه‌ها ارزان‌ترین انتخاب برای خوردن غذای بیرون هستند. ناهارهای ویژه در این کافه‌ها بین 9 تا 15 فرانک هزینه دارد.

رستوران‌ها به همراه سرویس میز، برای ناهار 20 فرانک و برای شام که شامل استارتر، غذای اصلی و نوشیدنی است، 40 فرانک قیمت دارند. البته این قیمت‌ها پایین‌ترین مبلغ هستند که با توجه به چیزهایی که سفارش می‌دهید و رستورانی که انتخاب می‌کنید این مبلغ افزایش پیدا می‌کند. حتی در رستوران‌های ایتالیایی باید بابت یک پاستای معمولی 35 فرانک بپردازید.

در رستوران‌ها معمولا می‌توانید با 20 فرانک پیتزا سفارش بدهید. اگر دوست دارید بیرون غذا بخورید و در عین حال نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، برای یک روز باید حداقل 45 فرانک بابت غذا در نظر بگیرید. البته این کمترین قیمت ممکن است و افزایش آن با توجه به عوامل مختلف، هیچ محدودیتی ندارد. کسانی که ترجیح می‌دهند خودشان آشپزی کنند و خیلی کم بیرون غذا بخورند، روزی 20 فرانک بابت غذا باید در نظر بگیرند.

 هزینه‌ی حمل و نقل عمومی

اتوبوس‌های داخلی در شهرها بین 2/5 تا 5 فرانک بسته به مدت زمان سفر و تعداد مناطقی که از آن عبور می‌کنید، قیمت دارد. سرویس Uber در شهرهای بازل، ژنو و زوریخ در دسترس است. قطارهای بین شهری هزینه‌ی زیادی دارند. به عنوان مثال، سفر دو ساعته با قطار از برن (Bern) تا ژنو، 50 فرانک هزینه دارد. برای خرید بلیط قطارهای درجه دو هم باید بین 28 تا 50 فرانک هزینه کنید. سوئیس سیستم اتوبوسرانی گسترده برای سفرهای بین شهری ندارد.

هزینه‌ی فعالیت‌های تفریحی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری سوئیس

بیشتر موزه‌ها در حدود 10 فرانک ورودی دارند. اگر دانشجو باشید این مبلغ 2 تا 4 فرانک کاهش پیدا می‌کند البته فراموش نکنید که کارت دانشجویی همراه ببرید. تورهای گشت‌و‌گذار و پیاده‌گردی و فعالیت‌های ماجراجویانه از 70 فرانک شروع می‌شوند. پرواز با پاراگلایدر در حدود 160 فرانک قیمت دارد که این مبلغ در زمستان بیشتر می‌شود. بلیط یک روزه برای اسکی و اسنوبرد بین 27 تا 75 فرانک است که قیمت آن بستگی به مکان مورد نظر دارد. بلیط‌های 6 روزه، چهار تا پنج برابر بلیط یک روزه قیمت دارند.

هزینه‌ی روزانه

هزینه‌ی روزانه‌ی شما در سوئیس بین 70 تا 100 فرانک (68 تا 97 دلار آمریکا) می‌شود البته این به شرطی است که در هاستل اقامت کنید، بیرون کمتر غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکات زیر می‌توانید این مبلغ را کاهش دهید. اگر بخواهید در هتل‌های بهتر اقامت کنید و چندین وعده‌ی غذایی را در رستوران میل کنید، این مبلغ افزایش پیدا می‌کند.

switzerland
switzerland

نکاتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

کارت بین‌المللی دانشگاهی (ISIC Card) داشته باشید

برای اینکه هزینه‌های ورودی موزه‌ها و سایر جاذبه‌های گردشگری را بین 20 تا 50 درصد کاهش دهید، باید یک کارت دانشگاهی معتبر ارائه کنید. با استفاده از کارت‌های دانشگاهی بین‌المللی می‌توانید هویت خود را به عنوان یک دانشجو یا استاد ثابت کنید و از تخفیف‌های مختلف بهره ببرید.

از کوچ سرفینگ استفاده کنید

کوچ سرفینگ (couchsurfing) یک شبکه اجتماعی است که در آن گردشگران می‌توانند با میزبانان مهمان‌نواز هر کشور ارتباط برقرار کنند. در واقع با کمک این سرویس می‌توانید به صورت رایگان در منزل اهالی اقامت کنید. اگر در سفر مجبور نباشید هزینه‌ی زیادی بابت اقامت بپردازید، هزینه‌های سفر شما به میزان بسیار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. از آنجایی که افراد زیادی از این سرویس استفاده می‌کنند، درخواست خود را برای اقامت در منزل میزبانان، زودتر ارسال کنید.

از سرویس BlaBlaCar استفاده کنید

هزینه‌ی حمل‌ونقل در سوئیس بالا است حتی گاهی از هزینه‌ی اقامت هم بیشتر می‌شود. بیشتر قطارهای بین شهری در حدود 50 فرانک هزینه دارند. به جای استفاده از این وسایل حمل‌ونقل می‌توانید از وب‌سایت همسفری و اشتراک خودروی سواری BlaBlaCar استفاده کنید. البته موقع استفاده از این سرویس، این نکته را مد نظر داشته باشید که بسیاری از سفرها ممکن است لغو شوند بنابراین باید در زمان‌بندی سفر خود انعطاف‌پذیر باشید. در کنار مشکلاتی که دارد اگر این سرویس به درستی کار کند، کمک زیادی به کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد می‌کند.

از امتیازات هتل‌ها استفاده کنید

در مقصدهای گردشگری که هزینه ی اقامت حتی در هاستل بالا است و امکان پیدا کردن یک میزبان در کوچ سرفینگ بسیار کم است، استفاده از امتیازات و پاداش‌هایی که رستوران‌های مختلف به مشتریان خود می‌دهند یک راهکار حیاتی برای کاهش هزینه‌های اقامت است. بسیاری از هتل‌ها به خصوص هتل‌های زنجیره‌ای به ازای اقامت مسافران امتیازاتی به آن‌ها می‌دهند که می‌توانند در سفرهای بعدی خود اتاق رایگان بگیرند یا برخی از هزینه‌های اقامت را کاهش دهند.

خودتان آشپزی کنید

غذا خوردن در رستوران در سوئیس بسیار گران تمام می‌شود. همان طور که در بخش هزینه‌ی خورد و خوراک هم گفتیم، غذا خوردن در رستوران حدود 40 فرانک هزینه دارد. بنابراین، بهترین کار این است که مواد غذایی مورد نیاز را تهیه کنید و خودتان آشپزی کنید. هزینه‌ی خرید مواد غذایی شامل نان، برنج، پاستا، تخم‌مرغ، سبزی، پنیر، میوه و فرآورده‌های گوشتی برای ساندویچ، برای مدت یک هفته، بین 75 تا 100 فرانک هزینه دارد. از میان مشهورترین و بزرگترین سوپرمارکت‌های سوئیس می‌توان Migros، COOP و Spar را نام برد که COOP از همه گران‌تر است.

غذای گیاهی بخورید

گوشت و فرآورده‌های آن در سوئیس گران است. حتی بسیاری از اهالی این کشور مصرف گوشت خود را محدود می‌کند چون هزینه‌ی بالایی دارد. سعی کنید در سفر به سوئیس بیشتر از غذاهای گیاهی استفاده کنید و کمتر غذای گوشتی به خصوص گوشت گاو بخورید.

آشنایی با کشور سوئیس
آشنایی با کشور سوئیس

از غذاهای مخصوص ناهار استفاده کنید

اگر دوست دارید در رستوران غذا بخورید، این کار را به وعده‌ی ناهار موکول کنید. بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها در وعده‌ی ناهار، منوهای و غذاهای ویژه‌ای دارند که قیمت آنها بین 10 تا 19 فرانک است. علاوه بر این، می‌توانید در رستوران‌های قومی مثلا رستوران چینی، خاور میانه، هندی یا تایلندی غذا بخورید. در این رستوران‌ها می‌توانید با هزینه‌ی کم غذای خوبی با قیمت در حدود 10 فرانک نوش جان کنید. این کار یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش هزینه‌ی خورد و خوراک است. در عین حال، مجبور نیستید خودتان را از رستوران رفتن محروم کنید.

یک بطری آب همراه داشته باشید

هر بطری آب بین 2 تا 4 فرانک قیمت دارد. بعد از چند روز متوجه می‌شوید که هزینه ی زیادی بابت خریدن آب پرداخت کرده‌اید. بطری آبی که همراه دارید را پر کنید و همراه خودتان ببرید تا مجبور نباشید آب معدنی بخرید.

قطارهای مورد نظرتان را زودتر رزرو کنید

قطار از هوایپما ارزان‌تر است. با رزرو کردن قطار از قبل می‌توانید هزینه ی آن را کم‌تر کنید.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با کشور سوئیس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با کشور سوئیس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.