معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ سوئد ; زرد و آبی ها و اسطوره های عصر آماتورها
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ سوئد ; زرد و آبی ها و اسطوره های عصر آماتورها

معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

زرد و آبی ها و اسطوره های عصر آماتورها

سوئد در یک نگاه

لقب: Blagult( ابی و زردها) بالاترین سازمان فوتبالی: Svenska Fotbollförbundet( فدراسیون فوتبال سوئد) بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: 2( نوامبر 1994) بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 45( مارش 2015، اکتبر- نوامبر 2015) تعداد حضور در جام جهانی: 12 تعداد حضور در یورو: 5 اولین مسابقه: سوئد(11-3) نروژ( 12 جولای 1908 در گوتنبورگ؛ سوئد) بهترین پیروزی: سوئد(12-0) لاتویا( 29 می 1927 در استکهلم، سوئد) ؛ سوئد(12-0) کره جنوبی( 5 آگوست 1948 در لندن؛ انگلیس) بدترین شکست: سوئد(1-12) بریتانیا( 20 اکتبر 1908 در لندن؛ انگلیس)

sweden-national-football-team
sweden-national-football-team

بازیکنان سوئد در جام جهانی روسیه

به گزارش آسمونی ، تیم ملی سوئد خیلی زود ترکیب نهایی خود را معرفی کرد. برای تیمی که با حذف ایتالیا به جام جهانی صعود کرده است، این مساله نمی تواند امر عجیبی باشد. سوئدی ها برای صعود به جام جهانی از گروهی که فرانسه و هلند نیز در آن حضور داشتند، باید از یک سال پیش هدف نهایی خود را مشخص می کردند. چهار سال قبل، آنها همگروه آلمان قهرمان آینده جهان شده بودند و هر چند که در مسابقه ای خاطره انگیز در آلمان از باخت(4-0)، تساوی(4-4) ساختند، اما سرانجام در گروه خود دوم شدند و در پلی آف نیز اسیر پرتغال و درخشش رونالدو شدند. اما این بار سوئد با وجود برتری خانگی مقابل فرانسه، پشت سر این تیم ایستاد و در پلی آف مقابل ایتالیا قرار گرفت. جایی که برتری(1-0) زرد و آبی ها را به روسیه رساند. بازیکنان این تیم برای جام جهانی و باشگاههای آن ها عبارت اند از:

دروازه‌بان‌ها: روبین اولسن -کپنهاگن کارل یوهانسون -گنگام کریستوفر نوردفلت -سوانزی مدافع‌ها: مایکل لاستینگ -سلتیک ویکتور لیندلوف -منچستریونایتد آندریاس گرانکوئیست -کراسنودار مارتین اولسن -سوانزی لودویگ آگوستینسون -وردربرمن فیلیپ هلاندر -بولونیا امیل کرافت -بولونیا پونتوس جانسون -لیدز هافبک‌ها: سباستین لارسن -هال سیتی آلبین اکدال -هامبورگ امیل فورسبرگ -لایپزیگ گوستاو اسونسون -سیاتل اسکار هیلمارک -جنوا ویکتور کلاسن -کراسنودار مارکوس رودن -کروتونه جیمی دورماز -تولوز مهاجم‌ها: مارکوس برگ -العین جان گویدتی -آلاوس اولا تویوونن -تولوز ایساک تلین -واسلند بلژیک

لوگوی فدراسیون
لوگوی فدراسیون

لوگوی فدراسیون

سوئد در سال 2018

سوئدی ها در سال 2017 و بعد از صعود به جام جهانی فرصتی برای بازیهای دوستانه نداشتند اما در سال 2018 راهی ابوظبی امارات شدند و در این اردو مقابل استونی(1-1) کردند و دانمارک(1-0) بردند. به گزارش ترکیه 4 مسابقه انجام می دهد. سوئد نسبت به بسیاری از تیمهای بزرگ دنیا، کمتر در جام جهانی حضور یافته است. با این حال چهار بار در جمع چهارتیم برتر جام جهانی حضور داشته که آماری قابل توجه است از جمله یک بار حضور در دیدار نهایی.  

صعود به نیمه نهایی با یک بازی

اولین حضور سوئد در جام جهانی خیلی زود به پایان رسید. یک بازی در جام جهانی 1934 و شکست(2-1) مقابل آلمان در مرحله یک چهارم نهایی در حالی که زرد و آبی ها در دور اول(3-1) آرژانتین را برده بودند. اما چهار سال بعد شرایط متفاوت بود. تیم در مرحله انتخابی جام جهانی با آلمان، فنلاند و استونی همگروه شد و در دو دیدار خانگی مقابل فنلاند(4-0) و استونی(7-2) پیروز شد. به گزارش آسمونی ، خبری از بازی های برگشت نبود و دو تیم آلمان و سوئد در دیداری تشریفانی در 21 نوامبر 1937 به مصاف هم رفتند؛ دیداری که آلمان میزبان در هامبورگ(5-0) سوئد را در هم کوبید. شاگردان ژوزف ناگی مجار در جام جهانی با استراحتی ناخواسته در دور اول روبه رو شدند زیرا اتریش حریف این تیم پس از صعود به جام جهانی توسط آلمان نازی اشغال شده بود و تیم ملی این کشور در جام جهانی حضور نیافته بود. چنین بود که زرد و آبی با یک برد(8-0) مقابل کوبا راهی نیمه نهایی شدند! باخت(5-1) از مجارستان این تیم را به دیدار رده بندی فرستاد و در روز 19 ژوئن سوئدی ها دو بار توسط اسون یوهانسون(13) و آرنه نیبرگ(23) دروازه برزیل را باز کردند. به نظر می رسید سوئد عنوان سوم را از آن خود می کند اما در ادامه با گلهای دقایق 42، 52، 70 و 80 حریف، مسابقه(4-2) شد و سوئد به چهارمی قناعت کرد.

ویکتور لینده لوف مدافع سوئد و باشگاه منچستریوناتد
ویکتور لینده لوف مدافع سوئد و باشگاه منچستریوناتد

ویکتور لینده لوف مدافع سوئد و باشگاه منچستریوناتد

عصر درخشان فوتبال آماتوری

بعد از جنگ جهانی دوم، سوئد ابتدا در سال 1948 قهرمان فوتبال المپیک شد و آن گاه در ژوئن 1949 مسابقات مقدماتی جام جهانی را در استکهلم آغاز کرد و (3-1) ایرلند جنوبی را شکست داد. یک برد(8-1) در مالمو از فنلاند و برد(3-1) در دوبلین ایرلند، صعود این تیم به جام جهانی را قطعی کرد و دیگر خبری از مسابقه برگشت با فنلاند نشد. در جام جهانی مردانی چون لنارت اسکوگلوند حضور داشتند که قرار بود بعدها نیز در جام جهانی بدرخشند. این نفرات در جام 1950 ایتالیا قهرمان جهانی را (3-2) شکست دادند و در حالی که از پاراگوئه با دو گل پیش بودند به تساوی(2-2) رسیدند. نتیجه ای که برای صعود به جمع چهار تیم برتر کافی بود. یک باخت(7-1) مقابل برزیل در حضور 139 هزار تماشاگر حاضر در ماراکانا با باخت(3-2) از اروگوئه همراه شد آن هم در شرایطی که زرد و آبی ها تا دقیقه 77 از حریف خود پیش بودند. به این ترتیب برد(3-1) مقابل اسپانیا در روز 16 جولای مقام سوم سوئد را تثبیت کرد. در حالی که همزمانی مسابقه با دیدار نهایی جام،سبب شد که تنها 11227 نفراز مسابقه دیدن کنند. پس از آن با رفتن ستارگان سوئد به خارج از کشور فوتبال این کشور دچار نزول شد و در مقدماتی جام جهانی 1954 پایین تر از بلژیک قرار گرفت و از صعود به جام جهانی بازماند.

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ سوئد ; زرد و آبی ها و اسطوره های عصر آماتورها
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ سوئد ; زرد و آبی ها و اسطوره های عصر آماتورها

تیم سوئدی با بازیکنان لیگ ایتالیا

هر چند سوئد میزبان جام جهانی 1958 بود اما کمتر کسی امیدی برای شاگردان جورج رینر انگلیسی قائل بود. سوئدی از حیث داشتن ستاره مشکلی نداشتند اما عمده ستارگان سوئدی در لیگ ایتالیا توپ می زدند و قوانین آماتوری سوئد به آنها اجازه بازی در تیم ملی را نمی داد. اما وقتی قوانین فوتبال کشور تغییر کرد، سوئد در آستانه جام جهانی قدرتی دوچندان یافت. به این ترتیب نیلس لیدهولم هافبک 35 ساله میلان با سابقه 18 بازی ملی، کورت هامرین هافبک 23 ساله پادوا( 20 بازی ملی)، آرنه سلمونسون( فروارد 27 ساله لاتزیو با یک بازی ملی)، لنارت اسکوگلوند( فروارد 28 ساله اینتر با 4 مسابقه ملی)، بنگت گوستاوسون( هافبک 30 ساله آتالانتا با 42 بازی ملی) به ترکیب تیم ملی اضافه شدند. علاوه بر این نفرات گونار گرن 37 ساله که از میلان به فوتبال سوئد بازگشته و در تیم اورگریته بازی می کرد باز هم به تیم ملی بازگشت. سوئد حالا برای قهرمانی می جنگید.  

نایب قهرمانی در جام ششم

به گزارش آسمونی ، زرد و آبی ها در جام جهانی 1958 تیمی فوق العاده باتجربه بودند. کاله اسونسون دروازه بان تیم 32 ساله بود، اسون آکسبورن مدافع 31 ساله، آکنه یوهانسون 30 ساله، اینگمار هارالدسون دیگر دروازه بان تیم 30 ساله، اوله هاکانسون هافبک تیم 31 ساله، گوستا لوفگرن فروارد 34 ساله و برور ملبرگ 34 ساله بودند. این نفرات در کنار بازیکنان شاغل در لیگ ایتالیا تیمی را تشکیل دادند که در مرحله گروهی با ولز(0-0) کرد و از مکزیک(3-0) و مجارستان(2-1) برد و با دو برد مقابل شوروی(2-0) و آلمان(3-1) فینالیست جام جهانی شد و تنها در این مرحله از برزیل شکست خورد که عصری نوین را در فوتبال آغاز کرده بود..

سرمربی تیم یانه اندرسون
سرمربی تیم یانه اندرسون

سرمربی تیم یانه اندرسون

آخرین حضور در نیمه نهایی

تنها چهار سال بعد از نایب قهرمانی در جام جهانی، سوئد در انتخابی مسابقات 1962 در روز آخر نیاز به یک مساوی در سوییس داشت اما(3-2) باخت و هر دو تیم صاحب 3 برد و یک باخت شدند. کار به دیدار پلی آف کشید. بدون توجه به این که سوئد 10 گل زده و 3 گل خورده دارد و سوییس 9 گل زده و 9 گل خورده. بریلن غربی در روز 12 نوامبر 1961 میزبان دو تیم بود و سوییس با برتری(2-1) سوئد را از رسیدن به جام جهانی محروم ساخت. از آن پس سوئد تنها یک بار به نیمه نهایی جام جهانی رسید؛ سال 1994 و با نسلی که دو سال قبل از آن تا نیمه نهایی یورو صعود کرده بودند. یک عنوان سومی دیگر و آن گاه هیچ!  

سایر پست های معرفی تیم های جام جهانی 2018

  منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ سوئد ; زرد و آبی ها و اسطوره های عصر آماتورها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ سوئد ; زرد و آبی ها و اسطوره های عصر آماتورها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.