زمان مطالعه: 1 دقیقه
خورشید چه زمانی و چگونه می میرد ؟

خورشید چه زمانی و چگونه می میرد ؟

آسمونی، هنگامی که ستاره ای مانند خورشید ما متولد می شود، می تواند چندین و چند میلیارد سال تقریبا به طور...
آسمونی، هنگامی که ستاره ای مانند خورشید ما متولد می شود، می تواند چندین و چند میلیارد سال تقریبا به طور یکنواخت و یکسان نورافشانی کند و سیاره های منظومه شمسی خود را از انرژی بهره مند سازد. به هر حال زمانی میرسد که دیگر ذخایر مواد سوختنی در مرکز آن به انتها می رسد و چراغ عمرش خاموش می شود.

خورشید چه زمانی و چگونه می میرد ؟
خورشید چه زمانی و چگونه می میرد ؟
خورشید چه زمانی و چگونه می میرد ؟

خورشید می تواند نزدیک به 11 میلیارد سال مدام نور افشانی کند، که از این مدت حدود 5 میلیارد سال را پشت گذاشته است. وقتی که در هسته‌ی مرکزی این ستاره، تمام هیدروژن به هلیوم تبدیل شود، هسته درهم می ریزد و همواره داغتر می شود. به دور هسته مرکزی هنوز هیدروژن یافت می شود که آن نیز می سوزد و به هلیوم تبدیل می شود. مرکز خورشید همواره داغتر و داغتر می شود، در نهایت بر اثر همجوشی هسته ای دیگری، هلیوم به کربن تبدیل می شود.

غول سرخ
غول سرخ
غول سرخ

بر اثر تمام این فرآیندها در یک ستاره در حال پیر شدن فشار اضافی ایجاد می شود و ستاره به صورت یک «غول سرخ» متورم می شود. خورشید ما در پایان زندگی خود چنان بزرگ خواهد شد که سیاره های درونی یعنی عطارد و زهره را می بلعد و زمین را تا 1000 درجه سانتیگراد داغ می کند. در پایان، خورشید در حال مرگ، پوشش بیرونی خود را پس می زند و از خود می راند؛ هسته‌ی خورشید باقی می ماند و به تدریج سرد می شود. ستارگان بزرگتر، مدارهای خارجی خود را با انفجاری عظیم از خود دور می کنند که دانشمندان این پدیده را «انفجار سوپر نوا» (Supernova Explosion) می نامند.

منبع: اختصاصی آسمونی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خورشید چه زمانی و چگونه می میرد ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خورشید چه زمانی و چگونه می میرد ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.