زمان مطالعه: 1 دقیقه
ویژگی های فصل تابستان

ویژگی های فصل تابستان

فصل تابستان را با گرمای آن می شناسیم، اما بغیر از گرما، تابستان دارای تنوعی از انواع میوه ها و همچنین برگزاری کلاس های تابستانی و مسافرتها می باشد.

تابستان فصل دوم از چهار فصل سال در گاهشماری خورشیدی است و به موسم گرما گفته می‌شود. فصل تابستان به دلیل هوای گرم، اثرات زیادی بر بدن دارد. آسمونی در این مقاله ویژگی های فصل تابستان را برای شما عزیزان بیان می کند.

معرفی فصل تابستان

فصل تابستان برای نیمکره شمالی زمین، از اول تیرماه شروع شده و تا پایان شهریورماه (31 شهریور) ادامه پیدا می‌کند؛ و شامل سه ماه تیر، مرداد و شهریور است. درحالیکه همین دوره زمانی برای نیمکره جنوبی زمستان است؛ و تابستان نیمکره جنوبی متقابلاً هنگامی است که در نیمکره شمالی زمستان است.
این فصل پس از بهار و پیش از پاییز قرار گرفته و فصل گرما و میوه است. همچنین پس از اتمام تابستان، شروع رسمی سال تحصیلی می‌باشد.

ویژگی‌های فصل تابستان و اثرات آن بر بدن

طبق گفته کارشناسان، مزاج تابستان، گرم و خشک در نظر گرفته می‌شود و خلط صفرا در این فصل افزایش پیدا می‌کند. از ویژگی‌های فصل تابستان می‌توان به تحلیل رفتن مواد رقیق و حبس شدن مواد غلیظ در بدن, همه اخلاط به‌ویژه خلط صفرا، برانگیخته می‌شوند و به جوشش در می‌آیند و تولید صفرا نیز نسبت به دیگر فصول سال، افزایش می‌یابد, اشاره کرد. همچنین از ویژگی‌های دیگر فصل تابستان، گرم و سرخ شدن رنگ پوست است همچنین قوه هاضمه و دستگاه گوارش دچار سستی و ضعف می‌شوند.

گرمی قلب، افزایش عطش، کاهش شدید رطوبات اصلی بدن، کاهش اشتها، عود بیماری‌های قبلی فرد، بروز درد و کندی حواس، سنگینی سر، خواب‌آلودگی، افزایش خونریزی از بینی و رحم، اسهال خونی، احتمال ابتلا به درد چشم، فساد خون و احتباس قاعدگی (عقب افتادن قاعدگی) از ویژگی‌های فصل تابستان است.

میوه‌های تابستانی و خواص آنها

خواص میوه های تابستانی
خواص میوه های تابستانی

انجیر تقویت سیستم عصبی، آرامش فکری، تقویت کلیه، بهبود هضم، ضداسهال، ضداسپاسم و ملین, آلبالو تقویت کننده قلب، دم گل آن مدر و دفع سنگ کلیه (سنگ‌های کوچکتر از 5 میلی‌متر) است.

فعالیت‌ ها در فصل تابستان

مردم با گذراندن وقت بیشتری در خارج از خانه در تابستان، از هوای گرم‌تر لذت می‌برند. فعّالیت‌هایی مانند سفر به ساحل و پیک‌نیک در ماه‌های تابستان بیشتر رخ می‌دهد. ورزش‌هایی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، اسکیت بورد، بیسبال و تنیس بازی می‌کنند. ورزش‌های آب نیز پرهوادار هستند؛ این شامل اسکی روی آب، شنا، گشت و گذار با قایق، جت‌اسکی و دیگر تفریحات مشابه است. همچنین کودکان در تابستان بیشتر به دوچرخه‌سواری، شنا و انواع کلاس های تابستانی می‌پردازند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ویژگی های فصل تابستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ویژگی های فصل تابستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.