زمان مطالعه: 5 دقیقه
کلاس های تابستانی کودکان

کلاس های تابستانی کودکان

کودکان و نوجوانان به دلیل برنامه سال تحصیلی نمی توانند زمان زیادی را صرف امور غیر درسی کنند و به این خاطر که تابستان بهترین زمان برای مهارت آموزی است.

فصل تابستان فصل تعطیلی مدارس و اوقات فراغت دانش آموزان می باشد. اهمیت سه ماهه تابستان بسیار  زیاد است چرا که این 90 روز می تواند فرصت بسیار خوبی برای فرزندانمان باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع کلاس های تابستانی برای کودکان این بخش آسمونی را مطالعه نمایید چرا که اطلاعات مفیدی در همین مورد تهیه کرده ایم.

انواع کلاس های تابستانی برای کودکان

کلاس تابستانی در واقع چیزی بیش از یک لفظ نیست. چرا که معمولا کلاس هایی که در سه ماهه تابستان برگزار می شوند در باقی ماه های سال نیز اقدام به برگزاری همین کلاس ها می نمایند. اهمیت این کلاس ها برای همگی بسیار بالاست و حجم ثبت نام انواع کلاس تابستانی بالا می رود. اما باید به این نکته نیز توجه کنید که همگی این کلاس ها برای حضور فرزندان شما مفید نیستند. علاوه بر توجه به ویژگی های کلاس تابستانی خوب از نظر محیط آموزشی و مکان قرارگیری کلاس ها و میزان مفید بودن کلاس برای آینده فرزندان، در وهله اول بسیار مهم است که فرزند ما به کلاسی که قرار است در آن شرکت کند علاقه داشته باشد. انواع کلاس تابستانی بسیار متنوع است. به طور کلی این کلاس ها را می توان به دسته های زیر تقسیم نمود:

  1. ورزشی
  2. درسی
  3. هنری
  4. کامپیوتر
انواع کلاس های تابستانی برای کودکان
انواع کلاس های تابستانی برای کودکان

دامنه این کلاس ها بسیار گسترده است و از طرفی نیز با توجه به روحیات هر فردی قطعا علایق هر فرد در یکی از دسته بندی های فوق جای می گیرد. برای اینکه بهتر بتوانید از بین انواع کلاس تابستانی ، کلاس مناسب کودک یا نوجوان خود را پیدا کنید لیستی از انواع کلاس تابستانی در هر یک از زمینه ها را معرفی می کنیم.

کلاس های ورزشی

ورزش یکی از مسائل خیلی مهم است که نه تنها در فصل تابستان بلکه در همه اوقات سال باید در زندگی ما وجود داشته باشد. بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا این موضوع را دریافته اند که اهمیت ورزش برابر با اهمیت خوردن است. سلامتی افراد به طور مستقیم با کیفیت خوردن و ورزش کردن در ارتباط است اما متاسفانه در کشور ما به این موضوع کمتر اهمیت داده می شود. بهتر است در کنار درس همیشه از فرزند خود بخواهید که ورزش را پیگیری کند و حتی اگر فرصت رفتن به باشگاه نیز محیا نیست از او بخواهید تا در طول روز به نرمش کردن در حیاط خانه و یا پارک نزدیک منزل بپردازد. اما تابستان فرصت بسیار خوبی است تا کودکان و نوجوانان به یادگیری رشته ورزشی باب میل خود به صورت تخصصی بپردازند. انواع کلاس تابستانی ورزشی وجود دارد و خوشبختانه تعدد باشگاه ها و محیط های ورزشی نیز امروزه بسیار زیاد شده است. ما در این بخش لیستی از انواع ورزش برای رده های سنی کودک و نوجوان و به طور کلی دانش آموزان معرفی می کنیم.

کلاس صخره نوردی ازجمله کلاس های ورزشی کودکان در تابستان
کلاس صخره نوردی ازجمله کلاس های ورزشی کودکان در تابستان
  • انواع کلاس تابستانی در زمینه ورزش

  1. بسکتبال
  2. والیبال
  3. هندبال
  4. فوتبال
  5. فوتسال
  6. بیسبال
  7. پینگ پنگ
  8. بدمینتون
  9. تنیس
  10. صخره نوردی
  11. کوهنوردی
  12. پارکور
  13. ژیمناستیک
  14. شطرنج
  15. شنا
  16. قایق رانی
  17. کاراته
  18. تکواندو
  19. ووشو
  20. کونگ فو
  21. جودو
  22. بوکس
  23. کشتی فرنگی
  24. کشتی سنتی
  25. دفاع شخصی
  26. آمادگی جسمانی
  27. وزنه برداری
  28. بدنسازی و پرورش اندام
  29. ورزش خانم ها از جمله زومبا، یوگا، ایروبیک، پیلاتس و …
  30. دوچرخه سواری
  31. اسکیت
  32. اسکی

کلاس های هنری

هنر، خلق آثار متناسب با روحیات افراد است. در سال های اخیر اهمیت هنر بسیار بالاتر رفته و افراد دریافته اند که بایستی به این مقوله اهمیت بیشتری بدهند. بسته به خصوصیات شخصیتی فرزندتان و همچنین میزان تمایل فرزندتان به زمینه هنری خاصی، می توانید او را در کلاس هنری بخصوصی ثبت نام کنید. هنر بی پایان است و تمام مشاغل به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به هنر وابسته اند. ذوق هنری هر فردی در زمینه های بخصوصی قابل شکوفایی می باشد. با اینکه هنر حد و مرزی ندارد ما در این بخش دسته بندی کلی از زمینه های هنری مختلف برای انواع کلاس تابستانی در زمینه هنر به شما معرفی می کنیم.

انواع کلاس نقاشی تابستانی برای کودکان
انواع کلاس نقاشی تابستانی برای کودکان
  • انواع کلاس تابستانی در زمینه هنر

  1. نقاشی رنگ روغن
  2. نقاشی سیاه قلم
  3. مجسمه سازی
  4. عروسک سازی
  5. خوشنویسی
  6. کاریکاتور
  7. سفالگری
  8. نقاشی روی شیشه
  9. قلم زنی
  10. معرق منبت
  11. تئاتر
  12. بازیگری
  13. تئوری موسیقی
  14. خواندن خط موسیقی (سلفژ)
  15. پیانو
  16. ویولون
  17. گیتار
  18. فلوت
  19. نی
  20. دف
  21. تنبک
  22. کمانچه
  23. سه تار
  24. دو تار
  25. تار
  26. تصویر سازی
  27. عکاسی
  28. فیلمبرداری

کلاس های کامپیوتر

کلاس های تابستانی کامپیوتر برای کودکان
کلاس های تابستانی کامپیوتر برای کودکان

کامپیوتر علم ارتباطات امروزه می باشد. شاید تا سال های پیش این موضوع چندان اهمیت نداشت اما امروزه می توانیم به جرات بگوییم کسی که علم کامپیوتر ندارد بی سواد محسوب می شود. ارتباطات با افراد وابستگی بسیاری با اینترنت و کامپیوتر ها دارد و به همین دلیل نیاز است تا فرزندانمان از کودکی کامپیوتر را بیاموزند. حتی میزان این علم هرچه بیشتر باشد بهتر است و موقعیت فرزندتان در آینده را تضمین می کند. بخشی از آموزش کامپیوتر مربوط به برنامه های مختلف در زمینه رشته تحصیلی و تخصصی می باشد. اما بخشی دیگر کاربرد عمومی کامپیوتر هستند که یادگیری آن بر همه واجب است و فصل تابستان فرصت خوبی را به فرزندانمان می دهد تا بتوانند به فراگیری کامپیوتر بپردازند. کلاس های عمومی در زمینه کامپیوتر برگزار می شود که بسته به سن فرزندتان و با توجه به اینکه هنوز فرزندتان وارد رشته تخصصی نشده است و می تواند کلاس های زمینه ای در جهت آموزش های آینده را انتخاب کند به شرح زیر می باشند:

  1. دوره های ICDL برای یادگیری کلی کار با کامپیوتر و نرم افزارها و اینترنت
  2. دوره های پیشرفته ICDL
  3. فتوشاپ و سایر برنامه های گرافیکی
  4. تایپ سریع
  5. دوره های مقدماتی برنامه نویسی
  6. و …

کلاس های درسی

کلاس های درسی تابستانه
کلاس های درسی تابستانه

با اینکه تابستان فصل غیر درسی محسوب می شود اما گاهی با توجه به ضعف فرزندنتان در یک درس به خصوص نیاز است که برای تقویت درسی وی را در کلاس های درسی خاصی ثبت نام کنید. البته توصیه ما این است که در صورتیکه فرزند شما سن کمتری دارد و در درس بخصوصی نیز مشکل ندارد از افراط در آموزش وی اجتناب کنید و اجازه بدهید تا وقت خود را با کلاس های دیگری که در ادامه سال امکان انجام آن را ندارد پر کند.

در صورتیکه فرزندتان در سنین نوجوانی است با توجه به اینکه در سال های پیش رو قرار است در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کند بهتر است کلاس درسی خاصی را برای تابستان انتخاب کرده و آن را تقویت کند. محیط آموزشی کلاس های خصوصی تابستان باید مشخصات خصوصیات مدرسه خوب را داشته باشند. همچنین بهتر است فرزند شما فاصله خیلی زیادی از مطالعه نداشته باشد و وی را طوری آموزش دهید که مطالعه جزو برنامه های نرمال زندگی اش باشد. با توجه به اینکه زبان انگلیسی زبان ارتباط مردم در سراسر دنیا می باشد نیاز است تا سطح زبان افراد در حد معقولی باشد. این موضوع به موفقیت فرزندتان در دروس زبان مدرسه و همچنین آینده تحصیلی و کاری وی کمک بسزایی می کند.

نظر خود را درباره «کلاس های تابستانی کودکان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کلاس های تابستانی کودکان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.