زمان مطالعه: 4 دقیقه
خصوصیات کارآفرینان موفق

خصوصیات کارآفرینان موفق

ویژگی های کارآفرینان موفق چیست؟ آیا شما در مقام یک کارآفرین از کیفیت یک کارآفرین موفق بهره‌مند هستید؟ در...

ویژگی های کارآفرینان موفق چیست؟ آیا شما در مقام یک کارآفرین از کیفیت یک کارآفرین موفق بهره‌مند هستید؟ در این بخش آسمونی به شرح خصوصیات کارآفرینان موفق پرداخته می شود.



خصوصیات کارآفرینان موفق

1- نظم شخصی یکی از خصوصیات کارآفرینان موفق

اولین ویژگی که تمام کارآفرین های موفق باید داشته باشند نظم است. نظم مهمترین خصوصیتی است که برای موفق شدن در زندگی شخصی و در حرفه تجاری به آن نیاز دارید. اگر خودتان را موظف بدانید تا کاری را که باید انجام دهید با نظم انجام دهید – چه بخواهید یا نخواهید – عملا موفقیت خود را تضمین کرده اید. نظم شخصی مستلزم تمرین و یادگیری، تسلط بر خویشتن و مسئولیت پذیری است.

تفاوت بین یک کارآفرین موفق و یک کارآفرین بازنده این است که اولی عادت کرده کارهایی را انجام دهد که دومی دوست ندارد انجام دهد.

آیا می دانید این کارها چیست؟

کارهایی که بازنده ها دوست ندارند انجام دهند دقیقا همان کارهایی است که افراد موفق هم دوست ندارند انجام دهند. اما یک کارآفرین موفق هر جور شده آنها را انجام می دهد زیرا می داند این بهائی است که باید بپردازد تا به موفقیتی که لیاقتش را دارد برسد.

2- شرافت و درستی یکی از خصوصیات کارآفرینان موفق

دومین ویژگی که تمام کارآفرین های موفق باید داشته باشند صداقت و درستی است.

شاید بتوان گفت باارزش ترین و محترم ترین خصوصیتی که شما می توانید در خود ایجاد کنید شهرت درستکاری و صداقت است؛ یعنی درتمام فعالیت ها و معاملاتی که انجام می دهید کاملا صادق باشید. هیچ وقت شرافتتان را زیر پا نگذارید و یادتان باشد که حرف شما همان تعهد و قول شماست. پس افتخار شما تمام آن کارهایی است که با صداقت انجام می دهید. تمام تجارت های موفق بر پایه صداقت استوارند.

موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین تنها با تعداد افرادی مشخص می گردد که به شما اعتماد دارند، تعداد افرادی که دوست دارند با شما کار کنند، به شما اعتبار می دهند، شما را قبول دارند و حاضرند حتی در شرایط خاصی پول به شما قرض بدهند. این افراد همان هایی هستند که در نهایت محصولاتتان را می خرند و در سختی ها به شما کمک می کنند. شخصیت شما که در طول زندگی آن را شکل می دهید مهمترین دارایی شماست و این شخصیت بر پایه صداقت و شرافتی استوار است که عملا از خود نشان می دهید.

3- سماجت یکی از خصوصیات کارآفرینان موفق

سومین ویژگی که تمام کارآفرینان موفق باید داشته باشند سماجت است. سماجت جنبه آهنین شخصیت شماست. وجود چنین ویژگی در شخصیت انسان مثل وجود کربن در فولاد است. این جزء جدا ناپذیر، در زندگی تمام افراد موفق وجود دارد.

میخواهم رازی را به شما بگویم که برای سماجت داشتن تا رسیدن به موفقیت به آن نیاز دارد:

 از قبل ذهن خود را برای روبرو شدن با موانع آماده کنید و در عین حال با این ذهنیت پیش روید که روز به روز پیشرفت خواهید کرد تا به موفقیت برسید.

از قبل این تصمیم قاطع را بگیرید که هر اتفاقی بیوفتد تسلیم نشوید. جرات سماجت کردن، هنگام روبروشدن با سختی ها، یک ویژگی است که بیش از هر چیز موفقیت شما را تضمین می کند. بزرگترین دارایی شما همان پشتکار و ایستادگی تان است که باید از هر شخص دیگری بیشتر باشد. در واقع سماجت یک ابزار درست است که شما را قادر می سازد به هدفتان برسید.

خصوصیات کارآفرینان موفق
خصوصیات کارآفرینان موفق

4- عمل گرا و قاطع بودن یکی از خصوصیات کارآفرینان موفق

این ویژگی نیز لازمه موفق شدن است. باید بتوانید درست فکر کنید و سریع تصمیم گیری کنید. افراد موفق خود را موظف به عمل کردن می دانند و تصمیم هایی را که می گیرند عملی می کنند. آنها سریع عمل می کنند و بازخورد عملشان را نیز سریع دریافت می کنند. اگر متوجه شوند اشتباهی مرتکب شده اند سریع آن را تصحیح می کنند و روش دیگری را امتحان می کنند.

کلید پیروزی شما در امتحان کردن روشهای مختلف است.

افراد موفق با اراده هستند و روشهای جدید را نسبت به دیگران بیشتر امتحان می کنند. اگر شما هم روشهای مختلف را زیاد امتحان کنید و ناامید نشوید نهایتا روش درست را پیدا می کنید.

5- مثبت اندیشی یکی از خصوصیات کارآفرینان موفق

افراد موفق همیشه در حال تفکر هستند و در عین حال مثبت فکر می کنند. افراد معمولی عموما فقط به لحظه حال می اندیشند و با خوشنودی های کوتاه مدت راضی هستند. اما افراد موفق به این فکر می کنند که در 5 یا 10 سال آینده به کجا می خواهند برسند و هر روز باید چه کاری انجام دهند تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند.

افراد موفق برای دوستان، مشتریان و حتی فرزندانشان الهام بخش هستند زیرا خودشان هم الهام گرفته اند. آنها هر روز صبح بیدار می شوند و هر تلاشی که می کنند آن را قسمتی از برنامه ای می دانند که طرحش را قبلا ریخته اند و در تمام این مراحل با نگرشی مثبت جلو می روند.

افراد موفق مثبت اندیش هستند. آنها در موقعیت های پیش آمده هم جنبه ها مثبت و هم منفی را می بینند اما جنبه مثبت را دنبال می کنند. آنها از هر مشکل و مانع پیش رو، درس باارزشی می گیرند اما هرگز به شکست تن نمی دهند بلکه تجارب خود را به عنوان درسی عبرتی یادداشت می کنند.

6- گوش دادن به دیدگاه های منفی دیگران یکی از خصوصیات کارآفرینان موفق

به نظرات افرادی که نسبت به کار شما دیدگاه منفی دارند گوش دهید زیرا گاهی دیدگاه آنها ارزش شنیدن دارد و باعث می شود زمان و پول زیادی از شما صرفه جویی شود. اما اجازه ندهید که نظرات منفی آنها شما را ناامید کند و مانع رسیدن به اهدافتان گردد. نهایتا از روش دیگری استفاده کنید اما هرگز تسلیم نشوید.

7- دل و جرات داشتن یکی از خصوصیات کارآفرینان موفق

جرات ریسک کردن نیز ویژگی مهم است.

جرات داشتن بدین معناست که شما برای رسیدن به اهدافتان از ریسک کردن نمی ترسید حتی زمانی که تضمینی روی موفق شدن نیست چون در زندگی و تجارت هیچ وقت نمی توان با اطمینان کامل کاری را انجام داد. پس هر کاری که انجام می دهید خالی از ریسک نیست بلکه این جرات ریسک پذیری است که بعدا ثابت  می کند شما تصمیم درستی گرفته بودید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خصوصیات کارآفرینان موفق» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خصوصیات کارآفرینان موفق فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.