زمان مطالعه: 1 دقیقه
استایروفوم یا پلاستوفوم

استایروفوم یا پلاستوفوم

styrofoam (استایروفوم)، نام دیگر پلاستوفوم یا همان فوم پلی استایرن اکسترود شده می باشد. استایروفوم در ایران...

استایروفوم یا پلاستوفوم
استایروفوم یا پلاستوفوم

styrofoam (استایروفوم)، نام دیگر پلاستوفوم یا همان فوم پلی استایرن اکسترود شده می باشد. استایروفوم در ایران بیشتر به نام های مرسوم یونولیت، آکاسیف و پلاستوفوم معروف بوده، این در حالی است، که در انگلستان و کشورهای حوزه امریکای شمالی بیشتر با نام تجاری استایروفوم شاخته می شود. استایروفوم، نوعی پلی‌استایرن انبساطی (Expanded Polystyrene) یا EPS به شمار می رود. در حقیقت یونولیت نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و دما بوده، که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود. ماده اولیه تولید شده در پتروشیمی گرانول های ریز می باشد، که بعد از پخت اولیه، به گرانول درشت تر یا یونولیت تبدیل می شود. و سپس با یک پروسه خاص توسط بخار آب، دانه های گرانول یونولیت در کنار هم قرار گرفته، و بلوک یونولیت بدست می آید.

پلی استایرن در سال 1839 توسط ادوارد سیمون کشف گردید. و در سال 1959 بوسیله کمپانی کوپر، پلی استایرن انبساطی تولید شد. از استایروفوم برای عایق‌سازی، ساخت وسایل نیازمند عایق حرارتی و بسته‌بندی، ابزار حساس الکتریکی، الکترونیکی، مکانیکی و بخصوص در ساختمان سازی استفاده می‌شود.

نظر خود را درباره «استایروفوم یا پلاستوفوم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استایروفوم یا پلاستوفوم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.