زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک ماهی مجلسی ، ماهی شکم پر

یک ماهی مجلسی ، ماهی شکم پر

ماهی شکم پر از آن دسته غذاهایی است که معمولا همه دوست دارند بنابراین ما هم دستور این غذای خوشمزه را برای شما...
در این مطلب می خوانید : [بستن]
ماهی شکم پر از آن دسته غذاهایی است که معمولا همه دوست دارند بنابراین ما هم دستور این غذای خوشمزه را برای شما نوشتیم تا درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

یک ماهی مجلسی ، ماهی شکم پر
یک ماهی مجلسی ، ماهی شکم پر

مـواد لازم برای 4 نفر :

  • ماهی قزل‌ آلا درشت: 1 عدد
  • پیاز خرد شده: 1 لیوان
  • گشنیز وجعفری خرد شده: 1 لیوان
  • مرزه و ترخون خشک: 1 قاشق
  • سیر تازه خرد شده: 3حبه
  • رب انار: 3 قاشق غذاخوری
  • گردو: نصف پیمانه
  • روغن: 4 قاشق غذاخوری
  • کره: 2 قاشق غذاخوری
  • آب‌ لیموی تازه: 4 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زعفران دم کرده، پودرسیر: به میزان دلخواه
  • کاری: 1 قاشق مرباخوری
  • زرشک: 2 قاشق

طـرز تـهـیـه:

منظور از پیمانه در اینجا لیوان های دسته داریست که در اکثر منازل وجود دارد. داخل ماهی را با برس زعفران دم کرده می مالیم تا هم مزه دار شود و هم سردی ماهی گرفته شود. رو و داخل شکم ماهی را باکمی آب‌ لیموی تازه و کمی نمک وکمی پودرسیر آغشته کنید و آن را نیم ساعت در یخچال قرار دهید. پیاز را در تابه‌ای که 2 قاشق غذاخوری در آن روغن ریخته‌اید، تفت دهید. گردو را بکوبیم بهتر از خرد کردن است. اما آسیاب نمیکنیم. پس از نرم شدن پیازها، سیر خردشده و گردوی کوبیده شده را اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن، رب انار را اضافه کنید. حالا گشنیز و جعفری خرد شده و مرزه و ترخون خشک را نیز بیفزایید کمی تفت دهید. زرشک و نمک، فلفل سیاه، زردچوبه،کاری را به مواد اضافه میکنیم. بعد از اضافه کردن ادویه ها زیاد تفت نمیدهیم چون ادویه ها تلخ میشوند. و یک استکان آبجوش به این مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا خوب به خورد مواد داخل ظرف برود حرارت را خاموش میکنیم و اجازه میدهیم 5 - 10 دقیقه بماند و کمی خنک شود. ماهی را از یخچال بیرون بیاورید و داخل شکم آن را با مایه ی تهیه شده پر کنید. وقتی شکم ماهی پرشد با نخ وسوزن تمیزشکم آن را به آرامی میدوزیم. ته پیرکسی را با 2 قاشق غذاخوری روغن چرب کنید و ماهی را در آن قرار دهید و پیرکس را در فر (با دمای 180 درجه سانتی‌گراد) بگذارید. پس از گذشت 40 دقیقه، ماهی آماده سرو کردن خواهد بود. البته چند دقیقه قبل از بیرون آوردن غذا برای سرو کردن، روی ماهی کمی زعفران آب شده بریزید و آن را با یک قاشق غذاخوری کره آب شده آغشته کنید و چند دقیقه هم گریل را روشن میکنیم تا سطح ماهی برشته شود. بسیاری از افراد سبزی‌ پلو را با ماهی شکم‌ پر می‌خورند اما بهتر است برنج سفید در کنار آن سرو شود زیرا ماهی شکم‌ پر به اندازه کافی مزه‌دار است و خوردن برنج مخلوط شده با سبزی‌ های معطر با آن چندان مناسب نخواهد بود. نوش جان

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «یک ماهی مجلسی ، ماهی شکم پر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره یک ماهی مجلسی ، ماهی شکم پر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.