زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا

تحصیل در دانشگاه های آمریکا یک رویای مشترک در سر افراد بسیاری در گوشه و کنار دنیاست. این کشور از کیفیت بالایی در زندگی و همچنین در تحصیل برخوردار است.

کشور آمریکا تعداد زیادی دانشگاه و کالج دارد که بسیاری از آن‌ها در دنیا معتبر و منحصر به فرد هستند. اکثر این دانشگاه‌ها از کیفیت تحصیل و امکانات خیلی خوبی برخوردارند. از دانشگاه‌ها معروف آمریکا می‌توان به هاروارد، استنفورد، ماساچوست، میشیگان، ویرجینیا، کالیفرنیا و... اشاره کرد. برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا باید موفق به دریافت ویزای تحصیلی آمریکا شوید. این ویزا یکی از ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا است که دریافت آن برای دانشجویان کاری آسان است.

رشته های تحصیلی پر طرفدار

تحصیل در آمریکا
تحصیل در آمریکا

سالانه حدود 1 میلیون دانشجوی خارجی در سطح دانشگاه های کشور آمریکا تحصیل می‌کنند. این دانشجویان در مقاطع مختلفی مشغول به تحصیل‌اند. البته در نظر داشته باشید که تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی به این آسانی نیست. مهم‌ترین و رایج‌ترین رشته‌های تحصیلی در آمریکا، رشته‌های زیر می‌باشند:

  • مهندسی

  • مدیریت

  • ریاضیات

  • علوم کامپیوتری

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا
هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف متفاوت است و همچنین بستگی به محل تحصیل، دانشگاه و رشته تحصیلی دارد. اما مقدار متوسط هزینه‌ها در مقاطع مختلف به شرح زیر است:

مقطع تحصیلی شهریه سالیانه به دلار آمریکا
شهریه تحصیل در مدارس دولتی آمریکا ۲۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰
شهریه تحصیل در مدارس خصوصی آمریکا ۲۵,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰
شهریه تحصیل در مدارس شبانه روزی آمریکا ۳۵,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰
شهریه تحصیل در کالج‌های آمریکا ۲۰,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰
شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی آمریکا ۲۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰
شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا ۲۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰
شهریه تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا ۲۸,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰

تحصیل در مدارس آمریکایی

در آمریکا هم مدارس دولتی وجود دارد و هم مدارس خصوصی. مدارس دولتی برای افرادی که ساکن آمریکا بوده و مالیات پرداخت می‌کنند رایگان است. هزینه‌ای که در بالا ذکر شد برای یک مدرسه خصوصی با امکانات بسیار عالی است. از این امکانات می‌توان به خوابگاه، وعده‌های غذایی، سالن‌های ورزشی و امکانات یادگیری زبان اشاره کرد.

تحصیل در مقطع کارشناسی (لیسانس) در آمریکا

تحصیل در آمریکا
تحصیل در آمریکا

افرادی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی به آمریکا می‌‌روند که تعداد آن‌ها کم هم نیست شانس خود را برای تحصیل در مقاطع بالاتر و همچنین پیدا کردن کار افزایش می‌دهند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی لازم است که نمراه آیلتس بالای 6 بگیرند. این افراد باید طی 4 سال درس خود را تمام کرده و مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند در هفته تا 10 ساعت نیز کار کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) در آمریکا

از افرادی که ساکن آمریکا هستند تنها عده کمی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند. اما با داشتن این مدرک فرد بسیار راحت‌تر می‌تواند در این کشور کار پیدا کند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز فرد باید آیلتس بالا 6 داشته باشد. تحصیل در این مقطع با توجه به رشته تحصیلی می‌تواند بین 1 تا 3 سال طول بکشد. این افراد می‌توانند در هفته تا 20 ساعت کار کنند.

تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا

تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا به سادگی مقاطع دیگر نیست. برای تحصیل در این مقطع در آمریکا شما باید یک رزومه تحصیلی و علمی بسیار قوی را ارائه بدهید. این رزمه باید شامل معدل بالای 16، مقالات علمی و پژوهش‌های متعدد و مدرک زبان و... باشد. مدت زمان تحصیل در این مقطع در آمریکا بین 3 تا 5 سال به نسبت رشته به طول می‌انجامد. با توجه به هزینه‌های بسیار بالای این مقطع که قبلاَ گفتیم بهترین راه برای کم کردن هزینه‌های این مقطع استفاده از انواع بورس‌های تحصیلی است.

سیستم نمره دهی و واحد های درسی آمریکا

سیستم نمره دهی آمریکایی به صورت ترکیبی از حروف و درصد است که به آن “جی. پی. إی.” (GPA) می‌گویند:

  • 100% – 90% = A
  • 89% – 80% = B
  • 79% – 70% = C
  • 69% – 65% = D
  • 64% – 0% = F
نظر خود را درباره «تحصیل در آمریکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تحصیل در آمریکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.