زمان مطالعه: 3 دقیقه
عجیب ترین گل در تاریخ جام های جهانی

عجیب ترین گل در تاریخ جام های جهانی

عجیب ترین گل در تاریخ جام های جهانی/   اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی به گزارش آسمونی ، جام جهاني 1962...

عجیب ترین گل در تاریخ جام های جهانی/   اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

  به گزارش آسمونی ، جام جهانی 1962 در شیلی برگزار شد. در آن روزها مسابقات جام جهانی نسبت به امروز، رویدادی بسیار کوچک‌تر بود. تنها 57 کشور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی شرکت می‌کردند و تنها 16 کشور در دور نهایی رو در روی هم قرار می‌گرفتند.

strangest-goal-in-the-history-of-the-world-cup
strangest-goal-in-the-history-of-the-world-cup

به گزارش آسمونی ، مارکوس کول پیشکسوت فوتبال کلمبیا درباره آن بازیها می‌گوید: «یک مربی آرژانتینی داشتیم که نامش «آدولفو پدرنه‌را» بود. یک مربی با قابلیت‌های فوق‌العاده و هوش فوتبالی بی‌نظیر. او بود که ما را با هم متحد کرد و کاری کرد که در رقابت‌های انتخابی بدرخشیم. او کاری کرد که برای رسیدن به هدف‌هایمان، با تمام قوا و از دل و جان تلاش کنیم.»

عجیب ترین گل در تاریخ جام های جهانی
عجیب ترین گل در تاریخ جام های جهانی

کلمبیا با اروگوئه، شوروی و یوگسلاوی همگروه می‌شود. سه تیمی که تجربه حضور آن‌ها در تورنمنت‌های بزرگ، به مراتب بیشتر از کلمبیا بود. به گزارش آسمونی ، هرسه بازی کلمبیا در شهر شمالی آمریکا در نزدیکی مرز پرو برگزار شد. کول می‌گوید: «همیشه دلم می‌خواست در بالاترین سطح فوتبال دنیا بازی کنم و در آن ایام که فرصت یافته بودم در جام جهانی بازی کنم، باید بیشترین استفاده را از آن می‌بردم. با این که بازیکن جوانی بودم ولی به بقیه اعضای تیم انگیزه می‌دادم. آنها را تشویق می‌کردم و می‌گفتم می‌توانیم موفق شویم. بله! با حرف‌هایم به آنها روحیه می‌دادم.»

strangest-goal-in-the-history-of-the-world-cup
strangest-goal-in-the-history-of-the-world-cup

کلمبیا در اولین بازی به مصاف اروگوئه یکی از رقبای خود در آمریکای جنوبی می‌رود. کلمبیا ابتدا با یک پنالتی که از تور پاره دروازه عبور کرد! از حریف پیش افتاد اما در نهایت (1-2) شکست خورد. به گزارش آسمونی ، کول درباره آن بازی می‌گوید: «فوتبال اروگوئه همواره به عنوان یک فوتبال قدرتی معروف بود. آنها همیشه به سرسختی و بازی جنگنده معروف هستند ما بازی را به بهترین شکل شروع کردیم. اما پس از مدتی دو نفر از بهترین بازیکنانمان مصدوم شدند و همین مسأله باعث شد کاری از پیش نبریم.»

عجیب ترین گل در تاریخ جام های جهانی
عجیب ترین گل در تاریخ جام های جهانی

کلمبیا در بازی دوم مقابل شوروی قرار گرفت. روس‌ها به سرعت حاکم میدان شدند و در ابتدای نیمه اول با اختلاف سه گل از حریف پیش می‌افتند. امّا لحظاتی بعد، کلمبیا از سمت چپ زمین، صاحب یک ضربه کرنر می‌شود. مارکوس کول پشت توپ قرار می‌گیرد و «لویاشین» دروازه‌بان اسطوره‌ای شوروی درون دروازه تیمش جای می‌گیرد. کرنر زده می‌شود و قوسی که از ضربه کات درون پا به وجود آمد، توپ را مستقیماً وارد دروازه یاشین بزرگ کرد! او درباره آن لحظه کم‌نظیر می‌گوید: «سروصدای زیادی بلند شد. زیرا به کسی گل زده بودم که در آن روزها به عنوان بهترین دروازه‌بان دنیا شناخته می‌شد. همه هیجان زده بودند زیرا گل کم‌نظیر زده بودم؛ مستقیماً از روی نقطه کرنر! گلی که در اذهان همگان باقی ماند. آن گل برای کشورم کلمبیا سمبل‌ انگیزه بود. بله! واقعاً معرکه بود!»

strangest-goal-in-the-history-of-the-world-cup
strangest-goal-in-the-history-of-the-world-cup

گل کول تا به امروز، تنها گلی است که در تاریخ جام‌های جهانی، مستقیماً از نقطه کرنر به ثمر رسیده است. پس از آن گل، کلمبیا به بازی بازگشت و دیدار به یادماندنی این دو تیم، در نهایت با نتیجه مساوی (4ـ4) به پایان می‌رسد. کول درباره نتیجه می‌گوید: «خیلی فوق‌العاده بود! زیرا روس‌ها به عنوان یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی جام‌جهانی به شیلی آمده بودند. آنها بهترین دروازه‌بان دنیا را داشتند و بسیاری معتقد بودند که آنها شانس زیادی برای قهرمانی در رقابت‌ها دارند. ولی ما کشوری بودیم که در دنیای فوتبال، کاملاً ناشناخته بودیم و هیچ کسی روی موفقیت ما، حساب نمی‌کرد.»

عجیب ترین گل در تاریخ جام های جهانی
عجیب ترین گل در تاریخ جام های جهانی

اما تقدیر این بود که آن تساوی به بهترین نتیجه کلمبیا بدل شود. زیرا آخرین مسابقه کلمبیا در برابر یوگسلاوی با شکست سنگین(0-5) همراه شد. با این حال کول درباره تأثیر آن تیم در فوتبال کلمبیا، کاملاً روشن، فکر می‌کند: «این روزها به لطف بازی‌های خوب تیم‌ملّی کلمبیا در آمریکای جنوبی و در رقابت‌های بین‌المللی، کلمبیا به خوبی شناخته شده است ولی در آن روزها هیچ کس ما را نمی‌شناخت. می‌توانم بگویم که حضور نسل ما در جام‌جهانی برای موفقیت فوتبال در این کشور، یک قدم بزرگ رو به جلو بود. زیرا باعث شد به خودمان افتخار کنیم و تمام دنیا نیز فوتبال ما را جدی بگیرند.»

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «عجیب ترین گل در تاریخ جام های جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره عجیب ترین گل در تاریخ جام های جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.