زمان مطالعه: 2 دقیقه
5 مدل استیک جذاب و خوشمزه

5 مدل استیک جذاب و خوشمزه

یکی از بهترین راه‌ ها برای لذت بردن از گوشت قرمز، طبخ و خوردن استیک است. اما استیک به روش های مختلفی پخت می شود که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

انواع استیک

اِستیک را معمولاً در کنار سیب‌ زمینی و انواع سبزیجات پخته‌شده و کباب برگ و کباب چنجه می‌باشد و در کشورهای مختلف نیم‌کره شمالی به سبک‌های متفاوت و متنوع پخته می‌شود. بر باور بسیاری، نوشیدن شراب قرمز در هنگام خوردن استیک «احساسی عالی» در پی دارد. در این بخش آسمونی در مورد تاریخچه استیک و انواع استیک صحبت می کنیم. اِستیک (Steak)، به قسمتی از گوشت راسته گاو گفته می‌شود که دارای رگه‌هایی از چربی است. این گوشت را یا بر روی آتش کباب می‌کنند یا در روغن سرخ می‌ نمایند.

استیک ریب‌ آی (Rib-eye Steak)

استیک گوشت
استیک گوشت

ریب آی یک اِستیک قدیمی و کلاسیک است که از دنده گاو گرفته می‌شود، طعم لذیذی دارد و بسیار نرم است. همانطور که حدس می‌ زنید دلیل این نرمی و خوشمزگی وجود ذخایر چربی در این قسمت از گوشت است، به همین دلیل می‌توان آن را روی باربکیو هم کباب کرد. بهترین مقدار پختگی برای این اِستیک بین آب‌دار-متوسط و متوسط است. هنگام طبخ اِستیک ریب آی دقت داشته باشید که بهترین روش، پختن گوشت به همراه استخوان آن است. گوشت را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید کمی بیشتر از قسمت‌های دیگر بپزد.

استیک سیرلوین (Sirloin Steak)

استیک سیرولین
استیک سیرولین

 این برش از گوشت طرفداران زیادی دارد و از بالای بخش میانی جسم گاو گرفته می‌شود. این قسمت شامل شانه نمی‌شود و بسیار نرم و آغشته به چربی است. قبل از طبخ باید با دقت تمام قسمت‌های غضروفی را از گوشت جدا کنید.

استیک فیله (Fillet Steak)

استیک ماسک جادویی
استیک ماسک جادویی

این اِستیک کم چرب‌ترین و تردترین نوع آن است. از گوشت فیله معمولا برای درست کردن غذاهایی مثل پوست نقره‌ ای می‌گویند باشید چرا که این قسمت باید از گوشت جدا شود؛ درغیر این صورت هنگام پخت، گوشت جمع شده و استیک شما سفت می‌شود.

استیک تی‌بُن (T-bone Steak)

5 مدل استیک جذاب و خوشمزه
5 مدل استیک جذاب و خوشمزه

یک تکه گوشت قرمز بزرگ که یک سمت آن راسته و سمت دیگر آن فیله است، بنابراین می‌توان گفت ترکیب خوبی از هردوی آن‌ها است. مقدار پخت این دو بخش از هم متفاوت است بنابراین هنگام پخت باید خوب مراقب استیک باشید.

استیک فلت آیرن (Flat Iron Steak)

استیک در فر
استیک در فر

این اِستیک یک برش خوب و باارزش از گوشت شانه گاو است و این روز‌ها در انگلستان بسیار طرفدار دارد. گوشتی ترد و خوش عطر که به خوبی در سس خوابانده می‌شود و بهتری مقدار طبخ آن آب‌دار یا آب‌دار-متوسط است. این گوشت را حتما باید روی یک سطح بسیار داغ طبخ دهید. قبل از سرو اِستیک روی آن یک تکه کره بگذارید، سپس بدون فشار با فویل بپوشانید و اجازه دهید 3 دقیقه بماند تا کره روی گوشت آب شود.

درجه آمادگی استیک

معمولا هنگام سفارش این غذا در رستوران، از شما در مورد مقدار پختگی و خامی یا به اصطلاح درجه آمادگی آن سوال می‌شود. پختگی گوشت بسته به سلیقه شما به پنج سطح دسته‌بندی می‌شود:

  1. اِستیک آب دار Rare
  2. اِستِیک آب دار – متوسط Rare-Medium
  3. استِیک متوسط Medium
  4. اِستیک متوسط – مغز پخت Medium-Well
  5. اِستیک کاملا مغز پخت Well Done
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «5 مدل استیک جذاب و خوشمزه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 5 مدل استیک جذاب و خوشمزه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.