زمان مطالعه: 2 دقیقه
راه های اعجاب‌ انگیز جوان ماندن

راه های اعجاب‌ انگیز جوان ماندن

بسیاری از افراد به ویژه خانم ها با دیدن کوچک ترین چروک روی صورت خود به دنبال روش هایی برای جوانسازی پوست...

راه های اعجاب‌ انگیز جوان ماندن
راه های اعجاب‌ انگیز جوان ماندن

بسیاری از افراد به ویژه خانم ها با دیدن کوچک ترین چروک روی صورت خود به دنبال روش هایی برای پوست که بسیار مفید هستند را برای شما عزیزان تشریح می کند.

1- به پشت بخوابید:

خوابیدن به یک شکل خاص منجر به بروز چروک ناشی از خواب میشود که به دلیل چین خوردن لایه فوقانی پوست و به تدریج محو نخواهد شد. خوابیدن به پهلو منجر به بروز چروکهای گونه و چانه میشود، بنابراین بهترین حالت خوابیدن برای جلوگیری از چروک های ناشی از وضعیت خوابیدن، خوابیدن به پشت است.

2- ماهی بیشتری بخورید بخصوص سالمون:

ماهی سالمون و بیشتر ماهیهای آبهای سرد منبع مهمی از پروتئین است. پروتئینی که مسئول تولید بلوکهای ساختمان پوست است. همچنین منبع امگا 3 است. متخصصین معتقدند که اسیدهای چرب ضروری پوست را تغذیه میکنند و آن را سالم و جوان نگه میدارند و منجر به کاهش چروکها میشود.

stay-young-ways
stay-young-ways

3- برای خواندن چشم ها را جمع نکنید، برای مطالعه از عینک استفاده کنید:

بعضی حالات چهره که به صورت مکرر تکرار شود، مثل جمع کردن چشمها که با فعالیت بیشتر عضلات صورت انجام میشود منجر به بروز چروکهای سطحی بر پوست خواهد شد و این خطوط از زیر چروکهای دائمی ایجاد خواهند کرد. بنابراین هنگام مطالعه از عینکهای مخصوص استفاده کنید و در موقع روز آفتاب عینک آفتابی را فراموش نکنید، که با حفظ پوست دور چشم از بروز چروک جلوگیری میکند.

4- مصرف میزان کافی از آلفا هیدروکسی اسیدها:

این ترکیبات طبیعی منجر به لایهبرداری از لایه شاخی پوست و در نتیجه بهبود ظاهر منافذ پوست، خطوط ظریف و چروکهای سطحی به خصوص در اطراف چشم میشود. فرمهای قویتر آلفا هیدروکسی اسید منجر به بهبود تولید کلاژن میشود. کاربرد AHAپوست را نسبت به نور حساستر میکند. بنابراین مصرف ضد آفتاب روزانه ضروری است.

5- بیش از اندازه صورت خود را نشویید:

آب میتواند با محروم کردن پوست از رطوبت و چربی طبیعی که برای محافظت از چروک لازم است اقدام کند. شستشوی بیش از اندازه پوست، سد پوستی را آسیب میرساند. بنابراین بهتر است از شستشوی بیش از حد پوست بپرهیزید و از صابونهای حاوی مرطوبکننده و یا ژلهای شوینده صورت به عنوان جایگزین استفاده کنید.

راه های اعجاب‌ انگیز جوان ماندن
راه های اعجاب‌ انگیز جوان ماندن

6- از کرم های حاوی ویتامین C استفاده کنید:

برخی مطالعات متذکر شده اند که کرمهای حاوی ویتامین C تولید کلاژن را افزایش میدهند و پوست را در برابر آسیب های ناشی از اشعه UVA و UVB محافظت کرده و به کاهش لک های تیره پوست و بهبود تون پوستی کمک می کند. بنابراین کاربرد شکل درستی از ویتامین (C (L-ascoibicid برای بهبود چروک بسیار خوب است. البته میتوانید از مشتقات ویتامین C مثل ascoibyl palmitate (آسکوربیل پالمتیات) هم استفاده کنید.

7- برای بهبود مراقبت از پوست سویا مصرف کنید:

سویا منجر به بهبود ظاهر پوست و حتی محافظت از آن میشود. مطالعات نشان میدهد فرم موضعی یا حتی فرم خوراکی آن به شکل Supplementمیتواند پوست را در برابر آسیبهای ناشی از نور خورشید محافظت کرده و حتی ساختار پوست را بهبود بخشد و منجر به نرمی و لطافت پوست و بهبود تون آن میشود.

8- از قهوه و شکلات به عنوان خوراکی های ضد چروک بهره ببرید:

در یک مطالعه، محققین دریافتند که کاکائوهای حاوی مقادیر بالای 2 آنتیاکسیدان Epicatechinو Catechinپوست را در برابر آسیبهای ناشی از نور خورشید محافظت کرده، گردش خون به سلول های پوستی را بهبود می بخشد و منجر به آبرسانی پوست میگردد.

stay-young-ways
stay-young-ways

از اصول مراقبت پوستی مناسب پیروی کنید:

اگر می خواهید واقعا پوست جوان تری داشته باشید از اصول زیر پیروی کنید گر چه همه را قبلا شنیدهاید ولی تذکر مجدد آنها خالی از لطف نیست:

  • از آفتاب پرهیز کنید
  • ضد آفتاب استفاده کنید
  • لباس های مناسب در زمان اوج آفتاب بپوشید
  • سیگار نکشید
  • مرطوب کننده استفاده کنید
نظر خود را درباره «راه های اعجاب‌ انگیز جوان ماندن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راه های اعجاب‌ انگیز جوان ماندن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.