زمان مطالعه: 3 دقیقه
تفاوت وب سایت استاتیک و داینامیک

تفاوت وب سایت استاتیک و داینامیک

همه وب سایت ها به دو دسته استاتیک و داینامیک تقسیم می شوند. سایت های خبری سایت های داینامیک و سایت هایی که...

سایت استاتیک چیست؟

وب سایت های استاتیک معمولا بیشتر برای معرفی کاربرد دارند و زیاد آپدیت یا بروز رسانی نمیشن مثلا شما فرض کنید یک مهندسی هستید که در فلان زمینه فعالیت میکنید و قصد سفارش یک وب سایتی را دارید که شما رو به کاربران معرفی بکنه مثلا من این هستم شغلم اینه فلان سال هست در این شغل فعالیت میکنم در این حد اصولا به این دسته وب سایت ها وب سایت استاتیک گفته میشه و معمولا از یک صفحه بسیار ساده تشکیل میشن و بیشتر هم برای معرفی کاربرد دارند معمولا این وب سایت اصلا بازدید ندارند و برای کاربران هم اصلا مهم نیست فقط به درد این میخوره که آدرس وب سایت را به مشتریان بدید و با شما و زمینه کاری شما بیشتر آشنا بشند معمولا این دسته وب سایت ها مدام بروز رسانی نمیشن مثلا طرف میاد یک عکسی میذاره و اون عکس نزدیک به چند ساله که عوض یا بروز رسانی نشده به این دسته وب سایت ها استاتیک گفته میشود.با آسمونی همراه باشید.

سایت داینامیک چیست؟

و اما میرسیم به وب سایت های داینامیک امروزه بیش از 80% وب سایت ها در اینترنت داینامیک هستند وب سایت داینامیک هم به این دسته وب سایت ها گفته میشه که مدام در حال بروز رسانی هستند و دارای چندین صفحه هستند و معمولا این دسته وب سایت ها همیشه تازه است هیچوقت کهنگی نداره این دسته وب سایت ها هم برای گوگل و هم برای کاربران خیلی اهمیت داره و سئوی خیلی قدرتمندی هم دارند تمامی وب سایت های خبری - دانلود  فیلم و سریال - سرگرمی ها - آموزش دهی ها - دانلود دهی های متنوع - و... وب سایت های داینامیک هستند وب سایت خود ما هم وب 40 داینامیکه و میشه گفت روزانه - هفتگی بروز رسانی مدام میشه و میشه گفت بازدید کنندگان خاص خودشون رو دارند.

تفاوت سایت استاتیک با سایت داینامیک

1- اصولا سایت های ایستا یا وب سایت استاتیک، سایت هایی هستند که ضرورتی برای تغییر مداوم اطلاعات آنها احساس نمی شود. وب سایت های استاتیک معمولا تنها جهت معرفی و نمایش کاربرد دارند. عملیات به روز رسانی محتوای سایت استاتیک به ندرت صورت می پذیرد و نیازی به ارائه خدمات به هر شکل به صورت آنلاین در اینگونه وب سایت ها دیده نمی شود. مسلما هزینه های طراحی سایت برای  وب سایت های استاتیک کمتر از نوع دیگر (وب سایت های داینامیک) است ولی در صورتی که بخواهید تغییری در وب سایت ایجاد کنید حتماً باید از طراح وب سایت خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهد چون وب سایت استاتیک پنل مدیریتی نداشته و گاهاْ برای به روز رسانی ، ویرایش و یا هرگونه تغییری در وب سایت از شما هزینه ای دریافت خواهد شود.

2- در سایت های پویا یا وب سایت داینامیک، نیاز به تغییر مداوم اطلاعات و محتوا بوده و اطلاعات اینگونه وب سایت ها روزانه و یا هفتگی تغییر یافته و بنا به نیازمندی و کاربرد سایت، طراحی و توسعه می یابند. هزینه های طراحی سایت و نگهداری وب سایت داینامیک بیشتر از سایت های استاتیک بوده ولی با توجه به  حذف هزینه های مربوط به تغییر در سایت استاتیک هزینه ی اولیه را پوشش داده و هزینه های بعدی طراحی سایت استاتیک را در پی نخواهد داشت.

3- در این میان می توان به تقسیم بندی در حد وسط طراحی سایت های پویا و طراحی سایت های ایستا رسید، که می توان تحت عنوان طراحی وب سایت های نیمه پویا به آنها اشاره داشت. در طراحی سایت های نیمه پویا ، نیازی به تغییر محتوا و اطلاعات وب سایت دیده نمی شود، اما ارائه خدماتی دیگری حس میشود که می توان از آن دسته به امکان ارتباط با بینندگان از طریق فرم های خاص و یا ارائه خدمات و کالاهای ثابت از طریق وب سایت اشاره نمود که این مهم را می توان با برنامه نویسی بخشی از سایت فراهم آورده و در طراحی سایت نهایی قرار داد.

مزایای سایت های استاتیک

1- حجم پائین محتویات
2- سرعت بارگذاری load بالا
3- امنیت بالا

معایب سایت های استاتیک

1- هزینه های بروزرسانی بالا
2- عدم انعطاف پذیری
3- نبود امکانات مدیریتی
4- لزوم ارتباط با طراح وب سایت جهت بروزرسانی
5- وقت گیر بودن اعمال تغییرات در وب سایت

طراحی وب سایت های داینامیک هزینه اولیه بیشتری خواهند داشت و با استفاده از سیستم مدیریت محتوا به مدیر وب سایت اجازه می دهد تا اطلاعات و محتویات را در هر زمان به راحتی تغییر دهند و یا صفحه ای به وب سایت اضافه کند ولی هزینه بعدی در پی نخواهد داشت.

مزایای سایت های داینامیک

1- به روزرسانی سریع توسط مدیر وب سایت بدون نیاز به دانش برنامه نویسی
2- گنجاندن حجم وسیعی از اطلاعات در وب سایت
3- صرفه جویی در زمان و هزینه بروز رسانی وب سایت
4- انعطاف پذیری بسیار بالا
5- توزیع مدیریت وب سایت بین چند کاربر (بدون محدودیت )
6- امکان اضافه کردن امکانات سفارشی

معایب سایت های داینامیک

1- هزینه اولیه بالاتر
2- در صورتی که استاندارهای کد نویسی رعایت نشود و هاست مناسب وب سایت نباشد سرعت بارگذاری پایینی دارند.

نظر خود را درباره «تفاوت وب سایت استاتیک و داینامیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تفاوت وب سایت استاتیک و داینامیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.