زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی سازمان بهزیستی ایران یکی از سازمان های دولتی ایران

معرفی سازمان بهزیستی ایران یکی از سازمان های دولتی ایران

معرفی سازمان بهزیستی ایران یکی از سازمان های دولتی ایران سازمان بهزیستی ایران یکی از سازمان های دولتی...

معرفی سازمان بهزیستی ایران یکی از سازمان های دولتی ایران

معرفی سازمان بهزیستی ایران یکی از سازمان های دولتی ایران
معرفی سازمان بهزیستی ایران یکی از سازمان های دولتی ایران

سازمان بهزیستی ایران یکی از سازمان های دولتی ایران است. سازمان بهزیستی ایران مانند دیگر سازمان های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه سازمان بهزیستی ایران شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف سازمان بهزیستی ایران می باشد. اگر می خواهید در مورد سازمان بهزیستی ایران بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی سازمان بهزیستی ایران و تاریخچه سازمان بهزیستی ایران و آدرس سایت سازمان بهزیستی ایران می پردازیم.

پس از مطالعات انجام شده زیر نظر دکتر محمدعلی فیاض‌بخش، بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 1359/4/24 از ادغام 20 سازمان، نهاد، مؤسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایتی غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذی‌ربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام نماید. برنامه‌ریزی و نظارت بر آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی، نابینا و ناشنوا از اهم کارهای مربوطه این سازمان می‌باشد. در تیرماه سال 1383 بر اساس قانون ساختار وزارت رفاه و تأمین اجتماعی این سازمان از وزارت بهداشت جدا و به وزارت رفاه ملحق شد.

ریاست سازمان بهزیستی ایران

پس از استیضاح ربیعی از وزارت تعاون، کار و وزارت رفاه اجتماعی انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی پهبد پورشبانان را به عنوان جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد. هم‌اکنون وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی است.

خدمات سازمان بهزیستی ایران

صدور موافقت اصولی با تأسیس مراکز خیریه و حمایتی خصوصی

این مراکز عبارتند از:مراکز درمان و بازتوانی معتادین، خانه سلامت دختران و زنان، مراکز توانبخشی و درمان بیماران روانی مزمن، نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی سرپرست و خیابانی، ارائه خدمات به دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی، ارائه خدمات به مددجویان و نیازمندان بی بضاعت، ارائه خدمات مشاوره، نگهداری معلولین، حرفه آموزی معلولین، توانبخشی و نگهداری سالمندان، خدمات مشاوره ژنتیک، انجمن‌ها و موسسات غیردولتی و خیریه و مجتمع‌های مراکز خدمات بهزیستی

خدمات اجتماعی سازمان بهزیستی ایران

آموزش مهارت‌های زندگی به معلولان، تلفن 123 ارسال اورژانس خدمات اجتماعی جهت گزارش مواردی مانند کودک آزاری و همسر آزاری، تلفن 142 جهت انجام خدمات مشاوره تلفنی، اداره مراکز نگهداری سالمندان، شنوایی سنجی، گفتار درمانی، مشاوره ژنتیک، مراکز بازپروری زنان آسیب دیده و مراکز سلامت دختران در خطر و کودکان خیابانی، حمایت از افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی

امور شیرخوارگاه‌ها و مهدکودک‌های سازمان بهزیستی ایران

اداره شیرخوارگاه‌ها، انجام امور مربوط به فرزندخواندگی، صدور مجوز تأسیس مهد کودک و مهد روستا

سفیر طلایی سازمان بهزیستی ایران

در 17 اسفند 1391 محمد رویانیان (مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تهران) از سوی این سازمان به عنوان سفیر طلایی سازمان بهزیستی معرفی شد.

نگارخانه سازمان بهزیستی ایران

مشاور رئیس و رئیس خانه فرهنگ و هنر سازمان بهزیستی کشور از برپایی نمایشگاه پوستر، نقاشی و عکس با موضوع کودکان غزه در محل گالری سازمان بهزیستی خبر داد. گفتنی است سیدمیثم آقاسیدحسینی از فعالان صلح و حامی حقوق بشر نیز مهمان ویژه افتتاح نمایشگاه بود.

نشانی شعب سازمان بهزیستی ایران



  • بهزیستی استان تهران: تهران – بالاتر از میدان ونک – نبش خیابان شهید دستگردی – سازمان بهزیستی استان تهران
  • بهزیستی شهرستان تهران: خیابان انقلاب – پیچ شمیران – جنب دانشکده توانبخش – اداره بهزیستی شهرستان تهران
  • بهزیستی شهرستان ری: شهر ری- خ فدائیان اسلام- خیابان محمدی – اداره بهزیستی شهرستان ری
  • بهزیستی شهرستان شمیرانات: خیابان ولیعصر- بالاتر از میدان ونک ـ خیابان شهید یاسمی ـ روبروی بیمارستان خاتم الانبیاء- اداره بهزیستی شهرستان شمیرانات
  • بهزیستی استان اصفهان: روبه روی آتش‌نشانی، جنب فروشگاه رفاه
  • کرج
نظر خود را درباره «معرفی سازمان بهزیستی ایران یکی از سازمان های دولتی ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی سازمان بهزیستی ایران یکی از سازمان های دولتی ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.