زمان مطالعه: 1 دقیقه
آشنایی با ایالت مونتانا آمریکا و شهرهای مونتانا

آشنایی با ایالت مونتانا آمریکا و شهرهای مونتانا

کشور آمریکا ایالت های زیادی دارد که هر کدام سبک زندگی، فرهنگ و تاریخچه جداگانه ای دارند. ایالت مونتانا یکی...

کشور آمریکا ایالت های زیادی دارد که هر کدام سبک زندگی، فرهنگ و تاریخچه جداگانه ای دارند. ایالت مونتانا یکی از ایالت های معروف آمریکا است. برای آشنایی با ایالت مونتانا آمریکا و شهرهای مونتانا این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید.

ایالت مونتانا آمریکا

مونتانا ایالتی است در ایالت‌های غرب آمریکا و چهل و یکمین ایالتی است که به آن کشور پیوست. پایتخت و شهرهای مهم آن هلنا و بیلینگز است.

مونتانا سرشار از منابع طبیعی و دارای کمترین چگالی ساکنین در میان ایالات متحده می‌باشد.

این ایالت جمعیت قابل توجهی اسب موستانگ دارد.

اقتصاد ایالت مونتانا آمریکا

اقتصاد مونتانا از کشاورزی سرچشمه گرفته‌است که رکن اصلی آن کشت غلات و دامپروری می‌باشد. سایر فعالیت‌های اقتصادی قابل توجه شامل نفت، گاز، زغال‌سنگ و سنگ‌معدن ، چوب و بخش گردشگری که به سرعت در حال رشد است، می‌باشد. سرویس‌های اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات دولتی از دیگر بخش‌هایی هستند که به رشد اقتصادی کمک می‌کنند. پارک ملی گلیشر، بنای ملی یاد بود میدان جنگ لیتل بیگ هورن و پارک ملی یلواستون سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر است.

مقایسهٔ تولید ناخالص داخلی ایالت‌های آمریکا با کشورهای دیگر در سال 2012. ایالت مونتانا در این سال تولید ناخالصی اش قابل مقایسه با کشور تونس بوده‌است. زندگی در این ایالت به نسبت ایالت های دیگر ایالات متحده ارزان تر است معمولا برای مهاجران آسیایی مناسب است. برای مهاجرت به ایالت مونتانای آمریکا روش های بسیاری وجود دارد که آسان ترین آن از طریق قرعه کشی ویزای تنوع نژادی است. برای زندگی در این ایلت خوش آب و هوا می توانید شانس خود را با ثبت نام لاتاری امتحان کنید.

در سال 2012، این ایالت تولید ناخالص داخلی برابر با 45٬983 میلیارد دلار داشت، که بیشتر از تولید ناخالص داخلی کشور تونس (45٬662 میلیارد دلار) بود.

آشنایی با ایالت مونتانا آمریکا و شهرهای مونتانا
آشنایی با ایالت مونتانا آمریکا و شهرهای مونتانا

ریشه‌شناسی و تاریخ نامگذاری ایالت مونتانا آمریکا

نام مونتانا از کلمهٔ مانتانا اسپانیایی به معنای کوه یا بطور گسترده منطقهٔ کوهستانی گرفته شده‌است. مانتانا دل نورته نامی است که توسط کاشفان اسپانیایی به کل منطقهٔ کوهستانی غرب داده شده‌است. نام مونتانا توسط کمیتهٔ مناطق مجلس ایالات متحده، که در آن زمان توسط نماینده‌ها اداره می‌شد به لایحه اضافه شده‌است. جیمز اشلی از اوهایو، برای این قلمرو نام سرزمین آیداهو را پیشنهاد داد. نام مونتانا توسط نمایندگان، هنری ویلسون (ماساچوست) و بنجامین اف هاردینگ (اورگان) با این عنوان که مونتانا معنایی ندارد با موفقیت تغییر یافت.

دانشگاه‌های مهم ایالت مونتانا آمریکا

دانشگاه مونتانا

نظر خود را درباره «آشنایی با ایالت مونتانا آمریکا و شهرهای مونتانا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با ایالت مونتانا آمریکا و شهرهای مونتانا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.