زمان مطالعه: 9 دقیقه
روش راه اندازی فروشگاه موبایل و لوازم جانبی

روش راه اندازی فروشگاه موبایل و لوازم جانبی

 پورتال آسمونی قصد دارد با رویکردی جدید به اصناف گوناگون کاربران خود را از چگونگی راه اندازی کسب و کار...

پورتال آسمونی قصد دارد با رویکردی جدید به اصناف گوناگون کاربران خود را از چگونگی راه اندازی کسب و کار مورد نظرشان  آگاه سازد.

در خصوص راه اندازی فروشگاه موبایل و لوازم جانبی ابتدا تعریفی از تلفن همراه میکنیم. در ادامه می پردازیم به اهمیت روز افزون موبایل در زندگی بشر و مزایای این کسب و کار .

در پایان نیز نکاتی دز مورد راه اندازی این کسب و کار به شما ارائه می دهیم. 

mobile-phones
mobile-phones

تلفن همراه چیست ؟

تلفن همراه وسیلهای است که با کمترین هزینه، بیشترین امکانات، در کمترین زمان و در هر شرایطی میتواند پیامها را در قالب صدا، تصویر و نوشته ارسال یا دریافت نماید. امروزه، تلفن همراه در مقایسه با رایانه و فنآوریهای اینترنتی توسط اقشار بیشتری از مردم در سراسر دنیا مورد استفاده قرار زندگی میگیرد، بنابراین تاثیر بیشتری در زندگی اجتماعی، سبک و رفتار مصرفی ایشان به جای می گذارد. تلفنهای همراه رایانهای به فرد کمک کردند در حالی که در خلوت فردی خود باقی مانده حضور اجتماعی داشته باشد و برخی یا بسیاری از نقشهای اجتماعی خود را ایفا کند. در واقع تلفن همراه به صنعت حضور و ارتباط جامعه با فرد و "فرد با جامعه تبدیل شد.

اهمیت روز افزون تلفن همراه 

دلیل توجه به تلفن همراه تمایل شدید نسل جوان به استفاده از ابزارهای ارتباطی مدرن در واقع نشان دهنده موج عظیمی از تقاضا و خواست برای حضور در جامعه اطلاعاتی است. بسیاری از کشورهای عقب مانده دیگر ضرورتی نمیبینند که برای توسعه شبکه تلفنهای ثابت خود هزینه صرف کنند، چرا که تلفن همراه وجود چنین شبکه هایی را تا حد زیادی بلا موضوع کرده است. در کشورهای آفریقایی شهرها و روستاهای بسیاری را میتوان سراغ گرفت که فاقد شبکه برق هستند؛ اما ژنراتورهایی در این مناطق میتوان دید که کارشان نه تولید روشنایی، بلکه صرفا شارژ کردن باطری تلفن همراه اهالی است. این نیز هست که تلفن همراه نسبت به سایر وسایل ارتباطی، رشد برق آسایی داشته و گسترش و اشاعهی آن هم عمدتا به همین دهه ی اخیر باز میگردد. به رغم این عمر کوتاه، تأثیرات تکنیکی و فرهنگی تلفن همراه بر مناسبات فردی و اجتماعی آن قدر برجسته و قابل اعتنا است که برای جامعه شناسان، روان‌‌‌شناسان، ارتباط شناسان و ... عرصه های پژوهشی تازه هایی فراهم آورده است. طی سالهای اخیر تلفن همراه تغییرات وسیعی را در جامعه ایرانی ایجاد کرده است. در بازار، بسیاری با استفاده از تلفن همراه کاری را انجام می دهند که پیشتر صرفا با داشتن یک مغازه و یا انبار امکان پذیر بود. به رغم آنکه شبکه تلفن همراه کشور طی سالهای اخیر صرفا به واگذاری سیم کارت های بیشتر و پاسخ دادن به تقاضای روز افزون مردم به این وسیله ارتباطی توجه نشان داده و کیفیت استفاده از آن هنوز پایین تر از سطح استانداردهاست، معدود خدمات جانبی موجود در آن نیز کامال مورد توجه قرار گرفته است. سرویس پیام کوتاه محبوبترین اینگونه خدمات است.هزینه پایین و قابلیت های یک پیام متنی برای انتقال یک خبر، وضعیت و یا لطیفه از جمله دلایل  این محبوبیت به شمار می روند. در حال حاضر در جمع های محدود، موضوع خواندن جدیدترین و جالبترین پیام های کوتاه رسیده به تلفن همراه مشترکان معمول شده و عمالاٌ شیوه های استفاده از این وسیله ارتباطی را حتی به صورت تفریحی نیز گسترش داده است. پیش بینی می شود با گسترش خدمات پیشرفته تر، مانند ارسال عکس و موسیقی، استفاده های سرگرم کننده از این وسیله بیش از این گسترش پیدا کند. تلفن همراه ارتباطات اجتماعی کاربران را افزایش داده است. ظرفیتهای جامع تلفن همراه به عنوان صنعت چند رسانه ای و ارتباطی، که می توان آن را صنعت ارتباطی و چند رسانه ای در عین حال کامپیوتر سیار فردی تعبیرکرد، امکانات همه رسانه ها اعم از رادیو، تلویزیون، سینما، روزنامه، ضبط و پخش انواع صدا ها و همچنین همه قابلیت های کامپیوتری با نرم افزار های مختلف و حتی اتصال به جهان مجازی اینترنت را در خود جمع کرده است. بیشتر کاربران تلفن همراه از طریق این وسیله، ارتباط بیشتری به جهان پیرا مون خود دارند. وابستگی به تکنولوژی و خستگی از تکنولوژی به عنوان دو احساس متناقض همواره با انسان همراه بوده است، وقتی تکنولوژی واسطه ارتباط با دیگران می شود، سطح وابستگی را توسعه میدهد و خستگی های متفاوتی از ارتباط صرف انسان با تکنولوژی را به دنبال دارد. تلفن همراه با اینکه از لحاظ اقتصادی بیشتر هزینه زابوده تا درآمدزا، ارتباطات دوستان و شبکه های اجتماعی را به صورت قابل توجهی توسعه بخشیده است. 

 

mobile
mobile

 

مزایای کسب و کار 

ظرفیت های رو به توسعه تلفن همراه در مسیری قرار دارد که این صنعت ارتباطی فردی را تبدیل به صنعت همه رسانه ای و از سوی دیگر صنعت پر ظرفیت به لحاظ کاربران کرده است. جهان تلفن همراه کاربریهای گسترده ای را در خود جمع کرده است.در واقع اهمیت تلفن همراه منحصر به استفاده های ارتباطی آن نیست، بلکه اهمیت این صنعت مهم در کابردهای گسترده چند رسانه ای و انتقال انسان به جهان مجازی و به تعبیر پارادایمی در ایجاد فضای دو جهانی شده فردی است.این تغییر موجب بازتعریف امور مربوط به فرد و فردیت در جهان جدید شده است و انتظارات اقتصادی و سیاسی را نیز تغییر خواهد داد.

در حقیقت گوشی های امروزه که تحت عنوان گوشی های هوشمند (اسمارت فون)از انها نام برده می شود،یک وسیله ی ارتباطی برای ایجاد ارتباط میان شما و دنیای مدرن پیرامون تان هستند و به این ترتیب نه تنها ارتباط بین یک فرد با فرد دیگر را امکان پذیر خواهد ساخت،بلکه شما میتوانید به کمک آن هابا هر انچه در دنیای اطرافتان اتفاق می افتد،از طریق شکستن مرز های زمانی و مکانی در ارتباط باشید.

با توجه به آن چه گفته شد،می توان تصور کرد که در آینده ای نزدیک بتوان تنها با استفاده از گوشی های تلفن همراه بسیاری از نیاز های روزمره خود را برطرف کنیم و دیگر مجبور نباشیم از ابزار های مختلفی در زمان ها و مکان های مختلف برای براورده ساختن این نیاز های روزمره استفاده کنیم.البته شاید(شاید که نه،به شکلی”حتما“)! تا ان زمان ابزار های دیجیتالی کوچکتر و کارآمد تری جایگزین گوشی های تلفن همراه شده باشند که با استفاده از ان ها دیگر نیازی به انچه به عنوان گوشی های همراه از ان ها استفاده می کنیم،هم نداشته باشیم.

اگر از علاقه مندان به تعقیب و پیگیری جدیدترین اخبار اعلام شده در زمینه ی طراحی و ساخت گوشی های هوشمند و عرضه ی گوشی جدید به بازار هستید،حتما متوجه شده اید که هر گوشی جدیدی که به بازار عرضه میشود،در مقایسه با گوشی های قبلی از کاربرد ها و امکانات بیشتری برخوردار است.حتی گاهی به نظر می رسد که این گوشی ها بسیار فراتر  از امکانات یک گوشی تلفن همراه هستند،اما حقیقت این است که تلاش سازندگان گوشی های تلفن همراه در سرتاسر جهان،نشان دهنده ی این است که هر روز قابلیت های جدیدتری با عملکردی متفاوت به مجموعه ی توانایی های تلفن های همراه اضافه خواهند شد!

گوشی های هوشمند در آینده ای نه چندان دور جزئی جدا نا شدنی از زندگی ما هستند. علاوه بر آن شرکت های ساخت این گوشی ها شما را هر سال مجاب به خرید مدلی جدیدتر از آنچه که دارید می کنند . برای مثال به دلیل عدم ساپورت یک اپلیکیشن با مدل و ورژنی که شما داریدمجبور به تعویض گوشی خود میشوید . 

امروزه فروشگاه های موبایل و لوازم جانبی به دلیل تقاضای زیاد و نیاز روزمردم یکی از کسب و کار های پر رونق به شمار می آیند. در همین راستا پورتال آسمونی شما را راهنمایی میکند تا کسب و کار خود را آن گونه که باید راه اندازی کنید .

نکاتی که باید در راه اندازی فروشگاه های موبایل و لوازم جانبی در نظر گرفته شود : 

مکان یابی

بــرای راه‌انـــدازی هــر کسب‌وکاری باید شرایط مکانی مغازه یا فروشگاه خود را به خوبی بررسی کنیم. برای این کار نیاز است مغازه ما یا در راسته بازار موبایل و اطراف آنجا باشد یا در منطقه‌ای پررفت‌وآمد. بالطبع اگر بتوانید در قسمت‌هایی از شهر که بورس موبایل و لوازم جانبی آن است مغازه‌ای برای خود اجاره کنید موفقیت بیشتری در انتظار شماست.

جواز کسب

پــس از پیــدا کــردن مغازه، شما باید به اتحادیه موبایل‌فروشان سری بزنید و برای مغازه خود یک جواز کسب بگیرید. گرفتن مجوز حداقل یک ماه طول می‌کشد و حدود 2 میلیون تومان هم هزینه دارد. در طول این مدت که مجوز حاضر می‌شود شما می‌توانید سراغ آماده کردن مغازه خود بروید.

mobile-store-decoration
mobile-store-decoration

دکوری که جذاب باشد  

طراحی و نورپردازی یک مغازه موبایل فروشی آن هم در یک پاساژ باید به گونه ای باشد که افراد را به خود جذب کند. رنگ بندی ، نوع چیدمان ، و نورپردازی چیزی است که باعث جلوه ی بیشتر یک محصول می شود. نحوه ی چیدمان تلفن های همراه باید به صورتی باشد که چشمگیر جلوه کند.چون در یک پاساژ مغازه های دیگری هستند و نظم یک ویترین می تواند برگ برنده شما در ارائه محصولات باشد، می توانید هر ویترین را به یک برند اختصاص بدهید و از نورپردازی نقطه ای برای متمایز کردن ویترین خود با سایر مغازه ها استفاده کنید چون مشتری از سردرگمی و شلوغی ویترین های دیگر به ستوه آمده و جذب ویترین گویا و زیبای شما خواهد شد.

اگر فضای مغازه تون کوچیک هست حتما از رنگ های روشن استفاده کنید. مخصوصا سفید، رنگ سفید معجزه ی فضاهای کوچک هستش. همین طور باید برای ترکیب بهتر و درخشش فضای داخلی و ویترین مغازتون از نورپردازی های سفید یا همون نورهای مهتابی استفاده کنید. سعی کنید ویترین مغازه تون رو خیلی شلوغ نکنید. از ایده های ساده استفاده کنید. بهترین جنس ویترین هم برای فضاهای کوچک پلکسی گلس های سفید هستند که در دو نوع مات و براق در بازار موجود هستند و می توانید از آن استفاده کنید.

 با توجه به اینکه چیدن اجناس آن در ویترین اصلا جالب نیست  باید نهایت بهره را از یکی کردن فضایتان با راهرو پاساژ ببرید. ورودی را بدون ویترین و یا با ویترین شیشه ای و با درب شیشه ای اتوماتیک طراحی کنید تا انتهای مغازه دیده شود و به سرعت مشتریان را به داخل مغازه فرا بخواند. از رنگ های سرد مانند سفید و آبی استفاده کنید. حال و هوای صنعتی نیز می تواند برای مغازه موبایل فروشی جالب باشد.

برای دکور در نظر بگیرید بگوییم که مبلغ دکور زدن برای یک مغازه 14متری از 5میلیون تومان شروع شده و می‌تواند تا 50 میلیون تومان هم هزینه بردارد.

ما در اینجا چند نمونه از دکوراسیون های فروشگاه های موبایل را برای مشاهده قرار داده ایم :

mobile-store-decoration2
mobile-store-decoration2

سرمایه برای خرید وسایل

پس از طراحی و پیدا کردن دکور موردنظر باید سراغ خرید گوشی‌ها و ابزارهای لازم بروید، برای خرید گوشی‌ها همان‌طور که می‌دانید از گوشی‌های ساده 50هزار تومانی در بازار وجود دارد تا گوشی‌های پیشرفته و گران‌قیمت 3 میلیونی، اگر متوسط هزینه برای هر گوشی را 500 هزار تومان در نظر بگیرم برای شروع حداقل باید 50عدد گوشی در مغازه در مدل‌های مختلف داشته باشید، همچنین حدود 10میلیون تومان هم برای خرید ابزارهای جانبی مانند شارژر، برچسب، کارت حافظه، باتری، کیف موبایل، آویز و… در نظر بگیرید و فراموش نکنید که این ابزارهای جانبی یک حاشیه امن سودآور برای کسب‌وکار شماست. به گزارش فرصت امروز در نظر داشته باشید که سود فروش گوشی‌های موبایل بین 10 تا 15 درصد برآورد می‌شود اما درخصوص ابزارهای جانبی بسته به نوع آن از 50 تا 200 درصد سود هم گرفته می‌شود.

سرمایه‌های دانشی

برای شروع کار شما باید علاقه و آشنایی کافی برای حضور در این کار را داشته باشید، انواع گوشی‌ها و قابلیت‌های آنها را بشناسید و به خوبی هم بتوانید با مشتری ارتباط برقرار کنید. بحث جذب مشتری و بازاریابی در این حرفه بسیار مهم است که می‌توانید از طریق کار تجربی در کنار یک فروشگاه حرفه‌ای برای مدت مثلاً یک ماه برخی اصول ارتباط با مشتری را بیاموزید.
همچنین برای بحث تعمیرات موبایل که یک کار تخصصی است نیاز است دوره مربوط به آن را در آموزشگاه‌های تحت نظر فنی و حرفه‌ای بگذرانید، این دوره‌ها معمولاً یک ماهه هستند و بخشی از کار هم به‌صورت تجربی دستگیرتان خواهد شد، البته برای شروع کار می‌توانید از یک نفر تعمیرکار حرفه‌ای و کارکرده به‌صورت پاره وقت در کنار کارتان بهره بگیرید که بازدهی کار را افزایش و ریسک کار را کاهش می‌دهد.
این نکته را هم فراموش نکنید که هر گوشی یا وسیله‌ای که می‌فروشید در مغازه تست کنید و به مشتری تحویل دهید حتی اگر مشتری اعلام کرد که نیازی نیست شما کار اصولی و حرفه‌ای خود را انجام دهید تا هرگونه مسئولیت خرابی پس از تحویل را از خود مبرا کنید.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «روش راه اندازی فروشگاه موبایل و لوازم جانبی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره روش راه اندازی فروشگاه موبایل و لوازم جانبی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.