زمان مطالعه: 2 دقیقه
روزتان را با این سه ماده غذایی شروع کنید

روزتان را با این سه ماده غذایی شروع کنید

یک صبحانه‌ی کامل و خوب از پروتئین، میوه و دانه های کامل تشکیل می‌شود. این مواد غذایی ترکیب...
earn-with-these-three-food-get-started5
earn-with-these-three-food-get-started5


یک صبحانه‌ی کامل و خوب از پروتئین، میوه و دانه های کامل تشکیل می‌شود. این مواد غذایی ترکیب فوق‌العاده‌ای هستند که هم سالم بوده و هم این که اجازه نمی‌دهند تا چند ساعت بعد گرسنه‌تان شود. متأسفانه خیلی از ما یا از صبحانه صرف‌نظر می‌کنیم و یا این که به خوردن کیک، کلوچه و یا یک پیاله از غلات آماده‌ی صبحانه بسنده می‌کنیم. باید بدانید که این قبیل مواد غذایی سرشار از گلوسیدهایی (قند) هستند که به سرعت قند خون را بالا می‌برند و بعد از چند ساعت از صرف صبحانه باعث سقوط آزاد آن می‌شوند برای هم در به در دنبال خوراکی خواهید گشت.

برای این که قند خونتان ثابت بماند و کمتر احساس دل‌ضعفه و گرسنگی داشته باشید بهتر است تعادل غذایی‌تان را رعایت کنید و برای صبحانه پروتئین، میوه و غلات کامل (نان کامل یا همان نان سبوس دار) میل کنید.

چون بدن در روز فعالیت دارد و در کل رشد و نمو بدن در  طول روز است بنابراین باید در طول روز طوری غذا یا میوه بخوریم که جذب شود ، بنابراین صبح که آغاز فعالیت ماست ، اگر میوه بخوریم هم ویتامین و فلزات جذب بدن می شود و هم از قند و چربی بدن سوخت وساز می شود.

اندامهای بدن در شب می خوابد و در روز فعالیت و تحرک و رشد و نمو خود را شروع می کند. اگر در صبح میوه بخورید و بعد از آن تا ظهر یا حداقل سه ساعت بعد از آن چیزی نخورید فقط انرژی و کالری مورد نیاز وارد بدن می شود نه بیشتر.

امروز آسمونی سه ماده غذایی مفید را بهتون پیشنهاد میکنه که  ارزش غذایی بالا و نقش موثری در کاهش وزن داره :
earn-with-these-three-food-get-started2
earn-with-these-three-food-get-started2
  • غلات
مصرف صبحانه حاوی غلات سبوس دار و مواد فیبری باعث کاهش فشار خون و کلسترول بد شده و از بروز حمله‌های قلبی جلوگیری می‌کند. غلات صبحانه‌ی غنی شده، حاوی انواع ویتامین‌ها، املاح، فیبرهای خوراکی و آنتی اکسیدان‌ها هستند، بنابراین با داشتن طیف گسترده‌ای از مواد مغذی علاوه بر کاهش خطر بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی، در تأمین و حفظ سلامتی بدن نیز نقش دارند.

غلات صبحانه ای که با مارک‌ها و طعم‌های مختلفی به فروش می‌رسند سرشار از قند و چربی می‌باشند. برای همین هم این قند و چربی اضافی به مرور در بدنتان جا خوش کرده و باعث چاقیتان می‌شود. برای همین بهتر است خودتان دست به کار شده و غلات صبحانه درست کنید. برای این کار دو فنجان بلغور جو دو سر را با یک فنجان میوه و دانه های خشک و همچنین کمی شکر قهوه ای مخلوط کنید. موادتان را به مدت 3 تا 5 دقیقه در فر بگذارید و آن را داخل یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

earn-with-these-three-food-get-started3
earn-with-these-three-food-get-started3
  • لیمو ترش
برای اینکه سریع‌تر به وزن ایده‌آل خود برسید بهتر است قبل از خوردن صبحانه، آب با لیمو ترش بنوشید.

نوشیدن آب همراه با لیموترش نه تنها به روند کاهش وزن شما سرعت می‌بخشد، بلکه بدن شما را از سموم پاک کرده و باعث افزایش انرژی در شما می‌شود.

برای اینکه بدانید چگونه از این دو ماده برای کاهش وزن باید استفاده کرد مراحل زیر را دنبال کنید:

• وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید یک برش لیمو ترش را درون یک لیوان آب گرم ریخته و میل کنید.

نوشیدن آب گرم همراه با لیمو، با رفع سستی و تنبلی از سیستم گوارش، به کاهش وزن کمک می‌کند.

earn-with-these-three-food-get-started1
earn-with-these-three-food-get-started1
  •  چای سبز 
چای سبز را چای سلامتی بدانید. علاوه بر این که این نوشیدنی خوشمزه خواص زیادی برای مراقبت از قلب نازنینتان دارد بلکه می‌تواند به خوش اندامی و لاغری هم کمک کند. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که یک فنجان چای سبز سرعت کالری سوزی را بالا می‌برد و همچنین باعث می‌شود که بدن شما با شتاب بیشتر از چربی‌های مصرفی استفاده کند. اگر عادت دارید برای صبحانه قهوه میل کنید بهتر است چای سبز را جایگزین آن کرده و از خواص آن بیش از پیش استفاده کنید.

همچنین می توانید از موارد زیر نیز دیدن کنید:

بهترین مواد غذایی برای صبحانه چیست؟
نظر خود را درباره «روزتان را با این سه ماده غذایی شروع کنید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روزتان را با این سه ماده غذایی شروع کنید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.