زمان مطالعه: 1 دقیقه
یونولیت استاندارد یا سفال

یونولیت استاندارد یا سفال

در این مقاله به بررسی کاربرد یونولیت و سفال در سقف ها میپردازیم. تا دست اندرکاران ساخت و ساز با در نظر گرفتن...

یونولیت استاندارد یا سفال
یونولیت استاندارد یا سفال

در این مقاله به بررسی کاربرد یونولیت و سفال در سقف ها میپردازیم. تا دست اندرکاران ساخت و ساز با در نظر گرفتن مزیتهای هر کدام از این مصالح، انتخاب درست تری داشته باشند. مسلما یونولیت استاندارد برای استفاده در سقف ها به صرفه تر از سفال می باشد. استفاده از بلوک یا سفال تا حدودی به کاربری ساختمانها نیز بستگی دارد. مثلا در ساختمان های مسکونی، میتوان از یونولیت استفاده کرد. اما در صورتی که ساختمان، اداری و سازمانی باشد، بهتر است از بلوک سفالی استفاده شود. در بحث عملکرد و راندمان اجرایی، یونولیت از سرعت اجرای بیشتری برخوردار است. ضمن اینکه قیمت یونولیت ارزانتر است. علاوه بر این به دلیل هزینه های کمتر نصب، به صرفه تر از سفال می باشد. در رابطه با سطح ایمنی یونولیت و سفال هم میتوان گفت، یونولیت از وضعیت بهتری  ایمن تری برخوردار است. چرا که سفال شیره سیمان را جذب می کند. در حالی که یونولیت این واکنش را در ترکیب با بتن و سیمان ندارد.

 

تصاویری از استفاده یونولیت یا سفال در سقف ساختمان ها

standard-foam
standard-foam

یونولیت استاندارد یا سفال
یونولیت استاندارد یا سفال

standard-foam
standard-foam

چنانچه الزامات یونولیت در نظر گرفته شود، از نظر مبحث حریق هم مشکلی ایجاد نمی شود. حتی میتوان پس از بتن ریزی، یونولیت را از سقف جدا کرد. در مبحث انرژی هم یونولیت بهتر از سفال نشان داده، چرا که نوعی عایق حرارتی، صوتی و الکتریکی به شمار میرود. با توجه به اینکه برخی از تولید کنندگان یونولیت فاقد گواهی استاندارد هستند، لازم است خریداران در هنگام خرید، گواهی استاندارد را از تولید کننده مطالبه کنند. یونولیت از نظر سرعت و قیمت نسبت به سفال از شرایط بهتری برخوردار است. به گونه ای که حدود 25 درصد ارزان تر از سفال تمام میشود. وی دررابطه با استحکام و ایمنی این مصالح گفت: یونولیتها از سرعت آتشسوزی بیشتر ی برخوردارند اما آتش زا نیستند، البته منوط و مشروط به اینکه استانداردها رعایت شود. نارمی اضافه کرد: استاندارد یونولیت تدوین شدهاست اما بسیاری از شرکتها که عموما به صورت زیرزمینی کار میکنند فاقد استاندارد هستند. به خاطر اینکه رعایت استاندارد باعث افزایش قیمت تمام شده تولید یونولیت میشود، حدود 10 درصد تولیدکنندگان از استاندارد برخوردارند، ضمن اینکه سازندگان هم رغبتی به خرید یونولیتهای دارای نشان استاندارد ندارند چرا که گرانتر هستند. در این شرایط شرکتهایی که دارای نشان استاندارد هستند، شرکت مادفوم خاورمیانه یکی از تولید کنندگان یونولیت استاندارد یوده که اغاز سال 1386 تا کنون  مفتخر بوده که محصولاتی با کیفیت و استنانداردی را تولید کند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «یونولیت استاندارد یا سفال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره یونولیت استاندارد یا سفال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.