زمان مطالعه: 4 دقیقه
آموزش ثبت نام یارانه

آموزش ثبت نام یارانه

متقاضیان جدید یا جامانده یارانه می توانند به درگاه ملی خدمات دولت مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام یارانه اقدام کنند.

طبق سازمان هدفمندی یارانه ها، ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه از 27 اردیبهشت 1401 آغاز شده است و تا 1 خرداد ادامه دارد. هم وطنان گرامی جهت ورود به سامانه و بررسی وضعیت یارانه باید به آخرین عدد سمت راست کد ملی توجه کرد. افرادی که آخرین عدد سمت راست کد ملی شان زوج است در روز های 27 و 28 اردیبهشت و ارقام فرد در روز های 29 و 30 اردیبهشت اقدام نمایند. همچنین چنانچه در روزهای مذکور موفق به ثبت درخواست یارانه نشده اید، در تاریخ 31 اردیبهشت و 1 خرداد مجددا اقدام نمایید. در ادامه مطلب آسمونی به شرح مدارک و آموزش نام نویسی یارانه می پردازیم.

قبل از ثبت نام از دهک خود اطمینان حاصل کنید. به همین منظور، کد دستوری #کدملی*43857*4 را با تلفن همراه خود شماره گیری کنید. چنانچه دهک 10 باشید قادر به ثبت نام نیستید. اگر قصد اعتراض دارید می توانید به سایت https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت اعتراض دهک بندی خود را انجام دهید.

در حال حاضر روزهای تعیین شده زمان ثبت نام می باشند در صورتیکه طی روزهای بعدی، تاریخ ثبت نام جدید نیز اعلام شود، در سایت آسمونی و در همین بخش اعلام خواهد شد.

مدارک موردنیاز ثبت نام یارانه

  1. شماره همراه سرپرست خانوار
  2. کد ملی سرپرست خانوار
  3. کد پستی سرپرست خانوار
  4. تاریخ تولد سرپرست خانوار
  5. شماره شبای بانک مربوط به سرپرست خانوار

آموزش ثبت نام یارانه برای جاماندگان و افراد جدید

  • مرحله اول

به آدرس سایت ثبت نام یارانه ها مراجعه کنید:

https://sso.my.gov.ir/login

سایت ثبت نام یارانه ها

  • مرحله دوم

در این صفحه، شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را وارد کنید. سیم کارت او باید حتما به نام خودش باشد، در غیر این صورت قادر به ثبت نام نخواهد بود. سپس کد امنیتی را وارد کنید.
نکته: کیبورد تلفن همراه یا کامپیوتر خود را در حالت انگلیسی قرار دهید.

  • مرحله سوم

پیامکی حاوی کد تائید ارسال خواهد شد. هیچگونه لینکی در این پیامک وجود ندارد بنابراین مراقب کلاهبرداران باشید. پیامک با سرشماره MGOV ارسال می شود پس به سرشماره دقت کنید:

ثبت نام یارانه

  • مرحله چهارم

کد تائید که برایتان پیامک شده را در سامانه وارد کنید (کیبورد انگلیسی باشد). پس از ورود کد فعالسازی، دکمه ورود را انتخاب کنید:

ثبت نام یارانه

  • مرحله پنجم

در این مرحله، شماره ملی و تاریخ تولد سرپرست خانوار وارد می شود. در صورت هرگونه مغایرت با مدارک شناسایی باعث بروز مشکل در فرآیند ثبت نام می شود. سپس دکمه تائید را بزنید:

ثبت نام یارانه

  • مرحله ششم

سرپرست خانوار وضعیت تاهل خود را تعیین کند (متاهل یا مجرد)، و در قسمت کدپستی، گزینه "دارم" را انتخاب کرده و 10 رقم کدپستی محل سکونت وارد شود. سپس شناسه شبای بانکی خود را ثبت نماید. و در نهایت، دکمه ثبت را بزنید.
نکته:
دقت کنید شبای بانکی حسابی که می‌خواهید یارانه به آن واریز شود را به درستی وارد کنید. حتما کیبورد در طول مدت زمان ثبت درخواست در حالت انگلیسی باشد.
دقت کنید شماره حساب مذکور مسدود نباشد. در غیراینصورت یارانه به آن حساب واریز نمی‌شود.
از اینکه حساب بانکی مشکلی در واریز و برداشت وجه مشکلی ندارد اطمینان حاصل کنید؛ سپس اقدام به ثبت شناسه شبای بانکی نمایید.

  • مرحله هفتم

اگر سرپرست خانوار متاهل است باید اعضای خانواده خود را ثبت کند. گزینه افزودن عضو خانوار را انتخاب کرده و به تعدادی که نیاز دارید این دکمه را انتخاب می کنید. برای هر عضو خانواده، 3 فیلد (شماره ملی، تاریخ تولد، وضعیت تاهل) باید تکمیل شود. پس از تکمیل هر عضو، دکمه "ثبت عضو خانوار" را انتخاب کنید. پس از تکمیل فرایند، گزینه ثبت و ارسال نهایی را انتخاب کنید (توجه داشته باشید قبل از فشردن این دکمه از صحت اطلاعات مطمئن شوید).

سپس تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

ثبت نام یارانه

ثبت نام شما با موفقیت انجام شد.

 

 

سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها

معترضین به دهك بندی اعلام شده و یا قطع یارانه اردیبهشت ماه 1401 كماكان لازم است از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir و یا تلفن گویای 09200006369 وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری نمایند.

نکات آدرس اینترنتی فوق به شرح زیر است:

شماره ملی سرپرست

برای ورود به سامانه باید از شماره ملی سرپرست خانوار استفاده کنید. شماره ملی سرپرست را به‌صورت یک عدد 10 رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید. مثال: 0123456789

  • توجه: چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده اید، اطلاعات مربوط به بهمن ماه 1400 را وارد کنید

شماره حساب واریز یارانه

برای ورود به سامانه لازم است از شماره حسابی که یارانه خانوار شما به آن واریز می‌شود استفاده کنید. این شماره حساب را به‌صورت یک عدد بدون فاصله، خط تیره، نقطه و حروف وارد کنید. محدودیتی در تعداد ارقام شماره حساب وجود ندارد. مثال: 33335555

  • توجه: شماره کارت با شماره حساب متفاوت است و امکان ورود به سامانه با شماره کارت واریزی یارانه وجود ندارد
  • توجه: در صورتی که شماره حساب خود را نمی‌دانید از بانکی که یارانه شما به آن واریز می‌شود نسبت به اخذ شماره حساب خود اقدام کنید
  • توجه: چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده اید، اطلاعات مربوط به بهمن ماه 1400 را وارد کنید

شماره ملی عضو خانوار

برای ورود به سامانه لازم است علاوه بر شماره ملی سرپرست، شماره ملی یکی از اعضای خانوار خود را نیز وارد کنید. شماره ملی عضو خانوار را به‌صورت یک عدد 10 رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید. مثال: 0123456789

  • توجه: چنانچه خانوار شما یک نفره است، گزینه «خانوار یک نفره» را انتخاب کنید
  • توجه:چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده اید، اطلاعات مربوط به بهمن ماه 1400 را وارد کنید

تصویر امنیتی

این تصویر برای حفظ محرمانگی اطلاعات شما قرار داده شده است. لطفا عددی که در این تصویر نمایش داده شده است را در کادر وارد کنید

توضیحات

در حال حاضر امکان ورود به سامانه و ثبت اعتراض برای آن دسته از افرادی که تاکنون جهت دریافت یارانه ثبت نامی نکرده یا از سال 93 تاکنون یارانه ای دریافت نکرده اند، وجود ندارد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه رسمی سازمان هدفمندسازی یارانه ها به آدرس www.hadafmandi.ir مراجعه فرمایید.

نظر خود را درباره «آموزش ثبت نام یارانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش ثبت نام یارانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.