زمان مطالعه: 2 دقیقه
پنج باور غلط راجع به ورزش کردن

پنج باور غلط راجع به ورزش کردن

برخی از این اشتباهات عبارتند از :1 ورزش در هنگام صبح چربی بیشتری می سوزاندمطالعات نشان می دهد که ورزش صبحگاهی...

[ File # csp7475882, License # 1772593 ] Licensed through http://www.canstockphoto.com in accordance with the End User License Agreement (http://www.canstockphoto.com/legal.php) (c) Can Stock Photo Inc. / Eraxion
[ File # csp7475882, License # 1772593 ] Licensed through http://www.canstockphoto.com in accordance with the End User License Agreement (http://www.canstockphoto.com/legal.php) (c) Can Stock Photo Inc. / Eraxion

برخی از این اشتباهات عبارتند از :

1 ورزش در هنگام صبح چربی بیشتری می سوزاند
مطالعات نشان می دهد که ورزش صبحگاهی متابولیسم بدن را نسبت به ورزش کردن در ساعات دیگر شبانه روز زیادتر نمی کند . بر اساس همین مطالعات افرادی که صبح ورزش می کنند ، انرژی بیشتری دارند و می توانند مدت طولانی تری را ورزش کنند. اما این شما هستید که باید ببینید چه ساعتی برای شما بهتر است .

2 یک کیلومتر پیاده روی دقیقا به اندازه یک کیلومتر دویدن چربی می سوزاند
اگر شما یک دونده حرفه ای نیستید، پیاده روی می تواند بهترین توصیه برای شما باشد و اگرچه پیاده روی می تواند شما را به هدفتان برساند اما نسبت به دویدن ، مدت زمان بیشتری طول می کشد . در واقع ، دویدن 40 درصد انرژی بیشتری نسبت به پیاده روی از شما می گیرد که به معنی سوزاندن چربی های بدن است.

3 انجام حرکات کششی قبل از ورزش کمک می کند
در طول سالهایی که در دبیرستان ورزش می کردید این حرف به شما تلقین شده بود و بخشی از روتین کاری شما در آمده بود. اغلب مردم فکر می کنند که یک حرکت کششی با بدن سرد قبل از ورزش باعث می شود که بهتر ورزش کنند. در حقیقت، انجام حرکات کششی قبل از ورزش فقط باعث هدر دادن وقت می شود و حتی برای انجام برخی تمرینات ورزشی خاص مثل وزنه برداری مضر هستند . در عوض سعی کنید حرکات کششی همسترینگ را برای بعد از تمرین انجام دهید. و عضلات را قبل از ورزش کردن بوسیله چند حرکت ورزشی سبک کمی گرم کنید و یا بعضی حرکات کششی دینامیک را بکار ببرید.

4 چون ورزش می کنید حق دارید هرچقدر می توانید بخورید
اگر می خواهید وزن کم کنید نمی توانید هر چیزی که می خواهید بخورید. اما آیا واقعا به این جمله اعتقاد دارید؟ بسیاری از مردم بعد از ورزش کردن و کلی عرق ریختن ، دوبرابر مقدار کالری که سوزانده اند بعنوان جایزه وارد بدن خود می کنند. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، حواستان باید به میزان مواد غذایی و کالری که به بدنتان وارد می کنید باشد. می توانید از یک نمایشگر ضربان قلب یا ردیاب تناسب اندام برای نشان دادن میزان کالری سوخته شده استفاده کنید.

دراز نشست باعث 6 تکه شدن عضلات شکم می شود
انجام حرکات ورزشی قدرتی برای افزایش میزان عضلات مفید هستند اما اگر عضلات در زیر لایه ای از چربی قرار داشته باشند هیچکس نمی تواند کاری بکند. اگر سعی می کنید که از شر چربی شکم و اطراف شکم خلاص شوید، رژیم غذایی شما بسیار اهمیت دارد. به غذاهای سالم و ترو تازه بچسبید ( مثل غذاهایی که برای از بین بردن چربی های شکم مفیدند) و همراه آن مقداری ورزش اینتروال شدید انجام داده تا چربی شکم را ازبین ببرد.

نظر خود را درباره «پنج باور غلط راجع به ورزش کردن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پنج باور غلط راجع به ورزش کردن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.