زمان مطالعه: 3 دقیقه
لیست کالاهای ورزشی

لیست کالاهای ورزشی

همه ورزش ها کالا ها و لوازم و وسایل مخصوص  به خود را دارند. مثلا توپ فوتبال با توپ والیبال و توپ بسکتبال و توپ...

همه ورزش ها کالا ها و لوازم و وسایل مخصوص  به خود را دارند. مثلا توپ فوتبال با توپ والیبال و توپ بسکتبال و توپ هندبال و .... تفاوت دارد. اگر قصد انجام ورزش خاصی را دارید باید ابتدا لوازم آن ورزش را تهیه کنید. آسمونی در این بخش لیست کالاهای ورزشی را منتشر می کند.

لیست کالاهای ورزشی
لیست کالاهای ورزشی



لیست کالاهای ورزشی

لباس ورزشی

خریدن لباس ورزشی باید متناسب با ورزشی باشد که می خواهید انجام دهید. بعنوان مثال برای انجام فعالیتهای هوازی لباسهایی بپوشید که راحت باشد مانند تی شرت آستین کوتاه و شلوارک. لباس کوهنوردی ، لباس شنا و غواصی ، لباس ماهیگیری و صدها نوع لباس دیگر که برای ورزشهای مختلف در بازار موجود است.

البته هنگام خرید لباس ورزشی ، به جنس لباس دقت کنید که مقاومت لازم را داشته باشد و جریان هوا بخوبی رد و بدل شود. معمولا پوشاک ورزشی که ترکیبی از جنس پلی استر و نخ هستند گزینه مناسبی بشمار می آیند.

کفش ورزشی

به گزارش آسمونی کفش‌ مخصوص دویدن و پیاده ‌روی گزینه مناسبی برای اغلب ورزشها بحساب می آید. هر کفش ورزشی از لایه های مختلفی تشکیل شده لایه خارجی همان زیره کفش است و لایه میانی ، قسمتی از کفش است که بین کف پا و زیره قرار دارد. هر چقدر لایه میانی کفش انعطاف بیشتری داشته باشد فشار وارد شده از سطح، کمتر به کف پا می رسد. چنانچه روی کفش منافذی برای جریان هوا وجود داشته باشد هنگام استفاده از کفش در طولانی مدت ، پا کمتر عرق می کند.

چنانچه ورزشکار حرفه ای هستید و در رشته ورزشی خاصی فعالیت دارید مسلما باید وسایل و تجهیزات مخصوص همان ورزش را خریداری کنید. مثلا کفش بسکتبال با کفش کشتی گیرها با هم متفاوت است. اما اگر ورزشکار آماتور هستید و فقط با هدف ایجاد تحرک ، چربی سوزی و سلامت جسم و روح ورزش می کنید همان کفش مخصوص پیاده روی ، کار شما را راه می اندازد.

sports-goods
sports-goods

قمقمه و شیکر ورزشی

وقتی فعالیت ورزشی انجام می دهید بدلیل تحرک زیاد، بدن عرق کرده و آب بدن کاهش می یابد. بنابراین استفاده از آب و مایعات حین ورزش بسیار توصیه می شود. مصرف آب و مایعات به شاداب و سرحال ماندن ورزشکار در تمام طول تمرین کمک شایانی می کند.

قمقمه یکی از لوازم ورزشی است که جهت حمل آب و سایر مایعات حین ورزش، می توانید استفاده کنید. قمقمه ها ویژگیهای مختلفی دارند که با توجه به نیاز خودتان باید جنس و حجم آن را مد نظر داشته باشید.

شیکرها ظروفی هستند مشابه قمقمه که می توانید انواع پودر و مکمل های ورزشی را در آب یا مایعات دیگری مخلوط کنید. شیکر انواع مختلفی دارد از جمله برقی ، دستی و صنعتی. برای ورزشکاران، شیکر دستی کاربرد دارد.

کوله و ساک ورزشی

انجام هر ورزش نیاز به لوازم ورزشی مخصوصی دارد از جمله کفش ورزشی مخصوص ، لباس ورزشی مناسب (کاپشن ورزشی ، شلوار و جوراب) و تجهیزات مورد نیاز همان ورزش (توپ ، راکت ، عینک و …). جهت قرار دادن این وسایل در یک جای مشخص و همراه داشتن همیشگی آنها، نیاز به یک کوله یا ساک ورزشی احساس می شود. هنگام انتخاب کیف ورزشی مواردی همچون جنس ، جادار و سبک بودن و دسته های مقاوم را مد نظر داشته باشید.

لیست کالاهای ورزشی
لیست کالاهای ورزشی

رول ضدتعریق و حوله ی خشک کن

ورزشکارانی که در فضای بسته فعالیت می کنند می بایست اصول بهداشتی را رعایت کنند تا از انجام ورزش لذت کافی ببرند. بنابراین حین ورزش حتما باید با حوله عرق خود را خشک کنند و از رول های ضد عرق ، قبل و بعد از تمرین استفاده نمایند.

سایر لوازم ورزشی که ممکن است لازم داشته باشید:

هدست بلوتوثی

به گزارش آسمونی چنانچه موزیکی که در سالن پخش می شود را دوست ندارید می توانید با استفاده از هدست بلوتوثی موزیک مورد علاقه تان را گوش کنید.

هدست بلوتوث دار و وایرلس سبک بوده و به دلیل نداشتن سیم ، حین تمرینات دست و پا گیر شما نخواهد بود.

مچ بند هوشمند

از یک مچ بند هوشمند برای محاسبه میزان کالری مصرف شده و بعنوان یک گام شمار می‌توانید استفاده کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لیست کالاهای ورزشی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لیست کالاهای ورزشی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.