زمان مطالعه: 5 دقیقه
معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اسپانیا

معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اسپانیا

اگر کشور اسپانیا را برای تحصیل انتخاب کرده اید و می خواهید با دانشگاه های اسپانیا آشنا شوید و بهترین آن را...

اگر کشور اسپانیا را برای تحصیل انتخاب کرده اید و می خواهید با دانشگاه های اسپانیا آشنا شوید و بهترین آن را انتخاب کنید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه کنید چرا که تاریخچه کوتاهی از برخی از مشهورترین دانشگاه ها و موسسه های فنی سراسر اسپانیا ارائه می کنیم.

معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اسپانیا
معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اسپانیا
دانشگاه بارسلونا

معماری منحصر به فرد بارسلونا در شهر بارسلونا و در دانشگاه بارسلونا بیش از هر جای دیگر خود نمایی می‌کند.

بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا است، و دانشگاه بارسلونا برنامه‌های زیادی برای دانشجویان بین الملل خود ارائه می‌دهد. دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای دنبال کردن تحقیقات خود به این شهر می‌آیند، در بارسلونا می‌توانید از ساحل، و معماری خیره کننده گائودی لذت ببرید، همچنین رفت و آمد به اروپا از این شهر بسیار آسان است. بارسلونا یکی از مقاصد توریستی مشهور در دنیا است و دارای 8 میراث جهانی یونسکو، 68 پارک، خط ساحلی گسترده با بنادر زیبا، و فعالتهای فرهنگی بسیار زیاد است.

دانشگاه بارسلونا دانشگاه بارسلونا در سال 1450 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاههای اسپانیا است( حتی قدیمی تر از قاره امریکا) و همچنین از رنکینگ جهانی خوبی در میان دانشگاههای دنیا برخوردار است. از سابقه خوبی در میان موسسات آموزشی رده بالا برخوردار است و اولین مرکز تحقیقات در کل اسپانیا به شمار می‌رود. این دانشگاه در سال 2011 موفق به کسب مقام نخست در میان دانشگاههای اسپانیا شده است. همچنین توسط وزارت علوم دولت اسپانیا به عنوان دانشگاه برتر در ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان بین الملل در سال 2009 انتخاب شده است. این دانشگاه در تاریخ 560 ساله خود تا به حال 63000 دانشجو داشته است.

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا دانشگاهی است که به خاطر محیط دانشگاهی فعال و پر انرژی و روحیه تحقیقاتی بالا شهرت جهانی دارد. این دانشگاه دارای 53 رشته در مقطع لیسانس، 119 رشته در مقطع فوق لیسانس ( که 21 رشته آن کاملا به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند)، و 59 رشته در مقطع دکترا می‌باشد. این دانشگاه با بیش از 130 کشور دنیا توافقنامه امضا کرده است و هرساله بیش از 2500 دانشجوی خارجی برای ادامه تحصیل در زمینه علوم، تکنولوژی، مهندسی، و ریاضی به این دانشگاه می‌آیند.

spain-universities
spain-universities
مادرید

مادرید هم به عنوان پایتخت اسپانیا مثل بارسلونا هرساله پذیرای هزاران دانشجوی خارجی از گوشه و کنار دنیاست.. مادرید پر جمعیت ترین شهر اسپانیا است و به خاطر جاذبه‌های فرهنگی‌اش، شبهای زیبا و پر شور، و غذاهای متنوع توریستهای زیادی را به سوی خود می‌کشاند. فقط 73 موزه در این شهر وجود دارد که می‌تواند شما را به مدت یک سال سرگرم کند.

  • دانشگاه کامپلوتنس مادرید

دانشگاه کامپلوتنس یکی از شش دانشگاه عمومی در شهر مادرید است که به بهترین و بزرگترین دانشگاه در کل اروپا شهرت دارد. با بیش از 77 رشته تحصیلی، می‌توانید مطمئن باشید که رشته مورد علاقه خود را در آن پیدا خواهید کرد. در میان همکلاسی‌های خود دانشجویانی از سراسر دنیا، از آمریکا، خاور میانه، اقیانوسیه، و آسیا خواهید یافت. علاوه بر جذابیتهای خاصی که این تنوع فرهنگی ایجاد می‌کند، دانشگاه نیز بیش از 12 برنامه فرهنگی و ورزشی را در داخل محیط دانشگاه ارائه می‌کند.

  • دانشگاه خودگردان مادرید

دانشگاه خودگردان مادرید(UAM) یکی از بهترین دانشگاهها در اسپانیا و جزء 200 دانشگاه برتر در سراسر دنیا می‌باشد. این دانشگاه از اعتبار خوبی در میان سازمانهای مطرح جهانی مثل ال موندو، مجله تایمزهایر اجوکیشن، و سازمان بین المللی رنکینگ جهانی دانشگاهها برخوردار می‌باشد. این دانشگاه نیز مثل دانشگاه فنی بارسلونا فضای خوبی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها،علم و فن با بیش از 30000 دانشجوی بین الملل ایجاد کرده است. اگر اولین بار است در کشور اسپانیایی زبان تحصیل می‌کنید، دانشگاه UAM دوره‌های زبان ویژه با جمعیت کمتر از 15 نفر برگزار می‌کند.

معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اسپانیا
معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اسپانیا
دانشگاههای شهرهای کوچکتر

  • دانشگاه سویل

سویل به خاطر دسترسی آسان، آب و هوای گرمتر، رشته‌های تحصیلی متنوع و فرهنگ آندلسی آن تبدیل به قطب بزرگی در جذب دانشجویان بین الملل شده است. دانشگاه سویل (US) به دلیل محوطه بسیار بزرگ و مرکزیت آن بسیار شهرت دارد. دانشگاه سویل یکی از بهترین دانشگاههای اسپانیا است که بیش از 70000 دانشجوی خارجی در آن به تحصیل مشغولند. هر برنامه در این دانشگاه بر جذب دانشجوی بین الملل تمرکز ویژه ای دارد، بیش از 67 رشته در مقطع لیسانس و 77 رشته در مقطع فوق لیسانس به شما امکان تحصیل در حداقل در یکی از رشته‌های این دانشگاه را می‌دهد. امکانات این دانشگاه به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه دانشگاه سویل یک دستگاه لبتاب در اختیار هر دانشجو قرار می‌دهد تا به تمام اطلاعات روز دنیا به راحتی دسترسی داشته باشید.

spain-universities
spain-universities

  • دانشگاه گرانادا

گرانادا یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای ادامه تحصیل است که به دلیل در دسترس بودن آن برای دانش آموختگان کالج‌‌ها و همچنین دانشجویان خارجی بسیار شهرت دارد. در این شهر دانشگاه گرانادا می‌تواند بهترین گزینه برای دانشجویان بین الملل باشد. تقریبا 13 درصد دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند و از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل خود، این دانشگاه را برگزیده اند. این دانشگاه تقریبا با 800 موسسه آموزش عالی در سراسر دنیا توافقنامه امضا کرده است. در حدود 58 رشته در مقطع لیسانس و حدود 78 رشته در مقطع فوق لیسانس در این دانشگاه ارائه می‌شود. هر برنامه در این دانشگاه به خوبی با امکانات مناسبی که در خارج و داخل دانشگاه در نظر گرفته شده است، پشتیبانی می‌شود. گرانادا آب و هوای معتدلی دارد و شهری کوهستانی با اقلیمی مدیترانه ای است. در اوقات فراغت می‌توانید از بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و تفریحی بهره ببرید. به علاوه مهمترین مزیت زندگی در این شهر مقرون به صرفه بودن آن است.

  • دانشگاه آلمریا

دانشگاه آلمریا بیش از 12000 دانشجو دارد و جمعیت دانشجویان بین الملل آن رو به افزایش است. با اینکه این دانشگاه بسیار جدید التاسیس است، و بیش از 10 سال از سابقه این دانشگاه نمی‌گذرد، رشد بسیار سریعی در زمینه تکنولوژی و سطح علمی اساتید داشته است. رشته‌های مطرح در این دانشگاه عبارتند از: بهداشت، علوم تجربی، علوم اجتماعی، حقوق، رشته‌های فنی، علوم انسانی، و یک برنامه ویژه هم برای معلمان ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین در زمینه فیلم و تئاتر هم فعالیتهایی در خارج از دانشگاه دارد.

  • دانشگاه کادیز

دانشگاه کادیز (UCA) در شهر ساحلی نه چندان بزرگ کادیز واقع شده است. در رشته‌های پزشکی، داروسازی، فنی مهندسی و خدمات اجتماعی شهرت دارد. این دانشگاه یک دانشگاه دیجیتال است و در کنار کلاسهای درسی برنامه‌های کارآموزی زیادی هم ارائه می‌دهد تا با تجربه واقعی علوم نیز آشنا گردید و راحت تر جذب بازار کار شوید. این برنامه‌‌ها شامل حال دانشجویان بین الملل نیز می‌شود حتی در برخی از مواقع جزء واحدهای درسی به شمار می‌آید. می‌توانید برای جا به جایی در داخل محوطه دانشگاه از دوچرخه هایی که دانشگاه در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید.

معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اسپانیا
معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اسپانیا

  • دانشگاه سالامانکا

این دانشگاه در سال 1134 تاسیس شده است و زمان درازی است در زمینه علوم اقتصاد، اکتشافات علمی، و علوم سیاسی شهرت دارد. این دانشگاه دارای بالاترین رتبه در اسپانیا است و علاوه بر دانشجویان داخلی، هرساله تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی نیز جذب دانشگاه سالامانکا می‌شوند. سالانه بالغ بر 2000 دانشجوی خارجی در این دانشگاه پذیرش می‌شوند و دوره‌های زبان اسپانیایی برای دانشجویان خارجی، دانشجویان علوم انسانی و دانشجویان حقوق در این دانشگاه با کیفیت عالی ارائه می‌شود.

اکنون که پیش زمینه ذهنی بهتری نسبت به دانشگاههای اسپانیا پیدا کرده اید، می‌توانید در صورت تمایل در یکی از برنامه‌های دانشگاههای این کشور ثبت نام کرده و شانس خود را امتحان کنید.

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اسپانیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزشی اسپانیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.