زمان مطالعه: 4 دقیقه
شهر زیبای مادرید اسپانیا

شهر زیبای مادرید اسپانیا

 سفر به اسپانیا یکی از متنوع ترین تجربه های سفر در زندگی تان خواهد بود. شهرهای دیدنی این کشور از جمله مادرید...

 سفر به اسپانیا یکی از متنوع ترین تجربه های سفر در زندگی تان خواهد بود. شهرهای دیدنی این کشور از جمله مادرید و بارسلون در خود جاذبه های زیادی را دارند، همین تنوع جاذبه های تاریخی و فرهنگی، اسپانیا را در ذهن بسیاری از گردشگران محبوب کرده است و دلیلی برای سفر آنها شده است. با آسمونی همراه باشید تا بیشتر از جاذبه های دیدنی مادرید بدانیم.

شهر مادرید از سال 1561 پایتخت اسپانیا شد و این شهر مهم جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است که برترین و معروفترین جاذبه های توریستی مادرید اسپانیا در این مطلب گردهم آورده شده است .

شهر زیبای مادرید اسپانیا
شهر زیبای مادرید اسپانیا
پارک بازنشستگی (Retiro Park)

محبوب ترین پارک مادرید رتیرو پارک یا پارک بازنشستگی می باشد که جدای از طبیعت زیبای آن دارای یک دریاچه بزرگ، آثار تاریخی و چند موزه که مهمترین آن موزه ارتش (Museo del Ejército) است می باشد.

میدان بزرگ (Plaza Mayor)

یکی از زیبا ترین میدان ها در اروپا ، یک میدان بزرگ با طراحی متقارن است که میدان پلازا مایور نامیده می شود و بوسیله ی ساختمان های آجر قرمز زیبا احاطه شده است .

کاخ سلطنتی (Palacio Real)

یکی از بزرگترین کاخ ها در اروپا که با الهام از کاخ ورسای ساخته شده است پالاسیو رئال یا همان کاخ سلطنتی می باشد که با داشتن بیش از 2000 اتاق از کاخ ورسای نیز بزرگ تر است.

دروازه خورشید (Puerta del Sol)

در مرکز مادرید پوئرتا دل سُل یا دروازه خورشید قرار دارد که یک میدان شلوغ بوده و از ویژگی های بارز آن وجود علامت “تابلوی کیلومتر صفر” در این میدان و یک مجسمه خرس که نماد مادرید است می باشد .

spain-madrid
spain-madrid
گران بیا (Gran Via)

خیابان بزرگ گران بیا بین سال های 1904 و 1929 ایجاد شد و در واقع ویترینی از معماری اولیه قرن بیستم است و معروف ترین بنای حاشیه این خیابان، ساختمان 1911 ماتروپولیس می باشد .

میدان سیبلس (Plaza de Cibeles)

یکی از مهم ترین نمادهای مادرید فواره مشهور الهه سیبلس می باشد که در میدان سیبلِس واقع شده است و در حاشیه این میدان، سالن باشکوه شهر قرار گرفته است.

پلازا د اسپانیا (Plaza de España)

یکی از زیباترین میدان های مادرید که در مرکز خود مجسمه یادبود میگل د سروانتس، نویسنده دون کیشوت را جای داده است میدان پلازا د اسپانیا می باشد .

موزه پرادو (Prado Museum)

مجموعه ای گسترده از آثار گوناگون، همانند بزرگترین مجموعه نقاشی اسپانیایی، با آثار مهمی علی الخصوص از گویا و ولاسکز در موزه پرادو گرداوری شده اند .

شهر زیبای مادرید اسپانیا
شهر زیبای مادرید اسپانیا
آسکا (Azca) 

در شمال مرکز تاریخی مادرید منطقه مدرن کسب و کار مادرید با نام آسکا واقع شده است که چند عدد از بلندترین ساختمان های اسپانیا و همچنین ورزشگاه برنابئو و خانه رئال مادرید را در خود جای داده است .

کلیسای جامع آلمودنا (Almudena Cathedral)

کلیسای جامع آلمودنا یک ساختمان خیلی جدید با نمای داخلی مدرن است که به تازگی در سال 1993، بعد از یک فرایند ساخت و ساز که بیش از 100 سال به طول کشیده بود به عنوان کلیسا وقف شد.

دروازه آلکالا (Puerta de Alcala)

یکی از شناخته شده ترین نمادهای مادرید که در بسیاری از کارت پستال ها نیز به چشم می خورد پوئرتا د آلکالا بوده که این دروازه نئوکلاسیک توسط معمار ایتالیایی ساباتینی در سال 1778 ساخته شد.

سالن شهر (City Hall)

دفتر مرکزی خدمات پستی اسپانیا در اوایل قرن بیستم سالن باشکوه شهر مادرید بوده که در سال 2007 این ساختمان تبدیل به مسند رسمی شهردار مادرید شد.

spain-madrid
spain-madrid
تئاتر سلطنتی (Royal Theater)

در سال 1850 تئاتر سلطنتی به عنوان تئاتر اپرا ساخته شد و در سال های اواسط 1920 کمی تخریب شده اما بازسازی گسترده ای در این ساختمان انجام گرفت .

پلازا د لا ویا (Plaza de la Villa)

در قلب مادرید میدان کوچک پلازا د لا ویا یا میدان شهر واقع شده است که چند ساختمان تاریخی، از جمله سالن اسبق شهر مادرید در مجاورت آن قرار دارد .

بازار سن میگل (Mercado de San Miguel)

در سال 1916، نزدیک میدان بزرگ (Plaza Mayor) یک بازار سرپوشیده تاریخی با نام مرکادو د سن میگل ساخته شد و در سال 2009 این بازار پس از سال ها بی فعالیت بودن، با غذاخوری های مدرن و غرفه های مواد غذایی بازگشایی شد.

طاق پیروزی (Arco de la Victoria)

در سال 1956 دیکتاتور فرانکو برای تکریم پیروزی ارتش خود در جنگ داخلی یک طاق 39 متری به نام آرکو د لا بیکتوریا (طاق پیروزی) ساخت .

شهر زیبای مادرید اسپانیا
شهر زیبای مادرید اسپانیا
لاس بنتاس (Las Ventas)

در سال 1929 یکی از باشکوه ترین میدان های گاوبازی در اسپانیا به نام لاس بنتاس در سبک Mozarabic  (که یک سبک معماری است که توسط صنعتگران جنوبی آشنا به معماری شمال آفریقا انجام میشد)، ساخته شد.

میدان سانتا آنا (Plaza de Santa Ana)

در محله ادبی مادرید در کنار تئاترها، کافه ها، بارها و رستوران های زیادی میدان پلازا د سانتا آنا ساخته شده است که به افتخار برخی از معروف ترین نمایشنامه نویسان اسپانیا بناهای یادبودی در این میدان وجود دارد .

موزه تیسن بورنه میسا (Thyssen-Bornemisza Museum )

مجموعه ای از نقاشی های گران بها که تاریخ بیش از 800 سال از هنر غربی را در خود دارند و آثار بسیاری از اساتید مشهور جهان مانند روبنس ، پیکاسو و تیتیان در موزه تیسن بورنه میسا گردهم آورده شده اند .

میدان آتوچا (Atocha Station)

در سال 1892 میدان آتوچا بزرگترین ایستگاه راه آهن در مادرید ساخته شد و گسترش این ایستگاه در سال 1992، اندازه آن را به چهار برابر افزایش داد و ساختمان قدیمی را به یک باغ گرمسیری تبدیل کرد.

spain-madrid
spain-madrid

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شهر زیبای مادرید اسپانیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شهر زیبای مادرید اسپانیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.