زمان مطالعه: 4 دقیقه
هزینه های زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا

اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید حتما باید در مورد هزینه های زندگی اسپانیا اطلاعات کافی داشته باشید، به...

اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید حتما باید در مورد هزینه های زندگی اسپانیا اطلاعات کافی داشته باشید، به همین بهانه آسمونی در این بخش تمام اطلاعاتی که در مورد هزینه های زندگی در اسپانیا به آن نیاز دارید را به طور کامل تهیه و تنطیم کرده است که از شما عزیزان دعت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

هزینه های زندگی در اسپانیا
هزینه های زندگی در اسپانیا

اسپانیا پنجاه و دومین کشور بزرگ جهان است. اسپانیا تقریباً 47000 کیلومتر مربع کوچکتر از فرانسه و 81000 کیلومتر مربع بزرگتر از ایالت کالیفرنیا آمریکا است . اسپانیا با نام رسمی پادشاهی اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه‌جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق در راستای کوه های پیرنه با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است.

در سال‌های اخیر بی‌ کاری به بزرگترین نگرانی جامعه اسپانیا تبدیل شده است. نرخ بی‌ کاری در سال‌های 2006 و 2007 (1385 و 1386) 8٪ بود که پس از بحران مالی به 20٪ در سال 2010 (1389) و 25٪ (56٪ در بین جوانان) در سال 2013 (1392) رسید . از سال 2000 (1378) بدین سو اسپانیا با رشد بالای جمعیت حاصل از موج مهاجرت روبرو بوده است. هجوم ناگهانی مهاجران که هم اکنون نیز تا حدودی ادامه دارد به ویژه ورود غیر قانونی با قایق باعث بروز تنش‌های اجتماعی در اسپانیا شده است . نتیجه ای که طرح‌های بازگشت داوطلبانه ی مهاجران برای تشویق مهاجران به خروج از اسپانیا نتوانست انجام دهد توسط بحران اقتصادی و با اوج‌ گیری آن طی سال‌های 2011 و 2012 انجام شد و ده‌ها هزار مهاجر به خاطر نبود کار کشور را ترک کردند . تنها در سال 2011 نیم میلیون نفر اسپانیا را ترک کردند . برای نخستین بار در قرن بیست و یکم نرخ خالص مهاجرت در اسپانیا منفی شد و 90٪ افرادی که کشور را ترک کردند مهاجران خارجی بودند.

spain-living-expense
spain-living-expense

اسپانیا کشوری چند زبانه است . اسپانیایی یا اسپانیولی (در قانون اساسی به نام کاستیلی ذکر شده است) زبان رسمی تمام کشور به حساب می‌آید و طبق قانون وظیفه و حق هر اسپانیایی است که این زبان را بیاموزد .

از نظر فرهنگی اسپانیا یک کشور غربی است. به خاطر وجود جنبه‌های قدرتمندی از میراث فرهنگی روم در تمام زوایای زندگی اسپانیایی‌ها، اسپانیا کشوری لاتین به حساب می‌آید.

اگر بخواهیم توزیع هزینه های زندگی در اسپانیا را بصورت آماری بررسی نماییم به صورت کاهشی از بیشترین هزینه ها که مربوط به مایحتاج زندگی و خورد و خوراک می باشد 2/27 درصد از هزینه ها را شامل می شود و اجاره ی ماهانه ی آپارتمان که 7/22 درصد از هزینه ها را شامل می شود نام می بریم . سپس هزینه ی غذا در رستوران ها که 2/17 درصد و هزینه های حمل و نقل و رفت و آمد و جابجایی که 7/13 درصد از هزینه ها را شامل می شوند، به میان می آیند . در انتها هزینه های عمومی مثل آب و برق و گرمایش ساختمان و اینترنت و هزینه ی تلفن همراه به صورت ماهانه که مجموعأ 1/8 درصد و ورزش، تفریحات و اوقات فراغت که مجموعأ 3/7 درصد و همچنین هزینه های پوشاک که 7/3 درصد از هزینه ها را در بر می گیرند.

هزینه های زندگی در اسپانیا
هزینه های زندگی در اسپانیا

حدود هزینه ها در اسپانیا برای اجاره ی خانه در هر ماه را می توان برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در محدوده ی بین چهارصد تا ششصد یورو و یا به طور میانگین پانصد یورو در نظر گرفت . همچنین اجاره ی ماهانه ی یک آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر بین سیصد یورو تا چهارصد و پنجاه یورو و به طور میانگین سیصدوهفتاد یورو می باشد . یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر از حدود ششصد یورو تا یکهزار یورو اجاره ی ماهانه دارد که بطور میانگین هفتصد و پنجاه یورو در نظر گرفته می شود و اگر همین آپارتمان سه خوابه را در خارج از مرکز شهر اجاره نمایید بین چهارصد و پنجاه تا هفتصد و ده یورو ماهانه که تقریبا به طور میانگین پانصد و شصت یورو می باشد، باید هزینه ی اجاره بپردازید.

به طور کلی در خرید منزل و آپارتمان، حدود قیمت ها برای هر متر مربع در مرکز شهر بین هزار و هشتصد یورو تا سه هزار و پانصد یورو متفاوت است ( به طور میانگین دو هزار و پانصد و پنجاه یورو ) و قیمت هر متر مربع در خارج از مرکز شهر از هزار و سیصد و چهل یورو آغاز و تا حدود دو هزار و پانصد یورو بالا می رود ( به طور میانگین هزار و هفتصد و هفتاد یورو )

حقوق ماهانه به طور متوسط پس از کسر مالیات بین هزار تا هزار و پانصد یورو می باشد و میانگین حقوق ماهانه حدود هزار و دویست یورو می باشد . همچنین نرخ درصد بهره ی وام مسکن به طور سالانه بین سه تا چهار و چهارده صدم درصد و به طور میانگین 48/3 درصد می باشد.

spain-living-expense
spain-living-expense

هزینه های عمومی مثل آب، برق، گرمایش، زباله و … برای یک آپارتمان به اندازه هشتاد و پنج متر مربع میان حدود هشتاد و پنج تا صد و هفتاد یورو در ماه و میانگین به اندازه ی صدو بیست یورو هزینه خواهد داشت.

برای اینترنت و ADSL نامحدود با سرعت 6 مگابیت در ثانیه بین بیست و پنج تا چهل یورو و بصورت میانگین سی و سه یورو هزینه و برای تعرفه ی محلی پیش پرداخت تلفن همراه، بدون تخفیف یا طرح های خاص در یک دقیقه بین 08/0 تا 20/0 یورو و به طور میانگین آن 13/0 یورو باید پرداخت شود.

می توان گفت در اسپانیا به نسبت، شاخص هزینه های اجاره ی آپارتمان مناسب و استاندارد و در سطح پایینی از هزینه ها  می باشد و شاخص هزینه های پرداختی در رستوران ها در این کشور نیز تاحدی متعادل و کمی از سطح نرمال بالاتر می باشد.

بر اساس آمار در زمینه ی کیفیت زندگی در کشور اسپانیا، شاخص قدرت خرید مردم، میانه و شاخص امنیت و ایمنی و شاخص بهداشت و درمان در سطح مطلوب و ایده آل است . از نظر شاخص هزینه ها به نسبت درآمد افراد در جامعه نیز تا حدی معتدل می باشد و به طور کلی کیفیت زندگی در اسپانیا خوب و تقریبأ رضایت بخش است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هزینه های زندگی در اسپانیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هزینه های زندگی در اسپانیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.