زمان مطالعه: 6 دقیقه
نحوه پیدا کردن کار در اسپانیا

نحوه پیدا کردن کار در اسپانیا

اگر می خواهید به اسپانیا مهاجرت کنید و ای اینکه به آنجا رفته اید و دنبال کار می گردید، این بخش آسمونی را حتما...

اگر می خواهید به اسپانیا مهاجرت کنید و ای اینکه به آنجا رفته اید و دنبال کار می گردید، این بخش آسمونی را حتما مطالعه کنید چرا که مطالب کامل و مفیدی در مورد وضعیت کار در اسپانیا و نحوه یافتن کار در اسپانیا را به طور کامل برای شما عزیزان تشریح می کنیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

نحوه پیدا کردن کار در اسپانیا
نحوه پیدا کردن کار در اسپانیا
شهروندان متعلق به اروپایا منطقه اقتصادی اروپا، آیسلند، لیختن اشتاین و نروژ یا سوئیس قادر به ورود به اسپانیا بدون اخذ مجوز کار یا اقامت خواهند بود. این درحالیست که افراد خارج از منطقه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس به اخذ مجوز اقامت نیاز خواهند داشت و ملزم به ارائه مجوز کار اسپانیایی معتبری خواهند بود. پیشنهاد می شود که مطالب بیشتری در رابطه با مجوز کار در این کشور مطالعه نمایید.

بخاطر داشته باشید که شما ملزم به اخذ شماره NIE از اداره پلیس و در ساختمان امور خارجه خواهید بود. علاوه بر این ثبت مالیات در اداره مالیات ملی Agencic Tributaria  به محض ورود ضروری خواهد بود.

اگر شما می خواهید که در آنجا کارمند باشید، فرد کارفرما نامه درخواست شما برای اخذ مجوز کار از طریق Dirección Provincial de Trabajo, Seguridad Social y Asuntos Sociales را خواهد خواست. پس از اینکه شما مجوز کار را دریافت کردید شما قادر به دادن درخواست جهت اخذ ویزای اقامت برای آمدن و کارکردن در اسپانیا خواهید بود.

اگر شما قصد خود اشتغالی را در سر دارید، شما ملزم به دادن درخواست جهت اخذ مجوز کار در سفارت کشور مادری خود خواهید بود. پیشنهاد می شود که اطلاعات بیشتری در رابطه با راه اندازی تجارت یا خود اشتغالی در کشور اسپانیا بدست آورید.

زبان مورد نیاز

اگر شما قادر به صحبت کردن به زبان اسپانیایی نمی باشید و می خواهید که برای شرکت های چندملیتی کار کنید، باید بدانید که فرصت هایی نظیر: کار در بخش گردشگری، بخش های دولتی، تدریس زبان انگلیسی و بخش های خدماتی برای افرادی که زبان انگلیسی می دانند در نظر گرفته خواهد شد. برای دیگر مشاغل دانش زبان اسپانیایی ضروری خواهد بود.

مدارک و مراجع

انتظار می رود که افراد از مهارت های خود آگاهی داشته باشند چرا که این مهارت های بایستی در در وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش کشور اسپانیا به رسمیت شناخته شود. پیشنهاد می شود که مهارت های ضروری را مورد ارزیابی قرار دهید.

علاوه بر موارد ذکر شده در فوق شما قادر به بررسی صلاحیت و مهارت های خود در پایگاه اطلاعاتی انجمن اروپایی خواهید بود.

تمامی مدارک شما بایستی به زبان اسپانایی ترجمه گردد و انتظار می رود که آنان را برای عزیمت کرردن به کشور اسپانیا فراموش نکنید. باید بدانید که اخذ مشاغل مورد نظر در Europass مستلزم در اختیار داشتن مهارت های خاصی خواهد بود.

spain-finding-job
spain-finding-job
چگونگی یافتن مشاغل در اسپانیا

دروحله اول انتظار می رود که مشاغل موجود در این کشور را مورد ارزیابی قرار دهید.پس از آن شما قادر به اخذ مشاغل مورد نظر در دامنه گسترده ای از بخش ها خواهید بود. اخذ مشاغل در برای انگلیسی زبانان و چند زبانه ها موجود خواهد بود.

اگر شما متعلق به اروپا / منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس می باشید شما قادر به اخذ مشاغل مورد نظر در وب سایت آژانس استخدام اروپایی خواهید بود. آژانس استخدام اروپایی شبکه ای شغلی می باشد که توسط انجمن اروپایی محافظت می شود. این سازمان به منظور استفاده از تسهیلات طراحی شده است. در زمان جستجوی کاری، شما قادر به ارسال رزومه از طریق قانونی خواهید بود. رزومه ای که ارسال آن کار کردن قانونی در اسپانیا، اروپا / منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس را فراهم سازد.

خدمات استخدام دولتی

خدمات استخدام دولتی Servicio Público de Empleo Estatal یا SEPE اطلاعات ویژه ای در خصوص مشاغل، دوره های آموزشی و ارائه پیشنهاداتی در خصوص اخذ مشاغل در اختیار افراد قرار خواهد داد. علاوه بر این شما قادر به اخذ مشاغل مورد نظر در Empleate، سازمان مشاغل دولتی خواهید بود.

جوامع خودمختار (مناطق مختلف در اسپانیا) مراکز کاریابی بسیاری را در خود جای داده اند. شما قادر به یافتن تمامی آدرس ها در وب سایت های بومی خواهید بود. علاوه بر این شما قادر به استفاده از سیستم ملی Empleofor و دفاتر اشتغال محلی جهت بررسی فرصت های شغلی خواهید بود.

وب سایت مشاغل

وب سایت مشاغل بسیاری برای اخذ شغل در این کشور وجود خواهد داشت این سایت های تخصصی موارد ذکر شده در ذیل را در بر خواهد گرفت:

فارغ التحصیلان:

فارغ التحصیلان اروپایی: راهنمای شغلی تحصیلات تکمیلی اروپا: فرصت های تحصیلات تکمیلی در شرکت های چندملیتی.

  • com

  • Empleo

نحوه پیدا کردن کار در اسپانیا
نحوه پیدا کردن کار در اسپانیا
آموزش زبان انگلیسی

فرصت های بسیاری برای تدریس زبان انگلیسی در اسپانیا برای افراد در نظر گرفته شده است. چرا که بومی بودن تنها مورد برای اخذ شغل مناسب نخواهد بود. اگر شما مدرک TOEFL را در اختیار داشته باشید، فرصت های بهتری برای شما در نظر گرفته خواهد شد. مدارس TtMadrid و TEFL Iberia مدارسی هستند که شما را در جهت اخذ مشاغل مورد نظر یاری خواهند کرد. علاوه بر این امکان اخذ مشاغل آموزشی در Spainwise و Lingobongo. برای شما امکان پذیر خواهد بود.

موقعیت پاره وقت دستیار معلم زبان انگلیسی، از طریق شورای بریتانیا و برای دانشجویان دوره کارشناسی آموزش عالی در نظر گرفته خواهد شد.

علاوه بر این شما قادر به شرکت در کلاس های خصوص، کارکردن در بخش روزنامه نگاری، نشریه یا بخش های مرتبط با شبکه خواهید بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تدریس انگلیسی در اسپانیا، بازدید از TESOL، مدارس غیر انتفاعی و معلمان زبان انگلیسی ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

آژانس های استخدام و کاریابی در اسپانیا

اغلب آژانس های استخدامی با مشاغل پاره وقت سر و کار خواهند داشت، پیشنهاد می شود که فهرست آژانس های استخدام را بررسی نمایید. Empresas de Trabajo Temporal (ETT) سازمانی می باشد که افراد را به صورت مستقیم استخدام می نماید و منجر به امضای قراردادی افراد با دیگر شرکت ها خواهد شد. علاوه بر سازمان های استخدامی فهرست شده در بالا، آژانس های استخدامی خصوصی دیگری وجود دارند که شما را در جهت اخذ مشاغل پاره وقت یا دائم یاری خواهند کرد.

روزنامه ها

اگرچه روزنامه های ملی، منطقه ای و استانی اسپانیا فرصت های شغلی روزانه برای افراد فراهم می نمایند، باید بدانید که تبلیغات شغلی مهم در روز یکشنبه منتشر خواهد شد. آخرین اخبار مشاغل مهم در El Pais ، EL MUNDO و ABC امکان پذیر خواهد بود. این درحالیست که La Vangaurdia وب سایت مشاغل خواهد داشت. همچنین شما قادر به یافتن شغل مورد نظر در روزنامه بین المللی نیویورک، وال استریت یا روزنامه مشاغل خارجی خواهید بود.

نشریه های بسیاری وجود دارند که فهرستی از مشاغل برای شما فراهم خواهند کرد. دیگر تبلیغات شغلی در InMadrid Sur و Metropolitan امکان پذیر خواهد بود.

spain-finding-job
spain-finding-job
رادیو و تلویزیون

برنامه های شغلی متعددی در رادیو یا تلویزیون پخش خواهد شد. برای مثال Aquí hay trabajo رسانه ای می باشد که از دوشنبه تا جمعه در این زمینه فعالیت خواهد داشت. این برنامه در کانال دو RTVE و در ساعت 9:45 دقیقه صبح پخش خواهد شد و لیست مشاغل در وب سایت آن آورده شده است.

شبکه

بسیاری از مشاغل در بخش تبلیغات اسپانیا وجود نخواهند داشت و بسیاری از آنان در شبکه های اجتماعی پدیدار خواهند شد. شبکه ها، گروه های اجتماعی متفاوت یا انجمن ها و شبکه های وب سایتی نظیر: LinkedIn شما را در این جهت یاری خواهند کرد.

برقرای ارتباط با اسپانیایی ها یا دیگر گروه ها که در نزدیکی شما قرار دارند، برای آغاز گزینه انتخابی مناسبی خواهد بود. اگر کسی نبود انتظار می رود که خود شما آغاز نمایید. علاوه بر این امکان شرکت در انجمن ها جهت اخذ فرصت های شغلی برای شما وجود خواهد داشت.

اولین حرکت

ارسال درخواست یا رزومه در کشور اسپانیا گامی موثر خواهد بود. پیشنهاد می شود که قبل از هرگونه اقدام از ارسال نامه بدست فردی مطمئن، اطمینان حاصل نمایید. پیگیری با تماس تلفنی یا ایمیل برای شما امکان پذیر خواهد بود. شما می توانید با وب سایت شرکت ها ارتباط برقرار کنید یا پایگاه های داده بزرگ را مورد ارزیابی قرار دهید.

کارآموزی یا کارآموزی داوطلبانه

منطقه اروپا دانشجویان فارغ التحصیل را در جهت شرکت در دوره های کارآموزی یاری خواهد کرد. باید بدانید که این امر در European Commission Traineeships Office (Bureau de Stages) امکان پذیر خواهد بود. کارآموزی یا مشاغل تابستانه توسط سازمان AIESEC (برای دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان) ساماندهی خواهد شد. این درحالیست که IAESTE (برای دانشجویان علوم، مهندسی یا هنرهای کاربردی) و Europlacement Intern Abroadبرای دانشجویان خارج از کشور می باشد.

برای افرادی که بین 17 تا 30 سال سن دارند برنامه های داوطلبانه توسط خدمات داوطلبانه اروپایی (EVS) ساماندهی خواهد شد. اگر شما به مدت 12 ماه در خارج از کشور می باشید، مواد غذایی، بیمه و کمک هزینه های دیگری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. سازمان کونکوردیا دیگر فرصت موجود برای داوطلبان خواهد بود.

درخواست کار در اسپانیا

زمانی که شما شغل مناسبی پیدا کردید، شما ملزم به آماده کردن درخواست خود خواهید بود. شما ملزم به ارسال رزومه و نامه بازار کار اسپانیایی نیز خواهید بود. علاوه بر این شرکت در مصاحبه شغلی برای جلوگیری از هرگونه اشتباهات فرهنگی ضروری می باشد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نحوه پیدا کردن کار در اسپانیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نحوه پیدا کردن کار در اسپانیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.