زمان مطالعه: 7 دقیقه
تیم ملی کره جنوبی؛ از آغاز تا امروز

تیم ملی کره جنوبی؛ از آغاز تا امروز

جنگجویان تائه گوک در جام ملتهای 2023 در نیمه نهایی از دور رقابتها حذف شدند تا کادر فنی این تیم مورد انتقاد شدید قرار بگیرد.

کره جنوبی و جام ملتهای 2023

کره در انتخابی جام ملتها با نتایج زیر صدرنشین گروه هشتم مقدماتی شد:

کره جنوبی(2-1) لبنان/ کره جنوبی(5-0)ترکمنستان/ کره جنوبی(8-0) سری لانکا

کره جنوبی(0-0) لبنان/ کره جنوبی(2-0)ترکمنستان/ کره جنوبی(5-0) سری لانکا

کره جنوبی در دور مقدماتی مسابقات با بحرین، اردن و مالزی مصاف داد. ابتدا بحرین را (3-1) شکست داد، آن گاه مقابل اردن(2-2) متوقف شد و  با تساوی عجیب(3-3) در برابر مالزی، به عنوان تیم دوم گروه به مصاف عربستان رفت. جایی که در آخرین ثانیه ها از شکست گریخت و سرانجام پس از تساوی(1-1) در پایان 120 دقیقه، در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد. برد(2-1) مقابل استرالیا هم به شکلی مشابه کسب شد؛ زدن گل مساوی و فرار از شکست در آخرین دقایق تلف شده بازی و سرانجام گل برتری با درخشش سون و ضربه کاشته بی نقص ستاره تاتنهام. سرانجام این تیم در نیمه نهایی(2-0) به اردن باخت و آماری عجیب ثبت کرد. حذف از جام در حالی که طی پنج مسابقه تنها یک دیدار را در پایان وقتهای قانونی با پیروزی به پایان رساند!

ستارگان ناکام کره

اما بازیکنانی که این چنین ضعیف کار کردند؛ کدام نفرات بودند؟ درتیم اعزامی کره جنوبی به جام ملتهای آسیا در قطر، 11 بازیکن در لیگ کره توپ می زدند و 15 بازیکن دیگر در تیمهای مختلفی از سراسر دنیا بازی می کردند؛ از ژاپن، امارات و عربستان گرفته تا دانمارک و صربستان و اسکاتلند و سرانجام آلمان، انگلیس و فرانسه. چند تن از بازیکنانی که در جام ملتهای آسیا اسیر تفکرات یورگن کلینزمن شدند و طعم ناکامی را چشیدند عبارت بودند از:

سون هیونگ مین( مهاجم 31 ساله تاتنهام انگلیس)

کیم مین جائه( مدافع 27 ساله بایرن مونیخ)

لی کانگ این( هافبک 22 ساله پاری سن ژرمن)

لی جائه سونگ( هافبک 31 ساله ماینتس آلمان)

هوانگ هی چان( فروارد 27 ساله ولورهمپتون واندررز)

جئونگ وو یئونگ( هافبک 24 ساله اشتوتگارت آلمان)

اوه هئون جیو( فروارد 22 ساله سلتیک اسکاتلند)

هوانگ این بئوم( هافبک 27 ساله ستاره سرخ بلگراد)

کره در 4 مسابقه خود مقابل اردن، مالزی، عربستان و استرالیا تنها در واپسین لحظات از شکست گریخت که نشان دهنده ضعف کادر فنی این تیم داشت. کادری که نتوانست به خوبی از ستاره های خود بازی بگیرد.

کره‌جنوبی در یک نگاه

لقب : جنگجویان تائه گئوک، شیاطین سرخ

بالاترین سازمان فوتبالی : اتحادیه فوتبال کره ( kfa )

بهترین عنوان در رنکینگ فیفا : 17 ( دسامبر 1998 )

بدترین عنوان در رنکینگ فیفا : 61 ( فوریه 1996 )

تعداد حضور در جام‌جهانی : 11

بهترین پیروزی : کره‌جنوبی (16 ـ 0) نپال ( 29 سپتامبر 2003 در « اینچئون » کره )

بدترین شکست : کره‌جنوبی (0 ـ 12) سوئد ( 5 آگوست 1948 در « لندن » انگلستان )

علامت اختصاری در فیفا : kor

سرمربی :  یورگن کلینزمن

چهار برد برای صعود به اولین جام ملت‌‌ها

کره جنوبی یکی از اولین تیمهای آسیایی بود که برای حضور در نخستین دوره جام ملت‌‌‌ها ، آمادگی خود را اعلام کرد . در مرحله مقدماتی منطقه شرق آسیا ، کره در دوره اول استراحت داشت و آن‌گاه با دو پیروزی ( 2 ـ 0 ) و ( 3 ـ 1 ) در برابر فیلیپین در ماه‌های فوریه و آوریل ، راهی آخرین دیدار انتخابی شد . حریف این تیم تایوان بود که در خاک کره ( 0 ـ 2 ) و در تایپه ( 1 ـ 2 ) مغلوب کره شد و کره‌جنوبی بلافاصله برای حضور در دور نهایی بازی‌‌ها راهی هنگ‌گنگ شد . تنها چهار روز بعد ( 6 سپتامبر ) ، کره در حضور 30 هزار تماشاگر هنگ‌کنگی از شکست (0 ـ 2) برابر میزبان ، تساوی ساخت و به این ترتیب وقتی در روز هشتم سپتامبر (2 ـ 1) رژیم اشغالگر قدس را شکست داد . سرنوشت جام به مسابقه آخر کشید . کره در روز 15 سپتامبر در حالی مقابل ویتنام جنوبی ایستاد که برد کره ، به منزله قهرمانی این تیم بود. « ناک‌وون سونگ » در همان دقیقه 5 کره را پیش انداخت . امّا ویتنامی‌‌ها جبران کردند و به گل دوم کره نیز پاسخ دادند . در نیمه دوم طی دقایق 51  تا  66 ، پنج گل زده شد ! که سهم کره‌ای‌‌ها بیشتر بود و سرانجام جنگجویان تائه‌گوک با برد (5 ـ 3) در این مسابقه اولین جام ملت‌‌ها را از آن خود ساختند .

Klinsmann stakes it all on Asian Cup glory with South Korea

دومین دور، دومین حضور، دومین قهرمانی

کره‌ای‌‌ها در دومین دوره جام ملت‌‌ها میزبان بودند و بدون برگزاری مسابقات مقدماتی،‌جواز حضور در دور نهایی را کسب کردند که از 14  اکتبر 1960  آغاز شد . این‌بار نیز مرحله‌نهایی : حضور 4 تیم و به صورت دوره‌ای برگزار شد و کره در دیدار افتتاحیه (5 ـ 1) ویتنام جنوبی را در حضور 30 هزارتماشاگر استادیوم هیوچانگ ( سئوال ) در هم کوبید . دو روز بعد ، 30 هزار تماشاگر مصاف این تیم را با اصلی‌ترین رقیب کره تماشا کردند . برد (3 ـ 0) کره مقابل اسرائیل ، جنگجویان را در آستانه قهرمانی قرار داد و کره در روز 21 اکتبر بانک گل جونگ ـ سیک مون در برابر چین ملّی ( تایوان ) نیز پیروز شد تا برای دومین بار قهرمان بازی‌‌ها شود .

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ کره جنوبی
لوگوی فدراسیون

 

آغاز دوران شکست

قرمز‌های کره‌ای برای حضور در مسابقات 1964  نیازی به برگزاری مسابقه نداشتند . زیرا ژاپن ، فیلپیین و تایوان همگی از حضور در مرحله مقدماتی انصراف داد ، نمایند . شرق آسیا در روز 27 می در حضور هفت هزارتماشاگر مقابل هند ایستاد تنها دو دقیقه از آغاز مسابقه گذشته بود که داور نصیری داور ایرانی مسابقه اعلام گل کرد و این کار را در دقیقه 57 نیز تکرار نمود . هند با این دو گل پیروز شد و وقتی کره در روز 31  می به دشواری هنگ‌گنگ را (1 ـ 0) شکست داد ، مشخص شد که این تیم برای دفاع از قهرمانی‌های خود ، نیاز به معجزه دارد . مسابقه سرنوشت در ساعت 16 روز سوم ژوئن با سوت داود نصیری آغاز شد . اما هیچ معجزه‌ای در انتظار کره نبود و سرخپوشان با شکست (2 ـ 1) در برابر رژیم اشغالگر قدس ، قهرمانی را به حریف واگذار کرده و به عنوان سوم بسنده کردند .

southkorea-national-football-team
سون هیونگ مین- ستاره کره جنوبی و باشگاه تاتنهام

ناکام دیدار انتقامی

سه برد در دسامبر 1978 ماکائو ، فیلیپین و چین ، قرمزها را راهی جام ملتهای کویت کرد . در 16 سپتامبر1980 کره در دقیقه 90 برد مقابل مالزی را با تساوی (1 ـ 1)  عوض کرد . اما پس از آن تیم روز به روز بهتر شد . تکلیف بازی با قطر در همان 20 دقیقه نخست مشخص شد و کره (2 ـ 0) پیروز شد . در روز 21 سپتامبر کویت میزبان هم در حضور 20 هزار تماشاگر (3 ـ 0) مغلوب شد و کره با برد (4 ـ 1) برابر امارات صدرنشین شد . در نیمه نهایی کار قرمزها در برابر کره ای های شمالی به مشکل خورد . تا 10 دقیقه به پایان مسابقه نتیجه به سود کره شمالی بود . اما دو گل دقایق 80 و 89 کره جنوبی همه چیز را تغییر داد و کره راهی فینال شد . ساعت 18:30 روز 30 سپتامبر مسابقه کره و کویت در برابر 25 هزار نفر آغاز شد و کره متحمل شکست سنگین (3 ـ 0) شد . در پایان این بازیها یونگ ـ مولی و سون ـ هو چوی در تیم منتخب بازیها جای گرفتند .

معرفی تیمهای جام ملت های آسیا 2019 ؛ کره جنوبی
نقشه و پرچم کره جنوبی

 

باز هم نایب قهرمانی

کره‌جنوبی در 17 ژوئن 1988 با دو گل از بحرین باخت و وقتی دو روز بعد ، مقابل یمن جنوبی هم (1 ـ 1) متوقف شد . صعود به جام ملتها دست نیافتنی شد . اما کره در آخرین روز می‌توانست با اختلاف دو گل اندونزی را شکست داده و به مرحله نهایی بازیها صعود کند . بازی در خاک اندونزی بود و همین مسأله بر دشواری‌ها افزوده بود . امّا کره (4 ـ 0) میزبان را در هم کوبید . در جام ملتها شرایط به کلی متفاوت بود تائه ـ هو لی با پنالتی دقیقه 8 خود برتری برابر امارات را رقم زد . ژاپن (0 ـ 2) و قطر (2 ـ 3) مغلوب شدند و در دیداری تشریفاتی که تنها برای تعیین صدرنشین گروه بود ، ایران هم (0 ـ 3) در هم کوبیده شد . نبرد نیمه نهایی روز 14 دسامبر مقابل چین دشوارتر از سایر مسابقات بود و کار به وقت اضافی کشید اما دو گل تائه ـ هو لی هم برد (2 ـ 0) کره را قطعی کرد و هم آقای گلی این بازیکن در تورنمنت را با 3 گل زده ! به این ترتیب قرمزها به فینال رسیدند . مسابقه نهایی در حضور 20 هزار تماشاگر در استادیوم الاهلی دوحه برگزار شد و پس از 120 دقیقه ، قهرمان با ضربات پنالتی مشخص شد . کره (3 ـ 4) از عربستان باخت و برای سومین بار نایب قهرمان آسیا شد .

کره در جام ملتهای 2019

کره جنوبی به عنوان یک مدعی وارد مسابقات 2019 شد ولی بردهای این تیم نیز نشانی از یک مدعی نداشت. سه برد خفیف مقابل فیلیپین( 1-0)، قرقیزستان( 1-0). چین( 2-0) این تیم را به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی کرد و کره با برد(2-1) در وقتهای اضافی مقابل بحرین به یک چهارم نهایی رسید. جایی که با یک گل از قطر شکست خورد و از رقابتها کنار رفت.

کره در سه دوره اخیر همواره در جمع چهار تیم برتر جام حضور داشته است اما حاصل این ادوار ، یک نایب قهرمانی در دوره پیش و عناوین سومی سالهای 2007 و 2011 بوده است . درست مثل سال 2000 . این طلسم در قطر هم نشکست و حالا کره باید با تفکراتی جدید در عربستان 2027 به دنبال قهرمانی آسیا باشد.

South Korea's football squad for Asian Games 2022

 اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تیم ملی کره جنوبی؛ از آغاز تا امروز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تیم ملی کره جنوبی؛ از آغاز تا امروز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.