زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ساوتهمپتون ، هاله ای بالای سر قدیسان

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ساوتهمپتون ، هاله ای بالای سر قدیسان

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ ساوتهمپتون / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی ساوتهمپتون ؛ هاله ای بالای سر...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ ساوتهمپتون / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

ساوتهمپتون ؛ هاله ای بالای سر قدیسان

در بین تیمهای فوتبال انگلیس و لیگ برتر انگلیس کم نیستند تیمهایی که خاستگاه کلیسایی داشته و در قرن 19 توسط اعضای یک کلیسا تأسیس شده اند. با این حال از بین همه این تیمها فقط ساوتهمپتون است که لقب « قدیسان » را یدک می کشد. دلیل این نامگذاری، ارتباط مستقیمی با لوگوی این باشگاه دارد. ساوتهمپتون در 21 نوامبر 1885 به وسیله اعضای کلیسای « سنت مری » انگلیس تأسیس شد و این نفرات که خودشان را « اتحادیه مردان جوان کلیسا »( Young Men Association ) می نامیدند، حروف اختصاری همین عبارت را در برابر نام کلیسا آوردند تا تیم فوتبال آنها با نام ( سنت مری YMA ) آغاز به کار کند.

southampton-logo-during-time
southampton-logo-during-time

رنگ قرمز هم که در پرچم ایالت همپشیر در جنوبی ترین بخش انگلیس به چشم می خورد، از همان ابتدا در پیراهن تیم به کار رفت؛ در ابتدا مثل لباس تیم ملی پرو و به صورت نواری اُریب در لباسی سفید. کمی بعد و در سال 1889 لباس تیم به چهار بخش تقسیم شد که دو بخش آن قرمز و دو تای دیگر سفید بودند و پنج سال بعد هم لباس سنت مری به دو بخش تقسیم شد که نیمی از آن قرمز و نیمه دیگر سفید بودند. هرچند استادیوم کامِن ( The Common ) محل برگزاری بازیهای این تیم بود اما در بسیاری از اوقات اجازه بازی به بازیکنان این تیم در زمین کامِن داده نمی شد و باشگاه در جام حذفی در زمین هایی مثل « کانتری کریکت گراند » بازی می کرد. از 1896 تعداد راه راههای لباس تیم افزایش یافت و تا امروز هم باشگاه با پیراهن های راه راه قرمز و سفید در میادین شرکت می کند.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ساوتهمپتون ، هاله ای بالای سر قدیسان
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ساوتهمپتون ، هاله ای بالای سر قدیسان

در همان ایام و در فصل 97-1896 بود که باشگاه تحت حمایت مالی یک شرکت با مسوولیت محدود قرار گرفت و به ساوتهمپتون. اف. سی تغییر نام داد. ساوتهمپتون تا مدتها از نمادهای ساده ای استفاده می کرد که علامت شهر ساوتهمپتون و ایالت همپشیر بودند. این نماد، سه گل رُز قرمز و سفید بودند که درون یک سپر قرار گرفته بودند؛ سپری با دو رنگ قرمز و سفید به رنگ لباس تیم. ساوتهمپتون طی سالهای 1897 تا 1899 سه بار پیاپی و در سالهای 1901، 1903 و 1904 قهرمان لیگ منطقه جنوب شد و اندکی بعد راهی استادیوم جدید و 10 هزار پوندی خود شد که ورزشگاه دل نام داشت. در دهه 70 میلادی یک مسابقه بین هواداران برای طراحی لوگوی باشگاه گذاشته شد و طرح « رولاند پاریس » برنده شد. این طرح به مدت دو دهه با کمترین تغییر روی لباس تیم به چشم خورد و تغییرات بعدی روی نماد هم بسیار جزئی بودند. در این نماد، یک توپ فوتبال- که نشان دهنده ماهیت باشگاه است- دربالای یک شال قرمز و سفید جای گرفت، شالی که یادآور هواداران تیم است. شال هم بالای یک سپر است که داخل آن می توان تمام نمادهای شهر را پیدا کرد. درحتی که نماد باغ ها و جنگل های جنوب انگلیس مثل نیو فارِست و ساوتهمپتون کامِن می باشد.

southampton-logo-during-time
southampton-logo-during-time

در جوار درخت می توان جریان آب را دید. جریان ابی که یادآور سواحل شهر و ارتباط ساوتهمپتون با رودها، دریا و اقیانوس است. گل رُز سفید در زمینه قرمز هم که نماد شهر است، در پایین ترین بخش نماد خودنمایی می کند. در بیرون سپر و در پایین آن هم اسم باشگاه یعنی ساوتهمپتون. اف. سی در نواری مشکی جای گرفته است. از جمله تغییرات جزئی در سال 2010 و تنها برای یک فصل رخ داد؛ زمانی که باشگاه 125 ساله شد و توپ سفید و مشکی بالای نماد، جای خود را به توپی داد که عدد 125 در آن به چشم می خورد. همچنین دو عدد 1885 ( سال تأسیس باشگاه ) و 2010 ( صد و بیست و پنجمین سال تأسیس باشگاه ) در دو طرف سپر مورد استفاده قرار گرفته بود. و سرانجام به مهم ترین بخش نماد می رسیم. در بالای توپ فوتبال، یک هاله نور قرار گرفته، هاله ای طلایی که در نقاشی ها و بالای سر قدیسان دیده می شود؛ همین هاله، لقب ساوتهمپتون را به وجود آورده است؛ لقب Saints به معنای قدیسان.    

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ساوتهمپتون ، هاله ای بالای سر قدیسان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ساوتهمپتون ، هاله ای بالای سر قدیسان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.