معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

جنگجویان تائه گوک، سیاهی لشکر گروه ششم

کره‌جنوبی در یک نگاه

لقب: جنگجویان تائه گئوک، شیاطین شرخ بالاترین سازمان فوتبالی: اتحادیه فوتبال کره (kfa) بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: 17 (دسامبر 1998) بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 61 (فوریه 1996) تعداد حضور در جام‌جهانی: 9 بهترین پیروزی: کره‌جنوبی (16ـ0) نپال (29 سپتامبر 2003 در «اینچئون» کره) بدترین شکست: کره‌جنوبی (0ـ12) سوئد (5 آگوست 1948 در «لندن» انگلستان) علامت اختصاری در فیفا: kor سرمربی: تائه یونگ شین

south-korea-national-football-team
south-korea-national-football-team

تیمی بدون پیشرفت

به گزارش کره جنوبی سالهای است که درجا می زند. طی چهار سال اخیر این تیم هم فاتح بازیهای آسیایی شده، هم در جام ملت های قاره کهن به فینال رسید و نایب قهرمان شد. اما این تیم کره تفاوت زیادی با تیم یک دهه قبل دارد که از گروه خود در جام جهانی صعود می کرد و گریبان بزرگان را می گرفت. جنگجویان تائه گوک در جام جهانی قبل وقتی از مربی داخلی و اندیشه های هونگ میونگ بو نتیجه ای نگرفتند دست به دامان اولی اشتلیکه آلمانی شدند و آن گاه که با این مربی آلمانی تا آستانه حذف از جام جهانی پیش رفتند، یک بار دیگر دست به دامان مربیان داخلی شدند و به تائه یون شین روی آوردند. با این تغییرات فوتبال کره نمی تواند به دوران گذشته بازگردد.

لوگوی فدراسیون
لوگوی فدراسیون

لوگوی فدراسیون

لیست اولیه کره جنوبی برای روسیه

در لیست اولیه 35 نفره شین برای جام جهانی ، نام لی سونگ وو و بازیکن قدیمی و با تجربه کره جنوبی چونگ یونگ که آماده تجربه کردن سومین جام جهانی خود می شود، جلب توجه می کند. مدافع جوان کره ای ها یعنی کیم مین جائه به همراه هافبک این تیم یئوم کیهون به دلیل مصدومیت در این لیست حضور ندارند و به جای آن ها به ترتیب او بانسوک و لی چونگ یانگ جایگزین شده اند. به گزارش آسمونی ، بازیکن با تجربه کره جنوبی کی سونگ یئونگ نیز به احتمال فراوان بازوبند کاپیتانی تائه گوک را به بازو خواهد بست. لیست 35 نفره کره جنوبی به این ترتیب است: دروازه بان ها : کیم سئونگ یو، کیم جیم یئون و چئون وو مدافعین: کیم یونگ ون، جانگ هیونسوو، جئونگ سئونگ یئون، یون جئونگ سئون، ون کیونگ ون، اوهبانسوک، کیم جینسو، کیم مین وو، پارک جووهو، هنگ چول، گویوهان و لی یانگ هافبک ها: کی سونگ یئون، جئونگ وویونگ، ون چانگ هوون، جوسئونگ، جاچئول کو، لی جائسونگ، لی سئونگ وو، مون سون مین و لی چانگ یانگ مهاجمان: کیم شین ووک، هیونگ مین سون ، هی چان هوانگ و لی کیون هوو ذخیره ها: گوسونگ یون (دروازه بان)، چوی چولسون (مدافع)، سون جون هو، لی میونگ جوو، لی چانگ مین، جی دونگ وون(هافبک ها) سوک هیون جون (مهاجم)  

تنها امتیاز کره

شاید آنچه امتیاز کره ای برای جام جهانی به شمار می رود، بازیهای فراوان این تیم قبل از جام جهانی باشد. بعد از دو تساوی بدون گل با ژاپن(4-1) پیروز شدند و در مسابقات دوستانه برابر کلمبیا(2-1)، مولداوی(2-1)، لاتویا(1-0) به برتری دست یافتند. با صربستان و جامائیکا(2-2) به تساوی رسیده و از روسیه(4-2)، مراکش(3-1)، ایرلند شمالی(2-1) و لهستان(3-2) باختند.بازی با هندوراس، بوسنی و بولیوی نشان می دهد که کره تا قبل از جام جهانی به چه سطحی رسیده است. تیمی که نفرات آن عمدتا به لیگهای آسیایی محدود شده اند و لژیونرهایی چون هیونگ مین سون( مهاجم 25 ساله تاتنهام)، هی چان هوانگ( مهاجم 22 ساله ردبول سالزبورگ)، جاچئول کو( هافبک 29 ساله آگسبورگ آلمان) در آن انگشت شمار هستند. البته کره پیش از ظهور این نفرات هم روزهای تلخ و شیرین زیادی را در جام جهانی تجربه کرده است.

سون هیونگ مین- ستاره کره جنوبی و باشگاه تاتنهام
سون هیونگ مین- ستاره کره جنوبی و باشگاه تاتنهام

سون هیونگ مین- ستاره کره جنوبی و باشگاه تاتنهام

سال‌های قبل از استقلال

ورود فوتبال به سرزمین کره به سال 1882، باز می‌گردد. زمانی که کارکنان یک کشتی انگلیسی در بندر «اینچئون» پهلو گرفته بود، مسابقه فوتبالی بین خود برگزار کردند. از آن پس فوتبال در کره جنوبی رشد کرد و پس از سه دهه آن چنان گسترش یافت که در 1921 نخستین رقابت سراسری فوتبال در کشور کره برگزار شد. هفت سال بعد اتحادیه فوتبال کره تاسیس شد. این اتحادیه کار توسعه فوتبال در کره را عهده‌دار شد و این اتحادیه از 1928 تا 1940 به کار خود ادامه داد. امّا در این سال، فرماندار ژاپنی حاکم بر سرزمین کره، فعالیت اتحادیه فوتبال را ممنوع اعلام کرد تا آن که جنگ جهانی دوم خاتمه یافت، ژاپن شکست خورد و کره استقلال یافت.  

دریافت 16 گل در جام جهانی 1954

به گزارش ترکیه ایستادند. استادیوم «شارمیله» شهر ژنو تنها 3 هزار نفر را در خود جای داده بود. کره‌ای ها در این مسابقه نیز همچون مسابقه با مجارستان بودند. پس از ده دقیقه گلهای حریف را از دروازه خود خارج کردند و تا 10 دقیقه پایانی 7 گل دریافت کردند. امّا برخلاف بازی نخست، کره‌ای در دقایق پایانی گلی نخوردند و مسابقه (7ـ0) خاتمه یافته، داستان کره در جام جهانی برای سه دهه به پایان رسید.

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ کره جنوبی ; جنگجویان تائه گوک، سیاهی لشکر گروه ششم
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ کره جنوبی ; جنگجویان تائه گوک، سیاهی لشکر گروه ششم

آغاز عصر نوین فوتبال

از دهه 80 بود که عصر جدیدی در فوتبال کره آغاز شد. البته تیم هنوز به صورت یکی در میان در مسابقات با موفقیت و ناکامی روبه‌رو می‌شد. مثلاً دو سال پس از نایب قهرمانی جام ملتها (1980)، کره در بازی‌های آسیایی دهلی نو مقابل ژاپن و ایران شکست خورد و حتی از گروه خود صعود نکرد! امّا از 1983 لیگ حرفه‌ای کره جنوبی آغاز به کار کرد و فوتبال کره‌جنوبی به سرعت از این کار، نتیجه گرفت و به آن چه که می‌خواست رسید. هدف جنگجویان تائه‌گوک از ابتدا حضور در جام جهانی بود و کره از سال 1986 به بعد، عضو ثابت مسابقات جام جهانی شد. کاری که تنها برزیل، آلمان، ایتالیا، آرژانتین و اسپانیا موفق به انجام آن شده‌اند!  

بازیکن قرن آسیا

به گزارش آسمونی ، کره جنوبی تنها دو سال پس از ناکامی در جام ملتهای آسیا، به عنوان یکی از دو نماینده قاره کهن به جام جهانی مکزیک رسید. در بین بازیکنان کره‌ای «چابوم ـ کئون» 33 ساله سرشناس‌تر از بقیه بود. مردی که از سال 1978 وارد فوتبال آلمان شده بود و طی چهار سال بازی در اینتراخت فرانکفورت 46 گل زد، به بایرلورکوزن پیوسته بود. «چا» تنها لژیونر فوتبال کره بود و بعدها گلهای خوددر بوندس لیگا را به عدد 98 رساند و عنوان «بازیکن قرن بیستم آسیا» را از آن خود کرد. کره‌ای‌ها در جام جهانی مکزیک نتایج آبرومندانه‌ای کسب کردند. باخت (1ـ3) مقابل آرژانتین مارادونا در حضور 60 هزار تماشاگر حاضر در استادیوم «المپیکو یونیورسیتاریو»، تساوی (1ـ1) مقابل بلغارستان و شکست (2ـ3) از ایتالیا. چهار سال بعد کره جنوبی باز هم به جام جهانی رسید. اما سه شکست مقابل بلژیک، اسپانیا و اروگوئه در انتظار این تیم بود.

تائه یونگ شین سرمربی کره در جام جهانی
تائه یونگ شین سرمربی کره در جام جهانی

تائه یونگ شین سرمربی کره در جام جهانی

تیم چهارم جهان

به گزارش آسمونی ، کره جنوبی با وجود عدم درخشش در جام ملتهای آسیا و بازی‌های آسیایی، به هنگام شرکت در جام جهانی، یک تیم فوق‌العاده بود. مثلاً کره در سال 1992 در انتخابی جام ملتهای آسیا از تایلند (2ـ1) باخت و حتی به جمع تیمهای حاضر در مرحله نهایی نرسید! اما همین تیم در جام جهانی 1994 اسپانیا را (2ـ2) و بولیوی را (0ـ0) متوقف کرد و در آخرین دیدار دلاورانه و تنها با نتیجه (3ـ2) به آلمان باخت. به این ترتیب نه شکست (2ـ6) از ایران در جام ملتهای 1996 عجیب بود و نه صعود مقتدرانه به جام جهانی 1998 با مربیگری چابوم ـ کئون! اما اوج نتایج کره به سال 2002 بازمی‌گردد. جایی که به لطف میزبانی و ناداوری‌های بسیار هولناک، این تیم در برابر پرتغال، ایتالیا و اسپانیا پیروز شد و عنوان چهارم جام جهانی را به خود اختصاص داد! شاید کسی نتیجه کره در جام جهانی 2002 را جدی تلقی نکرد. امّا تساوی این تیم در سال 2006 مقابل فرانسه (نایب قهرمان همان مسابقات) و صعود کره به دور دوم جام جهانی 2010 (با پیروزی بر یونان و تساوی مقابل نیجریه) گویای این واقعیت بود که کره جنوبی در سطح جهانی به فوتبالی قابل تأمل بدل شده است.  

سایر پست های معرفی تیم های جام جهانی 2018

  منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ کره جنوبی ; جنگجویان تائه گوک، سیاهی لشکر گروه ششم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ کره جنوبی ; جنگجویان تائه گوک، سیاهی لشکر گروه ششم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.