زمان مطالعه: 7 دقیقه
حیوانات آمریکای جنوبی

حیوانات آمریکای جنوبی

آمریکای جنوبی مساحتی به حدود 6880000 مایل مربع را شامل می شود . قاره آمریکای جنوبی چهارمین قاره بزرگ جهان است...
حیوانات آمریکای جنوبی
حیوانات آمریکای جنوبی


آمریکای جنوبی مساحتی به حدود 6880000 مایل مربع را شامل می شود . قاره آمریکای جنوبی چهارمین قاره بزرگ جهان است و چیزی حدود 12% از خشکی های کل روی زمین را شامل می شود. حیوانات به خصوصی در قاره آمریکای جنوبی زندگی می کند که آسمونی در این بخش به معرفی حیوانات آمریکای جنوبی می پردازد.

آشنایی با حیوانات آمریکای جنوبی

جنگل های بارانی گرمسیری در شمال این قاره با رود خانه های شگفت آوری که از میان ان جریان دارد ، فضای این جنگل ها را زیبا و خاص کرده است . قسمت های غربی این قاره با کوهایی پوشیده شده است که همگی بر روی قله شان برف دارند . و باد های گرمسیری از قسمت های جنوبی در حال وزیدن هستند . این اکوسیستم ها ی متنوع محل زندگی جانوران متفاوتی هستند . یکی از این جانوران  لاکپشت پا زرد هست که از گل ها ، میوه ها ، و حشرات موجود در جنگل های پرمسیری تغذیه می کند .

south-america-animals
south-america-animals


محل زندگی جانوران در قاره آمریکای جنوبی

همان گونه که گفته شد ، اکوسیستم های متنوعی در قاره ی آمریکای جنوبی تشکیل شده اند . هزاران هزار جانور ، پرنده و ماهی در این اکوسیستم های متنوع موجود – بر روی زمین ، در هوا و در آب ها – در این قاره به حیات خود ادامه می دهند .

حیوانات آمریکای جنوبی
حیوانات آمریکای جنوبی


صحرا :

شتر مرغ هایی که در صحرا های این قاره زندگی می کنند نمی توانند پرواز کنند ، اما می توانند مسافتی حدود 37 مایل  ( 60   کیلومتر ) و یا حتی بیشتر را در طی یک ساعت بدوند . این پرندگان بزرگ  در دسته های 5 تا 30 تایی زندگی می کنند . این حیوانات از گیاهان و حیوانات کوچک تغذیه می کنند .

south-america-animals
south-america-animals


کوه ها :

حقیقتا که لاماها توسط انسان ها برای حمل وسیله ها در کوه های آند استفاده می شوند زیرا آنها پاهای قوی دارند و راه رفتن برای سایر حیوانات در کوه های آند سخت و دشوار است . این لاما ها از منسوبات شتر ها هستند ، و به این مشهورن که اگه خسته بشن لگد می اندازن و حتی اگه کسی هم سوارشون شده باشه رو رو زمین پرت می کنن .

حیوانات آمریکای جنوبی
حیوانات آمریکای جنوبی


جنگل ها :

قورباغه ی سم دار یکی از سمی ترین جانوران روی زمین است ، و  پروانه ای با رنگ بال های شوشن ( مانند پادشاه ) ، دو گونه ی بی نظیر از جاندارانی هستند که در جنگل های بارانی آمریکای جنوبی زندگی می کنند . دانشمندان اعتقاد دارند که رنگ های زنده ای که در این جنگل ها وجود دارند باعث می شود که این آفرینش خیلی زیبا به وجود آید و این زیبایی  و طبیعت باعث می شود که شکار چیان از ترسشان به این منطقه وارد نشوند .

south-america-animals
south-america-animals


علف زار ها  :

مورچه خوار های درشت هیکل از زبان هایشان – که بیشتر از 2 پا ( 0٫6 متر ) طول دارد – برای گرفتن حشرات استفاده می کنند .  مورچه خوار ها در علف زار ها و جنگل های باران زندگی می کنند ، این مورچه خوار ها می توانند به صورت روزانه در این مکان ها بیشتر از 35000 مورچه و موریانه شکار کنند .

حیوانات آمریکای جنوبی
حیوانات آمریکای جنوبی


تالاب ها :

باتلاق ها و نهر هایی که در این اکوسیستم ، در آمریکای جنوبی یافت می شوند مکانی بسیار مناسب برای زندگی خوک های خرطوم دراز  آمریکای جنوبی است . این حیوانات از خویشاوندان اسب ها  می باشند و از پوزه ی بلندی که دارند برای کندن علف ها و گیاهان آبزی موجود در نهر ها و باتلاق ها استفاده می کنند .

south-america-animals
south-america-animals


 نگاهی به یک اکوسیستم

جنگل های بارانی آمازون

در حوضه ی رودخانه ی آمازون بزرگترین جنگل های بارانی سطح زمین به وجود آمده اند . جنگل های بارانی بزرگترین اندازه ها را در روی سطح زمین به خود اختصاص می دهند  و اندازه اش تقریبا برابر 48 کشور مجاور ایالت متحده ی آمریکا هست . قطع درختان این جنگل ها باعث شده است که خیلی از حیواناتی که در این جنگل های بارانی زندگی می کنند در خطر باشند .

حیوانات آمریکای جنوبی
حیوانات آمریکای جنوبی


شیر طلایی تامارین یکی از حیوانات آمریکای جنوبی

این میمون کوچک نارنجی-زرد  از میوه ها ، حشرات و  مارمولک ها تغذیه می کند . این میمون در طبیعت در حال انقراض می باشد .

south-america-animals
south-america-animals


آناکوندای سبز یکی از حیوانات آمریکای جنوبی

این مار قدرتمند بزرگترین مار در روی زمین است . این مار ترسناک و قوی وقتی طعمه شکار می کند ، به دور طعمه اش می پیچد و با له کردن آن طعمه اش را می کشد . ( یعنی اون قد فشارش می ده تا بمیره )

حیوانات آمریکای جنوبی
حیوانات آمریکای جنوبی


جاگوار خالدار یکی از حیوانات آمریکای جنوبی

جاگوار ها سومین گونه ی بزرگتر از خانواده ی گربه سان ها هستند . این جاگوار ها را در جنگل های متراکم نزدیک به آب می توان پیدا کرد .

south-america-animals
south-america-animals


طوطی دم بلند آبی – زرد یکی از حیوانات آمریکای جنوبی

این پرنده ی با شکوه و درخشان که رنگ های پرهایش آبی و زرد است – و به عنوان یک حیوان خانگی هم شناخته می شود _ با استفاده از منقار قوی و سختی که دارد می تواند آجیل ها ( گردو و … ) و حتی آناناس را بشکند و از آن تغذیه کند .

حیوانات آمریکای جنوبی
حیوانات آمریکای جنوبی


تنبل سه پنجه ای یکی از حیوانات آمریکای جنوبی

تعجب نکنین اسم این  جانورا واقعا تنبل هست J . این تنبل ها ی سه انگشتی توی جنگل های بارانی که غذاشون ( برگ درختان و میوه ها هست ) به فراوانی یافت میشه ، زندگی می کنند .

south-america-animals
south-america-animals


رتیل پنجه صورتی یکی از حیوانات آمریکای جنوبی

قسمت های سیاه ، و پاهای پرز دار این عنکبوت ظاهری نرس آور را برایش ایجاد کرده است اما سم این رتیل خیلی ضعیف است و به خصوص برای انسان ها جزو حیونات بی خطر محسوب می شود .

حیوانات آمریکای جنوبی
حیوانات آمریکای جنوبی


پیرانا های شکم قرمز یکی از حیوانات آمریکای جنوبی

این ماهی آب های تازه دندان های تیزی دارد و می تواند با آن گوشت بخورد . بله درست متوجه شدید این ماهی یک ماهی گوشت خوار است . اما معمولا به انسان ها حمله نمی کند ، هر از چند گاهی گزارش می شود که این پیرانا ها باعث صدماتی به انسان شده اند .

south-america-animals
south-america-animals


کیمن ها (کایمن ها ) یکی از حیوانات آمریکای جنوبی

این کایمن جزو خونواده ی تمساح ها هست  و در جاهایی مثل تالاب ها  و آب ها ی نزدیک جنگ ها زندگی می کنه . غذای اصلی این کیمن ها ماهی ها ، خزنده گان و  پرنده ها هست .

حیوانات آمریکای جنوبی
حیوانات آمریکای جنوبی


 قورباغه های سمی یکی از حیوانات آمریکای جنوبی

در جنگل های گرمسیری کره ی زمین  ، بیشتر از 300 گونه مختلف قورباغه های درختی  وجود دارند اما تعداد زیادی از این قورباغه ها در آمریکای جنوبی زندگی می کنند ، همه ی این قورباغه ها پاهای عقبی بسیار قوی دارند که به آنها کمک می کند بتوانند مسافت خیلی زیادی را بپرند . این قورباغه ها همچنین بر روی هر یک از انگشتان پاهای خود یک لایه ی چسبنده دارند که باعث می شود موقع پریدن و فرود آمدن بر روی برگ ها و گیاهان لغزنده از آسیب در امان باشند و نلغزند . اغلب قورباغه های درختی به رنگ های سبز ، قهوه ای ،و یا خاکستری می باشند . این ویژگی به خصوص آن ها کمکشان می کند تا بتوانند خود را در میان شاخه و برگ های درختان قایم کنند . اما قورباغه های سمی در این جنگل ها با رنگ های روشن دیده می شوند و دانشکندان عقیده دارند که این رنگ قورباغه باعث می شود افراد و حیواناتی که قصد شکار این قورباغه را دارند ترسیده و فرار کنند .3 گونه از قورباغه های سمی وجود دارد که می توان گفت برای انسان سمیت کم تری دارند . و در روی کره ی زمین تنها 1 قورباغه پیدا می شود که بر روی پوست خود سم مهلک و کشنده ای دارد . و تماس با آن برای انسان می تواند مرگ آور باشد .

محل زندگی : قورباغه های درختی را در سرتاسر کره ی زمین و در مکان های آبی و گرمسیری می توان یافت . همانطور که از اسمشان مشخص است ، این جانوران در بالای درختان در قسمتهای جنگلی و در کنار برگ ها ی درختان بلند جنگل های بارانی زندگی می کنند .

رژیم غذایی : اغلب قورباغه های درختی در شب به شکار می پردازند و عمده طعمه ی آن ها مر بوط به  شکار حشرات ( بخصوص ساس ها ) ،  مگس ها ، پروانه ها و سایر جانوران و مخلوقات کوچک که می توان در این جنگل ها پیدایشان کرد . این قورباغه ها برای شکار جانوران و مواد غذایی خود از ضربات بسیار سریع و ناگهانی زبانِ دراز و چسبنده ی خودشان استفاده می کنند .

بقا : اغلب قورباغه های درختی در معرض خطر انقراض قرار ندارن . از آنجایی که درخت های جنگل های بارانی را قطع می کنند و از این مکان ها برای ساختن جاده ها و ایجاد زمین های کشاورزی استفاده می کنند ، محل زندگی این قورباغه ها در حال کاهش می باشد . این اتفاقات می تواند باعث نابودی و در معرض انقراض قرار دادن گونه های جانورانی شود که در این جنگل ها در حال زندگی هستند .

اندازه ی این قورباغه ها چیزی حدود 3 اینچ ( 8 سانتی متر ) می باشد  و به طور متوسط به صورت طبیعی حدود 5 سال عمر می کنند .

 
نظر خود را درباره «حیوانات آمریکای جنوبی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره حیوانات آمریکای جنوبی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.