زمان مطالعه: 2 دقیقه
غذاهای خوشمزه آفریقای جنوبی

غذاهای خوشمزه آفریقای جنوبی

غذاهای آفریقای جنوبی تحت تاثیر سنت‌های مختلف بومی این کشور است که تنوع زیادی را در خود جای داده است.

غذاهای آفریقای جنوبی با سنت‌های متفاوت بومی با ۱۱ زبان رسمی مختلف و طبیعتی متنوع، همگی نشان می‌دهد که غذاها و شیوه آشپزی هم در آفریقای جنوبی ویژه است و چقدر تنوع دارد. آسمونی در این بخش چند نوع غذای آفریقای جنوبی را معرفی می‌کند.

آفریقای جنوبی را در دنیا به نام سرزمین فستیوال‌ها می‌شناسند و سالانه هزاران فستیوال کوچک و بزرگ در گوشه و کنار آن برگزار می‌شود و جشنواره‌های غذایی هم بخش مهمی از زندگی مردمان این سرزمین است.

غذای آفریقای جنوبی

چاکالاکا

چاکالاکا غذای سنتی در آفریقای جنوبی است که بسیار آسان تهیه می‌شود. گوجه فرنگی، پیاز، هویج، لوبیا ، شیر و کلم مواد اصلی آن هستند.

پوتجکاس

پوتجکاس غذای سنتی آفریقایی‌ها که به خورشت شبیه هست اما خورشت به حساب نمی‌آید و از گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود و در یک قابلمه آهنی سه پایه درست می‌شود.

بوروُرز

بوروُرز سوسیس محبوب مردمان آفریقای جنوبی است.

فریکادل

فریکادل توپ‌های گوشتی سرخ شده که با پیاز ،تخم مرغ ،سرکه و ادویه جات مزه دار می‌شود.

بیلتانگ

بیلتانگ برش های ورقه‌ای گوشت گاو است که ادویه دار و خشک می‌شوند.

میلیه

میلیه نوعی پوره است که از ذرت آسیاب شده و غلات تهیه می‌شود و به صورت سرد یا گرم برای صبحانه یا با اضافه کردن گوشت و رب گوجه به عنوان غذای اصلی میل می‌شود.

پودینگ مالوا

پودینگ مالوا با اینکه ریشه‌ای هلندی دارد اما دسر محبوبی در رستورانهای آفریقای جنوبی است.این کیک اسفنجی کاراملی با مربای بستنی خورده می‌شود.

تارت شیری

تارت شیری آفریقای جنوبی چیزی شبیه به تارت بریتانیایی‌ها و پاستیه دو ناتا پرتغالی هاست که با دارچین تزیین می‌شود.

دسر آفریقای جنوبی

اسنک Biltong

Biltong اسنک ملی آفریقای جنوبی است. Biltong غذایی است که در آن گوشت خشک شده را در سرکه و ادویه (نمک، فلفل، گشنیز، شکر قهوه ای) می‌خوابانند. این مواد طعم و بویی به آن می دهد که فقط مخصوص خودش است.

غذای Bobotie

در Bobotie گوشت چرخ کرده و کاری پخت شده با تخم مرغ و میوه‌های خشک شده مخلوط می‌شود. این غذا یک مثال واقعی از فرهنگ اقوام کیپ تاون با میکسی از رنگها و بوهای خوش است.

سرو Pap

هیچ غذایی اگر از آرد ذرت درست نشده باشد، ارزش معرفی ندارد. البته این غذا به تنهایی خورده نمی‌شود. بهترین راه سرو آن به شیوه‌ی آفریقایی‌هاست. یعنی یک پرس بزرگ با انگشتانتان بردارید و با هر سس خوش طعم یا سبزی یا گوشتی که دوست دارید مخلوط کرده و میل کنید.

Fish and Chips

یکی از بهترین فیش اند چیپس های دنیا در کیپ درست می‌شود. یادتان باشد که مهاجران بریتانیایی تاثیر زیادی روی آفریقایی ها داشته اند. البته هر جایی در کیپ، فیش اند چیپس را خوب درست نمی کند. به دنبال یک “chipper” بگردید. پیدا کردن آنها کار سختی نیست به این خاطر که بوی فیش اند چیپسشان از فاصله ی چندین متری مشخص است.

خورشت Potjiekos

Potjiekos یک نوع دیگر خورشت در آفریقای جنوبی است. به طور سنتی این غذا در یک قابلمه ی سنتی 3 پایه درست می شود. مواد تشکیل دهنده ی این غذا شامل میکسی از سبزیجات و گوشت است. گوشت آن می تواند هر چیزی باشد چه ماهی درست می کنند.

Bunny Chow

Bunny Chow یکی از غذاهایی است که به عنوان ناهار در کیپ تاون درست می‌شود. این غذا یک ساندویچ است که داخل آن با کاری میکس شده پر می‌شود. این هم یکی دیگر از غذاهای آفریقای جنوبی است که با تاثیر از فرهنگ غذایی مالزیایی‌ها در نانی به استایل اروپایی ها سرو می شود.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «غذاهای خوشمزه آفریقای جنوبی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره غذاهای خوشمزه آفریقای جنوبی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.