زمان مطالعه: 1 دقیقه
نقد فیلم سال دوم دانشکده‌ من

نقد فیلم سال دوم دانشکده‌ من

فیلم در خصوص دو دانشجوی معماری به نام‌های مهتاب خوب بخت (سها نیاستی) و آوا رحمتی ( فرشته ارسطویی) است که رابطه دوستی محکمی بین آنها حکفرماست. آن دو به اتفاق استاد و تعدادی از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی به اصفهان می‌روند.

نقد فیلم سال دوم دانشکده‌ من
نقد فیلم سال دوم دانشکده‌ من
نقد فیلم سال دوم دانشکده‌ من تب مرگ یا تب عشق؟

نوشته از نجیبه نعمتی/اختصاصی آسمونی

تازه‌ترین فیلم رسول صدر عاملی روز چهارشنبه دهم مهر ماه بر پرده سینما ها جا خوش کرد. فیلمی که نشان دهنده دغدغه‌ های همیشگی صدرعاملی یعنی پرداختن به مشکلات دختران است. وی که فیلم‌هایی همچون دختری با کفش‌های کتانی، من ترانه پانزده سال دارم و دیشب بابات رو دیدم؛ را در کارنامه هنری خود دارد حال ذره بین خود را به میان دختران دانشجو برده است.

نقد فیلم سال دوم دانشکده‌ من
نقد فیلم سال دوم دانشکده‌ من

فیلم در خصوص دو دانشجوی معماری به نام‌های مهتاب خوب بخت (سها نیاستی) و آوا رحمتی ( فرشته ارسطویی) است که رابطه دوستی محکمی بین آنها حکفرماست. آن دو به اتفاق استاد و تعدادی از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی به اصفهان می‌روند. آوا به اصرار مهتاب را به این سفر راضی می‌کند و حتی هزینه سفر را نیز متقبل می‌شود. وابستگی آوا به قرصهای مخدر، از دست دادن کنترل، برخورد با روشویی دستشویی شروع ماجراست. آوا به کما می‌رود.

sophomore-year-of-my-school-movie-review
sophomore-year-of-my-school-movie-review

در ادامه فیلم ماجراهایی است که برای آوا پیش می آید. همان گونه که از عنوان فیلم بر می‌آید؛ فیلم در خصوص دختران دانشجو است و مخاطب نیز انتظار دارد تا فیلمی در خصوص معیارهای دانشجویان و تفکرات و اندیشه‌ های آنان را در فیلم بیابد؛ اما این طور نیست. درس خواندن یا فرهنگی که از دانشجویان انتظار می رود در این فیلم وجود ندارد. مهتاب زمانی که متوجه می‌شود آوا در کما می‌تواند صداها را بشنوند برای او از ارتباط و دوستی که باعلی یافته است می‌گوید.

نقد فیلم سال دوم دانشکده‌ من
نقد فیلم سال دوم دانشکده‌ من

رسول صدر عاملی در این فیلم نشان می‌دهد که دختران امروزی از ترانه چند سال پیش، فاصله گرفته‌اند. دخترانی هستند که برای خود حق انتخاب قایلند؛ اما دغدغه‌هایشان با محیط اجتماعیشان در تضاد است. فاصله طبقاتی که آوا و علی ( با بازی پدرام شریفی )به عنوان قشر ثروتمند از مهتاب و منصور( با بازی بابک حمیدیان) یافته اند در این فیلم نشست کرده؛ فاصله دیگری که در این فیلم وجود دارد فاصله بین خانواده هاست. خانواده ها از فرزندانشان بی خبری هستند. مادر و پدر آوا از کارهای دخترشان اطلاعی ندارند و........

sophomore-year-of-my-school-movie-review
sophomore-year-of-my-school-movie-review

فیلم در حالی به اتمام می‌رسد که در می‌یابی آوا تب کرده است. واکنشی پیچیده؛ از سویی نوید دهنده بهبودی، وخامت بیماری و ....یا نشانی از تب عشق؟ نقد فیلم سال دوم دانشکده من نجیبه نعمتی/اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «نقد فیلم سال دوم دانشکده‌ من» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم سال دوم دانشکده‌ من فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.