کلمه ی سونوگرافی از دو قسمت سونو(به معنی صدا) و گرافی(به معنی نگاشتن-نگاری) تشکیل شده که در کلمه به معنی صدانگاری است.

بنابراین، سونوگرافی به عمل تشخیص اشکال از طریق فرستادن امواج صوتی با فرکانس بالا میگویند که به بدن وارد میشوند. این روش با استفاده از بازتاب امواج از اعضای درونی بدن تصاویری قابل دیدن میسازد که معمولاً مادران باردار بسیار از آن استقبال میکنند. اصولاً برای تشخیص سلامتی جنین در بدن مادر این عمل انجام میشود. سلامت جمجه و مغز جنین، دست و پا و انگشتان، قفسه ی سینه و قلب و تقریباً هر نوع تصویربرداری مربوط به سلامت بدن بزرگسالان نیز توسط سونوگرافی های مختلف انجام میشود. این عمل در مقایسه با MRI ها اشعات مضر وارد بدن نمیکنند و کم ضرر هستند.

علاوه بر مادران باردار، افرادی با مشکلات کبدی، کلیه و مجاری ادراری، چشم، رحم و تخمدان، طحال، تومورهای سرطانی، حفره های توخالی یا انباشته از مایع، مشکلات و کیست رحم و سینه و ... به این کار روی می آورند تا از وضعیت درون بدن خبردار شوند.

اگرچه انجام مکرر سونوگرافی ها توصیه نمیشود، اما گاهی امری ضروریست. چراکه با هیچ روش دیگری به طور دقیق نمیتوان متوجه وضعیت سلامت درون بدن شد.

حین معاینه شما دراز میکشید و دستگاهی به نام مبدل بر روی بخش آسیب دیده ی بدنتان یا هرجا که به سونوگرافی احتیاج دارد به همراه لایه ای از ژل حرکت میکند. این مبدل به این دلیل اینگونه نامگذاری شده که وظیفه ی تبدیل امواج صوتی را در اختیار دارد و از بافت درون بدنتان تصویربرداری میکند تا از هرگونه توده ی غیرعادی یا مشکل دیگری از طریق این تصاویر آگاه شوید.

نظر خود را درباره «سونوگرافی چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سونوگرافی چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.