زمان مطالعه: 1 دقیقه
همه چیز درباره گل حسن یوسف

همه چیز درباره گل حسن یوسف

گل حسن یوسف جزء گیاهان برگساره ای و دائمی می باشد که دارای برگ هایی با برگ های متنوع ابلق ( سبز، زرد، قرمز،...

گل حسن یوسف جزء گیاهان برگساره ای و دائمی می باشد که دارای برگ هایی با برگ های متنوع ابلق ( سبز، زرد، قرمز، خرمائی و سفید ) و یا رنگ یکنواخت حنائی و قرمز دیده می شود. گلهای کوچک آبی و سفید آن زینتی نیستند و برای اینکه بوته قوی و انبوه شود باید با دو انگشت گلها را قبل از رسیدن چید. با پرورش گل حسن یوسف در پورتال آسمونی همراه باشید

گل حسن یوسف
گل حسن یوسف

نور در بروز این رنگ ها موثر است. و در آپارتمان بعلت کمبود نور برگها کم رنگ و ساقه ها بلند می شود بهتر است گلدانها را نزدیک پنجره جنوبی آپارتمان قرار داد. این گیاه را میتوان در حیاط منزل در باغچه در محل نسبتأ سایه آفتاب کاشت . برای اینکه گیاه بزرگتری بدست آوریم میتوان آنرا همیشه به گلدان بزرگتری انتقال داد و شاخه های انتهائی آنرا برای تقویت شاخه های جانبی هرس کرد. این گیاه به مخلوطی از کمپوست ، خاک باغچه، خاک برگ و کمی ماسه نیاز دارد وازخرداد تا شهریور باید هرهفته مقداری کود مایع به آن داده شود . آبیاری گیاه نیز باید به موقع انجام شود، چون خشکی باعث ریزش برگ ها می شود. و بهتر است در تابستان هر روز، و در زمستان هر 2 روز 1بار آبیاری شود. و اما روش ازدیاد گل حسن یوسف : 1ـ بوسیله بذر: بذور در اواخر زمستان و درگلخانه در خاک سبک کاشته شود (از طریق بذر واریته های مختلف جدید بدست میآید) 2ـ بوسیله قلمه: از ساقه هائی که گل دهنده نمی باشند قلمه گرفته و در خاک سبک در حرارت 16 ـ 18 درجه سانتیگراد کاشته شود . 3ـ پرورش در آب: ساقه این گیاه در آب بخوبی ریشه میدهد و یکی از روشهای ازدیاد ساده و آسان آن ریشه دار کردن گیاه در آب و سپس کاشتن آن می باشد .

حسن یوسف
حسن یوسف

برای اینکه در تابستان بوته قوی داشته باشیم در بهار و اگر بخواهیم در زمستان بوته کامل داشته باشیم در اواسط پائیز از قلمه استفاده می کنیم و گیاه باید به طور مرتب جوانه گیری شود تا جوانه های جانبی گیاه تحریک شده و شاخه های آن متعدد تولید کند و در نتیجه گیاه حالت بوته ای یافته، بلند و باریک نشود.

نظر خود را درباره «همه چیز درباره گل حسن یوسف» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره همه چیز درباره گل حسن یوسف فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.